JanFolke Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg har filmet endel med DV kamera og redigert for DVD med Pinnacle Studio 9.4. (se eksempler på You Tube under navnet hypertypers). Det jeg lurer på er hvis jeg kjøper et HD kamera - hva trenger jeg da av software for å redigere og brenne i full kvalitet? Har tenkt å kjøpe ny PC også og trenger vel da minst 1000 GB lagringskapasitet - er det andre tek. speks. som er nødvendige? Må man ha Blue Ray brenner for HD kvaliteten? Takk for svar. Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg har filmet endel med DV kamera og redigert for DVD med Pinnacle Studio 9.4. (se eksempler på You Tube under navnet hypertypers). Det jeg lurer på er hvis jeg kjøper et HD kamera - hva trenger jeg da av software for å redigere og brenne i full kvalitet? Har tenkt å kjøpe ny PC også og trenger vel da minst 1000 GB lagringskapasitet - er det andre tek. speks. som er nødvendige? Må man ha Blue Ray brenner for HD kvaliteten? Takk for svar. F.eks. Sony Movie Platinum. Tror det støtter Blue-ray, du finner gratis trial på internett, Vegas Pro er annet alternativ. 20 minutt Blue-ray kan brennes på vanlig DVD. Kjøper du HDV, kan du spille ferdig film tilbake på kasett i full HD-kvalitet, og se på TV fra kameraet. Eller se HD fra PC til TV. HDMI og støtte for HD på skjermkort i så fall. To harddisker, en til video og en til program. Intel Quad prossessor. Så høy hastighet som øko tillater. Hovedkort med støtte for 64 bits. Så mye RAM som Windows takler. DDR2 holder, prossessorhastidhet er flaskehals. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg har filmet endel med DV kamera og redigert for DVD med Pinnacle Studio 9.4. (se eksempler på You Tube under navnet hypertypers). Det jeg lurer på er hvis jeg kjøper et HD kamera - hva trenger jeg da av software for å redigere og brenne i full kvalitet? Har tenkt å kjøpe ny PC også og trenger vel da minst 1000 GB lagringskapasitet - er det andre tek. speks. som er nødvendige? Må man ha Blue Ray brenner for HD kvaliteten? Takk for svar. Sony vegas platinum er vel det som regnes for "mest for pengene" i HD redigering. nyere pinnacle fungerer sikkert også ok om du er vant med det. lagringskapasitet er omtrent som for dv for ferdig materiale, men trenger mer under redigering vanligvis. dette avhenger av program. vegas har en fordel der da den redigerer "native" og ikke trenger mye ekstra diskplass i forhold til råmaterialet. for å lagre HD film trenger du bare en dual layer dvd brenner, da er det plass til ca 40min film i full kvalitet. ulempen med dette er at det bare er laptoper, stue pc'er eller feks ps3 som kan spille opptakene. brenner du til blu-ray åpner du for alle blu-ray spillere som jo begynner å bli mer populært. selv har jeg begynt å bruke bare en mini usb sdhc kortleser med 16gig kort for å vise film, det tar langt over en time med småsnutter fra min hv20 og kan spilles direkte på alt fra laptoper til ps3. har mer eller mindre sluttet å redigere og viser råmateriale omtrent som jeg viser bilder. hjemme har jeg all film og foto på en ps3 som brukes på samme måte, det er raskt og effektivt og folk slipper å lide seg gjennom alt for mye dilldall... Lenke til kommentar
oddmanil Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 selv har jeg begynt å bruke bare en mini usb sdhc kortleser med 16gig kort for å vise film, det tar langt over en time med småsnutter fra min hv20 og kan spilles direkte på alt fra laptoper til ps3. har mer eller mindre sluttet å redigere og viser råmateriale omtrent som jeg viser bilder. hjemme har jeg all film og foto på en ps3 som brukes på samme måte, det er raskt og effektivt og folk slipper å lide seg gjennom alt for mye dilldall... Sony Vegas Pro 8: If you want to make nice looking MP4 files in Vegas at 1280x720 try this: Use the Sony AVC render type and start with the Memory Stick SD NTSC widescreen - 2128 Kbps template. Then press the Custom... button and make these changes on the Video tab: Video Format: AVC Frame size: (Custom frame size) Width: 1280 Height: 720 Field order: None (progressive) That should give you pretty good quality for a Bit rate of only 2K. You can take the bit rate up or down from there to find the right balance of file size vs quality. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå