Gå til innhold

[Løst]Brus i xbox 360, hva nå? den funker enn så lenge.

morgan_kane

Anbefalte innlegg

klarte å tippe en cola flaske oppa xbox 360 enn min. selfølgelig var ikke korka ordentlig igjenskrudd. vet ikke hvor mye som randt inn men setta den loddrett så det skulle renne ut igjen. det randt inn i de små hullene ved USB portene. er xboxen gådt sundt? den var ikke på da uhellet skjedde.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare la den tørke i noen dager, ikke spill med den. Ikke åpn den opp heller, for da mister du garantien (det har du egentlig gjort siden du har fått cola i den, men det er det ikke sikkert at MS finner ut)

Får håpe at den overlever :)

Endret av Kris.
Lenke til kommentar

Bare tørke? Nå skal ikke jeg skryte på meg at jeg har stor innsikt i elektriske gjendstander kombinert med veske, men vil anta at boksen ikke er frisk etter litt tørking. Hadde det vært vann hadde sikkert tørking fungert, men Cola? Det blir jo et ordentlig kliss overalt inni! Uansett hvor mye den tørker, så vil jo fortsatt komponentene være klissete. Kanskje den vil fungere en stund, men tviler på at den vil vare lenge...

Lenke til kommentar

jeg hadde åpnet den, funnet ut hva som er blitt sølt på, vasket det forsiktig med rødsprit for å få vekk klisset, eventuelt brukt vann, og så lagt komponentene på flisene på badet og peist opp varmen og latt den stå der noen dager.. ikke putt det i komfyren på 50 grader vertfall, det er for varmt..

det er et lite poeng å få vekk colaen før det tørker inn, da blir det bare kliss og mye værre å få ordnet det..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
jeg hadde åpnet den, funnet ut hva som er blitt sølt på, vasket det forsiktig med rødsprit for å få vekk klisset, eventuelt brukt vann, og så lagt komponentene på flisene på badet og peist opp varmen og latt den stå der noen dager.. ikke putt det i komfyren på 50 grader vertfall, det er for varmt..

det er et lite poeng å få vekk colaen før det tørker inn, da blir det bare kliss og mye værre å få ordnet det..

La den stå i en uke, bare for å være sikker.

Lenke til kommentar

dette hadde ikke jeg gjort, da er colaen blitt skikkelig klissete og jævlig, og jeg er ganske sikker på at det klisset leder strøm.. husk og at metall ruster, spesielt godt i cola.. vask den og tørk den asap er mitt råd..

Endret av r0zie
Lenke til kommentar

dette hadde ikke jeg gjort, da er colaen blitt skikkelig klissete og jævlig, og jeg er ganske sikker på at det klisset leder strøm

Mente at han burde la den stå i et varmt rom i en ukes tid etter at han har vasket bort brusen med vann eller annet rensemiddel. Finnes det ikke rensemiddel som er beregnet for å vaske ellektronikk med? Mener å ha hørt om det.

Lenke til kommentar

det heter isopropanol tror jeg? er så å si det samme som rødsprit bare at den er blå og legger ikke igjen en liten hinne sånn som rødspriten gjør.. er ikke så stor betyning etter det jeg har hørt, men har du begge deler så bruk den blå..

Lenke til kommentar

Er usikker på hvordan jeg skal åpne Xbox 360.var ikke så mye som randt heller, korka var bare litt åpen. men det var en flekk på ca 1cm i omkrets og det var ca så mye som randt ut. det hele var så og si begrenset til det framre hjørnet til høyre for CDrommen. så ikk ut som det hadde nåd lengere en halveis nedi ettersom alt brusen randt ut ca midten på sida når eg setta den loddrett.

vurderer å dampe den istedenfor å skru den opp. noen som har erfaringer med det?

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Helt utrolig så mye fantastiske forslag som kommer her, lol....

Hvis du skal ha noe håp om å ha boksen din en stund, så MÅ du sjekke hvor mye brus som faktisk har kommet seg inn i boksen. Fronten kan du ta av uten at det gjør noe, har det kommet lenger inn en det??

Skal du åpne boksen, så MÅ du ha riktig verktøy, ellers lager du merker i boksen. Dette kan kjøpes for en hundrelapp, eller lages selv, hvis du har kunnskapene til det...

Skal du fortsatt ha garantien i orden, så må du også ha kunnskapen slik at du ikke bryter garantimerket ;)

Du skal IKKE tørke boksen slik den er nå, hvis det har kommet brus inn i maskinen, og for all del IKKE skru den på. Den må den renses med egnet middel (isopropanol eller sprit), og når det er gjort, så er det bare å sette boksen sammen igjen, og starte opp, trenger ikke ha den til tørk da ;)

Dette er sikkert noe du ikke har kunnskap til å gjøre selv, så jeg anbefaler deg å få noen til å gjøre det for deg... hvor i landet bor du?

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Helt utrolig så mye fantastiske forslag som kommer her, lol....

Hvis du skal ha noe håp om å ha boksen din en stund, så MÅ du sjekke hvor mye brus som faktisk har kommet seg inn i boksen. Fronten kan du ta av uten at det gjør noe, har det kommet lenger inn en det??

Skal du åpne boksen, så MÅ du ha riktig verktøy, ellers lager du merker i boksen. Dette kan kjøpes for en hundrelapp, eller lages selv, hvis du har kunnskapene til det...

Skal du fortsatt ha garantien i orden, så må du også ha kunnskapen slik at du ikke bryter garantimerket ;)

Du skal IKKE tørke boksen slik den er nå, hvis det har kommet brus inn i maskinen, og for all del IKKE skru den på. Den må den renses med egnet middel (isopropanol eller sprit), og når det er gjort, så er det bare å sette boksen sammen igjen, og starte opp, trenger ikke ha den til tørk da ;)

Dette er sikkert noe du ikke har kunnskap til å gjøre selv, så jeg anbefaler deg å få noen til å gjøre det for deg... hvor i landet bor du?

Hør på han her! Ikke tørk den eller noe. Cola er ikke særlig godt for elektriske komponenter, selv om du liker det.

Lenke til kommentar

legger inn noen bilder. har nokk alt verktøyet som jeg trenger for å åpne den. når bryter jeg egentlig garantien?

post-101198-1232290017_thumb.jpg

post-101198-1232290026_thumb.jpg

det randt inn hvor merket er.

EDIT: trur jeg skal fikse meg en sprayflaske med varmt vann som jeg spruter inn gjennom de småhullene på siden. orsker ikke skru opp mer det er så mye arbeid.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

tror ikke det er noe trix å spraye varmt vann inni den sånn uten videre.. elektrospray er et godt forlagt, det driver ut vann og isolerer, men det har ikke noe spesielt god virkning om du ikke får vekk colaklisset først.. hvis du ikke 'gidder' å åpne den kan du like godt bare vente noen uker og la den tørke på en varm plass og håpe på at det går bra - men jeg har mine tvil..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...