Erlendz Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg har klokket cpuen. Så jeg lurer på hvordan man skal Låse pci og agp hastigheten på a7v8x hovedkort? Jeg fant ikke noe i manualen da jeg bladde gjennom. Er det noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
saphiens Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det er vel ikke PCI/AGP lock på det kortet?! Trodde det bare var på nforce2 korta.... Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 javel ja. Det var ikke det jeg fikk høre tidligere. Hvordan skal jeg da hindre at pci og agp hastigheten blir for høy når jeg har overklokket cpu? Lenke til kommentar
peach Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Det var ingen som sa at hovedkortet ditt hadde det. Fra denen posten http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=106222 Mange av de nye hovedkortene har en funksjon som låser disse til 33/66mhz uansett hvilken bus-hastighet du kjører. sjekk manualen på hovedkortet ditt om det er lock eller om du må bruke dividere for å holde deg noenlunde innom grensene. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Neivel det var kanskje ikke det. Beklager min feil :oops: Er det noe jeg kan gjøre for å hindre at disse hastighetene blir for høye på mitt hovedkort? Lenke til kommentar
peach Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Høyeste divider på KT400 er 1/5. Så hvis du kjører fsb'en på 160mhz så vil pci-busen kjøre på 32mhz. Huff, nå har jeg stressa mye med det der greiene. Har lasta ned manual til kortet ditt også, og sett gjennom den. Sikkert brukt over 1 time på hele greia til sammen Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Tusen takk for hjelpen. Så det du nå sier er at det går greit å ha den på 160? for da er den på 32mhz og den bør ikke overstige 40! Eller tar jeg feil nå? Jeg har den forresten på 152 nå. Uansett tusen hjertelig takk for hjelpen peach! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå