Gå til innhold

Religiøse synet til Jens Stoltenberg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tror nok stoltenberg er ateist. han var jo forsker før (tror jeg)

Nå vet jeg ingenting om Stoltenbergs livssyn og tro, eller eventuelle forskerkarriere. Men sammenhengen forsker = = ateist er vel heller lite relevant med virkeligheten. Av åpenbare grunner skal jeg hverken komme med navn eller andre identifiserbare karakteristikker, men i min omgangskrets er det opptil flere som vel bør kunne kalles "forsker" (ansatte på universitet og næringsliv som stadig vekk har artikler på trykk i vitenskapelige tidsskrifter), blandt dem finner man både alkoholikere, voldsmenn, religiøse og noen som er alle tre. Eneste felles jeg kan se at de har (untatt at de kjenner meg og går på de samme festene) er at de er fryktelig opptatt av sitt fagfelt og ellers er helt vanlige, men kanskje ikke normale, mennesker.

Lenke til kommentar

Finner ikke noe som tyder på at han studerte noen naturvitenskap, eneste jeg finner er at han er utdannet samfunns økonom.

og 90% av forskere og vitenskapsmen i usa er ikke ateister, men en stor prosent andel av medler i United States National Academy of Sciences(tror jeg det var) er ikke religiøse

Men det er langt fra 90% av ALLE vitenskaps menn i usa,

Lenke til kommentar

"Statsministeren i Norge må være kristen"

Slående argumentasjon i FRP stil.

Ser ikke ut som om de var så utrolig glade i religionsfrihet tilbake i 2000 heller.

"Jeg synes et land som Norge i praksis må følge opp sin kristne kulturarv og historie, sier Kleppe"

Ofte sies det at kristendom er en del av "norsk kulturarv", men hva faen er så norsk med kristendom? Det er en rekke historier som stammer fra midtøsten. Og den kristne historie? Som f.eks hekseprosessene?

Lenke til kommentar

Å, Vidar Kleppe er helt fantastisk. :)

Hadde han nå bare kommet et ut med et kvasst innspill om at statsministre burde være kristen, så kunne man jo bli litt småirritert når det kommer fra et av landets største partier.. men når han begynner å snakke om å lage en Norsk LOV, så blir det bare komisk. Synd han ikke er i Frp lengre igrunn. Han var fantastisk underholdende.

S,

Lenke til kommentar

Lurer på om FrP har den samme instillingen idag. Kleppe er jo en kronidiot, så det var ikke rart at FrP rensa opp i rekkene sine.

Synes egentlig vi vet alt for lite om religiøsiteten blandt de fremste politikerne. Det hadde vært hyggelig å vite om dem var oppegående før jeg ga dem stemmen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...