Theecurtains Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hei, jeg legger inn en tråd her i håp om å få litt hjelp. Var hissig på pc-bygginga for en fire-fem år siden, men siden da har det vært laptop for spilling på meg. Nå vil jeg ha en ny stasjonær, men er litt utdatert på kunnskap. Jeg vil handle på Komplett og jeg vil bruke mindre enn 15000. Det skal være skjerm. Core 2 duo prossesor,så da blir det 775 socket?, og ram som tåler litt høyere bus enn original for Hk. Et temmelig hissig grafikkort og psu som drar alt uten problemer. Men altså: jeg trenger ALT. Har konfa litt fram og tilbake på gamer-byggerne til Komplett, men er ikke sikker på hva som blir best. Det er jo en med skjerm der og. Skal ikke ha OS,ivertfall ikke Vista. Noen som har lyst til å hjelpe? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Den PC-byggeren til komplett er litt merkelig, og du kan ende opp med forskjellig pris på to identiske oppsett hvis du tar utgangspunkt i to ulike konfigurasjoner. Etter å ha rotet litt rundt, så ser det ut som om den som heter Komplett Gamer i25 - Creative Edt. er den beste å ta utgangspunkt i. Har satt opp noe jeg mener gir bra ytelse for pengene. Men kabinett og mus/tastatur må du ta stilling til selv siden dette avhenger veldig av individuell smak. Og Antec 900 er ikke verdens mest stillegående sak, men kjøler veldig bra. Etter det jeg har lest skal visstnok Antec 1200 bråke noe mindre, men det er til gjengjeld en del større. Har ellers satt opp følgende: Kabinett: Antec 900 PSU: Corsair 650W Hovedkort: Asus P5Q Pro CPU: Core 2 Duo E8500 GPU: Powercolor Radeon HD4870 "PCS" RAM: Corsair TWIN2X 6400 DDR2 4096MB HDD: Samsung Spinpoint F1 1TB DVD: Samsung SH-S223F Lydkort: Ingen Tastatur: Microsoft X6 Sidewinder Mus: Logitech G5 2007 Høytalere: Ingen Webcam: Ingen Hodetlf: Ingen Skjerm: BenQ 24" LCD G2400WD OS: Ingen Kr. 12.880,- uten frakt. Hvis du har planer om å klokke en del kan oppsettet som heter Gamer Premium i35 Watercooled være et greit utgangspunkt, ettersom du der får en bedre kjøler. Endret 17. januar 2009 av Hugo_Hardnuts Lenke til kommentar
Theecurtains Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Takk skal du ha. Dette er med utgangspunkt i den Gamer i05, siden jeg ikke trenger mus ,høytalere, og headsett. Gjorde om litt,hva med dette? Noe som har noen meninger om dette? Er det noe forskjell på Gainward sitt GTX 280 og XFX sitt? Altså ikke bundle men teknisk og kjøleløsning? Er ikke den Eizo-skjermen bedre enn Benq? Kabinett:Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front PSU: Corsair Powersupply 750W Hovedkort: Asus P5Q Pro CPU: Core 2 Duo E8500 GPU: XFX GeForce GTX 280 602M 1GB RAM: Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB HDD: Samsung Spinpoint F1 1TB DVD: Samsung DVD±RW burner, SH-S223F, 22x, DVDRAM 12x Lydkort:Creative SB X-Fi XtremeGamer Tastatur: Logitech Deluxe 250 Keyboard Mus:Logitech OEM Optical Wheel Mouse Høytalere: Ingen Webcam: Ingen Hodetlf: Ingen Skjerm: Eizo 24" LCD FlexScan S2401WSEK Black 1920x1200, 5ms, 1000:1, VGA/DVI-D OS: Ingen Kommer på 14077,- Endret 18. januar 2009 av jokis Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Ser greit ut det der, men hvorfor har du tatt med mus hvis du ikke trenger det? Det er integrert lydkort på hovedkortet, så du kan evt. droppe Creative-kortet. Men jeg vet ikke hvor kresen du er på lyden. Personlig synes jeg lyden på de integrerte kortene fungerer fint, mens andre mener ekstra lydkort er "must". Nei, er så vidt jeg kan se ingen forskjell på XFX og Gainward sine GTX280-kort. De følger referansedesignet og kjører på stock hastighet begge to. Skjermen kan jeg desverre ikke hjelpe deg noe særlig med siden jeg ikke har erfaring med noen av de. Eizo-skjermen har bedre fysiske justeringsmuligheter og bruker minst strøm, mens BenQ-skjermen er billigere, har lavere (opplyst) responstid og HDMI-tilkobling. Jeg vil tro billedkvaliteten er temmelig lik på de to skjermene ut fra spesifikasjonene, og de ekstra kronene Eizo'en koster ligger nok i justeringsmulighetene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå