Gjest finger_knekking Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 hvorfor kan man gjøre dette? er det farlig? noen som har peiling på emnet? kan knekke så og si alle ledd i kroppen Lenke til kommentar
Crex Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg selv "knekker" nakke, fingre, armer ovs.. hver morgen.. vet ærlig talt ikke om det er skaldelig, men jeg gikk til kiropraktor for noen år siden for å fikse noe nervegreier og da knakk han leddene mine hver gang, og dette hjalp faktisk.. men jeg kan ikke si noe om det er "sunt" eller ikke, for det vet jeg ikke så mye om Lenke til kommentar
Bata Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Du flytter leddveska fra den ene siden til den andre og "knekket" er knoklene som "slår" sammen og lager den lyden, sier seg selv at det ikke er smart å slå sammen knoklene så hardt at de lager den lyden hele tiden. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Finnes ingen dokumentasjon på at det er skadelig. Har lest flere plasser at det IKKE er farlig, leter etter linker nå, men driver samtidig med andre ting, poster dem om jeg finner dem senere Lenke til kommentar
Eivind218 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Skal visstnok ikke være farlig, bare øke sjansen littegranne for å få lleddgikt, men ikke mye.. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 jeg er selv revmatiker. om jeg knekker ledd så blir jeg mye verre. var riktignok slik det utartet seg også - jeg begynte å knekke mer og mer. nå som jeg ikke knekker er det ikke fullt så ille Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Du blir stivere og stølere i fingrene, og du får mye mindre muskulatur i fingrene. Snakker av erfaring Lenke til kommentar
Outrageous Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Knekker i alle mulige ledd, og kommer til å knekke til jeg merker noe ikke er riktig. Lenke til kommentar
geebs Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 I sommer jobba jeg med en kar som så ut til å kunne greiene sine om det der. Hadde tydligvis snakka med flere leger og det var ikke måte på. Han sa det var bare å knekke vei så regner med at det ikke er no særlig stress så lenge du ikke peiser på i ett kjør. Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Spurte en utdannet fysioterapaut om dette tidligere denne uka. Ikke farlig. Lenke til kommentar
Soildor Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 knakk kjeven utav ledd ein gang :O jeg brukte og knekke fingrer ofte men sluttet pga at det var så mange somm sa ein kunne få ledjikt :S Lenke til kommentar
Andzel Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Det er ikke farlig i følge forskning. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tviler på at det er skadelig i små "doser", men det kan nok forårsake slitasje hvis du gjør det mye. Lenke til kommentar
Soildor Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 jess berre å bynde ijenn da Lenke til kommentar
stizzen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 I følge ergoterapauten min så er det ikke farlig å knekke i ledda, og hennes jobb er jo å ta vare på fingrene mine (pga. fingerskade ), så jeg stoler på hu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå