Stinkey Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Sliter med at pcen fryser mer eller mindre tilfeldig. Det som skjer er at bildet fryser, mus og tastatur gir ingen respons og man skulle tro pcen ikke stod på. Hvis jeg ser på noe eller hører på noe så har også lyden en herlig tendens til å skurre så høyt som overhodet mulig konstant til jeg svenskestarter pcen igjen. Så og si samme problem har broren min. Noen ganger skjer det samme med han. Andre ganger dukker en blåskjerm opp etter at pcen har lagt ned alle programmene, og noen ganger kommer den med en gang. Vi har samme hardwaren. Hovedkortet Prosessoren RAM'n Skjermkort Som tittelen røper så mistenker jeg hovedkortet for å stå bak. Men jeg har ikke så videre mye peiling på PC at det kan godt være prosessoren. Såvidt jeg har lest om kortet så er det ustabilt med 8 gig ram. Men 4, som jeg har, skal gå fint. Noen har snakka om å oppdatere BIOS eller noe, men jeg har ikke noe erfaring derfra så spør ut her. Noen som har forslag? Lenke til kommentar
MartinSkjei Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Har du overklokket? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 16. februar 2009 Del Skrevet 16. februar 2009 Jeg mistenker altid ram først med sånne feil - men det kan også være programvare relatert, altid lurt å reinstallere windows fra scratch ved sånne problemer. Det første du bør gjøre er å laste ned memtest86+ - http://www.memtest.org/download/2.11/memtest86+-2.11.iso.zip Brenne ut på en cd og boote fra cden - la det gå noen runder, det tar fort ei stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå