Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var det noen andre som så det?

 

Sykt stilig i alle fall.

 

Det har jeg ikke spurt han om, men det må jeg jo nesten gjøre. Og klart det hadde vært stilig om min far kunne fly. Og for å nevne det, han ligner litt på jesus når det gjelder hår og skjegg ;)

Sjekk om han kanskje også er supermann med det samme også..? Kan han fly så kan han sikkert sprute ild, ha rønkenblikk og alle de andre kule tingene supermann kan... :) Og dette har du sikkert arvet!!!!! :D

 

Eller kanskje han bare kan fly som buzz lightyear, det vil si falle med stil... :)

Lenke til kommentar
Bevis på at det ikke bare er gjetning?

http://bibelen.no/

 

For meg er ikke bibelen bevis. Heller blir det å gjette at de som skrev bibelen gjettet riktig.

 

Godt spm. Jeg vet ikke helt, men vil ikke si at noen har feilet.

 

Poenget er vel at Bibelen og alle dens regler ble skrevet for mange tusen år siden, det å "oversette" det til dagens regler blir vanskelig. Ellers er først og fremst religioner splittet på små blemmer og dilemmaer og senere blitt store forskjeller med kriger ++.

 

Se f eks hvor liten forskjell det er på sunnier og sjiaer.

 

Ja man må definere hva som er feil og riktig. Mener du at bibelen ble laget for å lede mer primitive mennesker å store deler er ikke egnet som moralkodeks for dagens samfunn ?

 

Da burde vel jesus komme snart for å hjelpe til med å lage en ny versjon tilpasset oss. Vi har jo ikke vist oss å være flinke til å tilpasse bibelen selv vi går jo i forskjellie retninger å er trege til å putte inn ny informasjon. Vatikanet innførte evolusjon ganske sent i forhold til vitenskapen og ID sier fortsatt at det ikke er evolusjon.

 

Det starter alltid i det små og så vokser det, merkelig hvordan mennesker splitter seg og i prossesen glemmer de viktige bud for å krangle over de mindre betydningsfulle. Virker ikke på meg som vi er flinke til å følge det profeter forteller oss, heller tolker vi det vi får slik det passer oss og er ikke redde for å droppe noen regler.

 

Jeg mener ikke Gud kontrollerer menneskene, men gav dem fri vilje. Det var derfor han lagde dem, noen som ikke bare handlet utifra instinkt slik som dyr. Gud kunne sikkert gjort mye rart, men han har valgt å holde seg ganske passiv.

 

Poenget er at Gud ikke blander seg for mye inn i menneskenes liv, eller har programmert oss til spesielle ting.

 

Som jeg sa er jo ikke fri vilje mulig. Hvis vi har egen kontrol som er bevist (definisjonen på fri vilje). Så betyr dette at vi ikke kan påvirkes av noe, hvis vi ikke påvirkes vil vi aldri forandre mening om noe som helst noensinne.

 

Alle vet at dette er tull vi skifter mening om mange ting hver dag. Som oftest små ting men det blir det samme. Bare det at vi har så mye reklame beviser jo at vi er påvirkelige og dermed kontrolert av mer en oss selv og igjenn definisjonen på fri vilje er en absolut. Du må si delvis fri vilje hvis du skal komme unna dette argumentet.

 

Et annet problem er forsøk som har blitt gjort. Ved å teste folk på spesielle måter har vi påvist at mennesker rettferdigjør sine handlinger med forklaringer basert på fri valg, selv når vi vet at det er en annen forklaring bak.

Altså vi har bevist at mennesker naturlig tror at vi har fri vilje selv om dette ikke nødvendigvis er sant.

 

Annen forskning viser signaler i hjeren før vi gjør noe å før vi tenker bevist at vi skal gjøre det, igjenn ingen fri vilje tyder dette på.

 

Men det er ikke bevis såklart, vi måtte bevise at det signalet fra hjernen er prosesstarteren. Men hvis det ikke var prossestarteren hva var det da ? Religiøse pleier å ha en egentolkning av at hjernen er linken vår til gud. Det mente i hvertfall nånnene som hadde et forskerteam hos seg som beviste at et spesielt område i hjernen var aktivt under religiøse erfaringer. Men dette blir ikke vri vilje det blir gud kontrolerer deg. Men mange kristne tror jo dette også.

 

Holder videobevis?

Viser at han er synsk og at folk kjenner varme.

 

Folk som har blitt healet beskriver ofte varme eller kulde, jeg har vært hos healer og kjent varme. Det er ganske naturlig at når du kommer i kontakt med annen materie blir det varmt eller kaldt. Det blir oftest varmt og dette er jo det sannsynlige hvordan holde seg varm i et kaldt miljø ? Prøv kroppskontakt :p Kroppen er varmere en luften rundt oss.

 

Det fins mange mer spektakulær effekter fra healing, men det ligger andre grunner bak en "energier" som de alltid snakker om, grunnen til anførselstegn er at energier er et vitenskapelig ord som ikke støtter opp under healere. Det de snakker om er ikke energi fordi energi kan måles. Den "energien" de snakker om er aldri blitt målt.

 

Synskhet kan fakes på mange måter det er veldig mange tenknikker som brukes å de som gjør det tror gjerne at de faktisk er synske så ikke forvent at de innrømmer noe. De som har blitt testet til nå har feilet og det er ingen grunn til å la anekdoter føre deg til å tro at det faktisk fungerer.

 

Igjenn tilbake til dette med tro. Er det ikke bedre å stille seg åpen for mulighet en å tro ?

 

Så lenge det ikke fins beviser og vi vet at det er mye løgn ute å går på et tema mener jeg man skal la være å tro på slikt å istede bare forholde seg åpen for muligheten. Dette var litt av det jeg ville ha en kommentar på fra deg om tro.

Mange som tror mener de er veldig åpne, men jeg syns de har gått forbi åpenheten og tatt det til seg på et dypere nivå og altså tror på det. Dette er to forskjelige ting og den ene er jeg kritisk til å vil gjerne se litt forsvar av.

 

Ikke det at ateister ikke sprer rundt seg med hva de ikke tror på...

 

Ser ikke at så mange troende prøver å tjene penger på det.

Tjener ikke mye penger på å bo i kloster hele livet, heller ikke med å leve som Moder Theresa.

 

Jeg har hørt at moder Theresa var ateist.

 

Kirken tjente mye når de sa at det ble domedag i år tusen og alle ga alt de eide til kirken så de hadde sikker billet til himmelen også viste det seg at ingenting kjedde utenom at kirken plutselig eide alt.

 

Det er veldig mange som prøver å tjene penger på å lure folk som tror på ting som religion eller noe annet i den rettningen. Lurerne har en lett oppgav fordi disse menneskene alerede er vant med å tro uten å trenge noen form for bevis. Spesielt i USA er det mye slikt.

 

Ateister sprer rundt seg med det de synes også. Men vi er som oftest opptatt av hva som er riktig. Vi forsyner kritisk tenkning osv. Alt sammen gode kvaliteter mener jeg, kan du argumentere for at det atiester i de fleste tilfeller sprer kan ha dårlig påvirkning på folk ?

Det er ivertfall lett å argumentere for at det som religion sprer ofte gjør stor skade selv om det også gjør godt.

Lenke til kommentar
Det har jeg ikke spurt han om, men det må jeg jo nesten gjøre. Og klart det hadde vært stilig om min far kunne fly. Og for å nevne det, han ligner litt på jesus når det gjelder hår og skjegg ;)

 

Jesus 2 ? Det er faktiske flere nye profeter som later som de er neste jesus eller noe lignende.

Lenke til kommentar
Jesus 2 er opptatt. Står om han i Bibelen 2...

 

Jesus tre kanskje?

 

En far som flyr... jaja, syntes sund på deg jeg Prepple, for hva blir det neste? At han selger båten for å dra på fisketur alene, gående på vannet? Huff og huff...

 

:)

 

Haha slipper nok det.Han holder religionen langt unna meg for han har forstått nøyaktig hva jeg mener om å tro på slike barnehistorier :)

Lenke til kommentar

Dette er en diskusjon som lett kunne hatt tjue millioner svar, uten å være nærmere en løsning enn den var da første posten ble skrevet.

 

En ting vi kan være sikre på er at om de troende tar feil så råtner de i jorda, men om vi ikke-troende har bomma vil vi nok få det en del verre :)

Lenke til kommentar
Bevis på at det ikke bare er gjetning?

http://bibelen.no/

 

For meg er ikke bibelen bevis. Heller blir det å gjette at de som skrev bibelen gjettet riktig.

Det er bevis på at det ikke bare er gjetning, men tro på at Bibelen er riktig.

 

Ja man må definere hva som er feil og riktig. Mener du at bibelen ble laget for å lede mer primitive mennesker å store deler er ikke egnet som moralkodeks for dagens samfunn ?

Mener ikke at Bibelen ble laget for å lede primitive mennesker hvis det er det du mener.

Store deler er praktiske regler tilpasset den tids samfunn, så ja. F eks. er regler om kosthold ofte praktisk.

 

Da burde vel jesus komme snart for å hjelpe til med å lage en ny versjon tilpasset oss. Vi har jo ikke vist oss å være flinke til å tilpasse bibelen selv vi går jo i forskjellie retninger å er trege til å putte inn ny informasjon. Vatikanet innførte evolusjon ganske sent i forhold til vitenskapen og ID sier fortsatt at det ikke er evolusjon.

Jesus kom jo og laget en ny versjon av GT, han ordnet med NT, og det som står der mener jeg er riktig og relevant for dagens samfunn.

 

Det starter alltid i det små og så vokser det, merkelig hvordan mennesker splitter seg og i prossesen glemmer de viktige bud for å krangle over de mindre betydningsfulle. Virker ikke på meg som vi er flinke til å følge det profeter forteller oss, heller tolker vi det vi får slik det passer oss og er ikke redde for å droppe noen regler.

Ja merkelig. Se hvordan både sosialdemokrater, kommunister og kapitalister har splittet seg. Dette er ikke unikt for kristendommen

 

 

Som jeg sa er jo ikke fri vilje mulig. Hvis vi har egen kontrol som er bevist (definisjonen på fri vilje). Så betyr dette at vi ikke kan påvirkes av noe, hvis vi ikke påvirkes vil vi aldri forandre mening om noe som helst noensinne.

 

Alle vet at dette er tull vi skifter mening om mange ting hver dag. Som oftest små ting men det blir det samme. Bare det at vi har så mye reklame beviser jo at vi er påvirkelige og dermed kontrolert av mer en oss selv og igjenn definisjonen på fri vilje er en absolut. Du må si delvis fri vilje hvis du skal komme unna dette argumentet.

 

Et annet problem er forsøk som har blitt gjort. Ved å teste folk på spesielle måter har vi påvist at mennesker rettferdigjør sine handlinger med forklaringer basert på fri valg, selv når vi vet at det er en annen forklaring bak.

Altså vi har bevist at mennesker naturlig tror at vi har fri vilje selv om dette ikke nødvendigvis er sant.

 

Annen forskning viser signaler i hjeren før vi gjør noe å før vi tenker bevist at vi skal gjøre det, igjenn ingen fri vilje tyder dette på.

 

Men det er ikke bevis såklart, vi måtte bevise at det signalet fra hjernen er prosesstarteren. Men hvis det ikke var prossestarteren hva var det da ? Religiøse pleier å ha en egentolkning av at hjernen er linken vår til gud. Det mente i hvertfall nånnene som hadde et forskerteam hos seg som beviste at et spesielt område i hjernen var aktivt under religiøse erfaringer. Men dette blir ikke vri vilje det blir gud kontrolerer deg. Men mange kristne tror jo dette også.

 

Er redd jeg ikke helt skjønner hva du vil frem til, og hva som er spørsmålet.

 

Folk som har blitt healet beskriver ofte varme eller kulde, jeg har vært hos healer og kjent varme. Det er ganske naturlig at når du kommer i kontakt med annen materie blir det varmt eller kaldt. Det blir oftest varmt og dette er jo det sannsynlige hvordan holde seg varm i et kaldt miljø ? Prøv kroppskontakt :p Kroppen er varmere en luften rundt oss.

Det snakkes om intens varme. Tror ikke jeg hadde fått deg spesielt varm om jeg la hånda mi på nakken din.

 

 

Det fins mange mer spektakulær effekter fra healing, men det ligger andre grunner bak en "energier" som de alltid snakker om, grunnen til anførselstegn er at energier er et vitenskapelig ord som ikke støtter opp under healere. Det de snakker om er ikke energi fordi energi kan måles. Den "energien" de snakker om er aldri blitt målt.

 

Synskhet kan fakes på mange måter det er veldig mange tenknikker som brukes å de som gjør det tror gjerne at de faktisk er synske så ikke forvent at de innrømmer noe. De som har blitt testet til nå har feilet og det er ingen grunn til å la anekdoter føre deg til å tro at det faktisk fungerer.

 

Denne diskusjonen kan vel tas i en tråd spesielt om Joralf.

 

Igjenn tilbake til dette med tro. Er det ikke bedre å stille seg åpen for mulighet en å tro ?

Jeg har stilt meg mer åpen enn ateister.

 

Så lenge det ikke fins beviser og vi vet at det er mye løgn ute å går på et tema mener jeg man skal la være å tro på slikt å istede bare forholde seg åpen for muligheten. Dette var litt av det jeg ville ha en kommentar på fra deg om tro.

Mange som tror mener de er veldig åpne, men jeg syns de har gått forbi åpenheten og tatt det til seg på et dypere nivå og altså tror på det. Dette er to forskjelige ting og den ene er jeg kritisk til å vil gjerne se litt forsvar av.

Om man tror er man åpen, om man vet er man ikke åpen. Jeg tror.

 

Ikke det at ateister ikke sprer rundt seg med hva de ikke tror på...

 

Ser ikke at så mange troende prøver å tjene penger på det.

Tjener ikke mye penger på å bo i kloster hele livet, heller ikke med å leve som Moder Theresa.

 

Jeg har hørt at moder Theresa var ateist.

Det er løgn, bare søk det opp :)

 

Kirken tjente mye når de sa at det ble domedag i år tusen og alle ga alt de eide til kirken så de hadde sikker billet til himmelen også viste det seg at ingenting kjedde utenom at kirken plutselig eide alt.

Det er vel ikke spesielt kristent? Jeg er åpent kritisk til hvordan kirken har oppført seg.

 

Det er veldig mange som prøver å tjene penger på å lure folk som tror på ting som religion eller noe annet i den rettningen. Lurerne har en lett oppgav fordi disse menneskene alerede er vant med å tro uten å trenge noen form for bevis. Spesielt i USA er det mye slikt.

Er kritisk til sånt enda.

 

Ateister sprer rundt seg med det de synes også. Men vi er som oftest opptatt av hva som er riktig. Vi forsyner kritisk tenkning osv. Alt sammen gode kvaliteter mener jeg, kan du argumentere for at det atiester i de fleste tilfeller sprer kan ha dårlig påvirkning på folk ?

Det kommer an på hva du mener er bra og dårlig påvirkning.

Lenke til kommentar
Vi finner kanskje ikke noen løsning, men tråden kan lede til større forståelse mellom kristne og ateister.

Kan ikke snakke for alle, men jeg personlig setter stor pris på teister som deltar i slike diskusjoner. Det gir bra innblikk i hvordan religiøse tenker og ser ting. De fleste her ser ut til å foretrekke ensidig kritikk mot religion generelt, men vit at det finnes folk her som setter pris på innleggene du kommer med.

Lenke til kommentar
Jesus kom jo og laget en ny versjon av GT, han ordnet med NT, og det som står der mener jeg er riktig og relevant for dagens samfunn.

Så du mener at kvinner skal underkastes menn og at homofile fortjener å dø?

 

Jeg har stilt meg mer åpen enn ateister.

Nok en gang får vi se hvor godt kristne tenker om seg selv. Her har vi en som mener at han har stilt seg mer åpen enn alle ateister. Mer åpen enn blant annet over 4 millioner svensker.

Ikke glem av majoriteten av ateistene her på diskusjon.no er tidligere kristne.

Lenke til kommentar
Er redd jeg ikke helt skjønner hva du vil frem til, og hva som er spørsmålet.

 

Det var ikke spørsmål det var bare opplysning til deg. det jeg vil frem til er at fri vilje er umulig og delvis fri vilje er motarbeidet av all forskning på tema.

 

Du sa du trodde på dette så jeg tenkte jeg skulle informere deg om at du tar feil. Med mindre du tenker på en annen (feil) definisjon da bør du slutte å gjøre det siden du feilinformerer folk, da vi ikke kan ha 100 forskjellige definisjoner på samme ordet, det blir nemlig da helt ubrukelig.

 

Det snakkes om intens varme. Tror ikke jeg hadde fått deg spesielt varm om jeg la hånda mi på nakken din.

 

Jeg sa jeg har vært hos healer å kjent den intense varmen du snakker om så jeg kjønner ikke hvorfor du stiller deg tvilende til dette. Jeg har også gjennskapt den intense varmen med egne hender, min mor tror faktisk at jeg har healer hender da :p

 

Jeg har stilt meg mer åpen enn ateister.

 

Unskyld men: En påstand som er arogant uten sidestykke dette her. Ikke latterligjør deg selv med slikt ingen gidder å diskutere med deg hvis du skriver sånt da er det jo tydelig at du er helt hjernevasket.

 

Å tro er ikke nødvendigvis åpent, det er å bare velge deg ut en retning uten å undersøke da er du helt lukket da. Eller tror du på alt sammtidig ? Det er nok en umulighet siden det blir selvmotsigende.

 

Ateister som jeg har sagt er ofte etterforskere som veier opp mot hverandre argumenter for å ta til seg det mest sannsynlige usanset hva dette måtte være. Du kan ikke bli mer åpen en det uten å bli idiotisk åpen.

 

Åpenhet har med evne til å bytte fra en tro til en annen ettersom det viser seg at den ene var mer sannsynlig.

 

Det har også med å anerkjenne at alt kan være mulig, men dette gjør de fleste, det er ikke engang nødvendig at jeg sier at jeg ikke 100% diskvalifiserer kristendomen som en mulighet. Det er bare at mye av kristendomen er selvmotsigende og mye er bevist feil og det er mangel på bevis og liten sannsynlighet for at det er riktig. Det samme gjelder for andre religioner, derfor er jeg ateist.

 

Om man tror er man åpen, om man vet er man ikke åpen. Jeg tror.

 

Når folk sier de vet noe mener de at det er så sannsynlig med så mange beviser bak seg at vi aksepterer det som viten. 100% sikker viten finnes ikke. Du kan ikke engang påstå at du fins.

 

Det kommer an på hva du mener er bra og dårlig påvirkning.

 

Det gjør det såklart, men jeg spurte deg så jeg tenkte du ville dra frem det du mente var dårlige kvaliteter. Uanset er det ingen fasit å vi må ta valg om hva vi mener er bra og dårlig, det pleier da og gå i rettning av almen menneskelig moral som inkluderer slikt som du skal ikke drepe.

Lenke til kommentar
Jesus kom jo og laget en ny versjon av GT, han ordnet med NT, og det som står der mener jeg er riktig og relevant for dagens samfunn.
Da er jeg redd du ikke har lest i den bibelen du setter så høyt... :)

 

Jeg vil IKKE kalle dette relevant for den verden vi lever i, tvert i mot:

Elsk ikke verden, heller ikke det som er i verden! Den som elsker verden, har ikke kjærligheten til Far i seg. 16 For alt som er i verden – kroppens begjær, øynenes begjær og skrytet av alt en eier – det er ikke av Far, men av verden. 17 For verden går til grunne med alt sitt begjær, men den som gjør Guds vilje, består til evig tid.

 

 

Og har er det flotte slekts treet som jo "beviser" hvor gammel menneskene og jorden er :roll:

Han ble holdt for å være sønn av Josef, som var sønn av Eli, 24 sønn av Mattat, sønn av Levi, sønn av Melki, sønn av Jannai, sønn av Josef, 25 sønn av Mattatja, sønn av Amos, sønn av Nahum, sønn av Esli, sønn av Naggai, 26 sønn av Ma’at, sønn av Mattatja, sønn av Sjimi, sønn av Josek, sønn av Joda, 27 sønn av Johanan, sønn av Resa, sønn av Serubabel, sønn av Sjealtiel, sønn av Neri, 28 sønn av Melki, sønn av Addi, sønn av Kosam, sønn av Elmadam, sønn av Er, 29 sønn av Josva, sønn av Elieser, sønn av Jorim, sønn av Mattat, sønn av Levi, 30 sønn av Simeon, sønn av Juda, sønn av Josef, sønn av Jonam, sønn av Eljakim, 31 sønn av Melea, sønn av Menna, sønn av Mattata, sønn av Natan, sønn av David, 32 sønn av Isai, sønn av Obed, sønn av Boas, sønn av Salma, sønn av Naksjon, 33 sønn av Amminadab, sønn av Admin, sønn av Arni, sønn av Hesron, sønn av Peres, sønn av Juda, 34 sønn av Jakob, sønn av Isak, sønn av Abraham, sønn av Tarah, sønn av Nakor, 35 sønn av Serug, sønn av Re’u, sønn av Peleg, sønn av Eber, sønn av Sjelah, 36 sønn av Kenan, sønn av Arpaksjad, sønn av Sem, sønn av Noah, sønn av Lamek, 37 sønn av Metusjalah, sønn av Enok, sønn av Jared, sønn av Mahalalel, sønn av Kenan, 38 sønn av Enosj, sønn av Set, sønn av Adam, sønn av Gud.

 

 

Selvmotsigelser i bibelen:

Men til dere som hører på meg, sier jeg: Elsk deres fiender, gjør godt mot dem som hater dere, 28 velsign dem som forbanner dere, og be for dem som krenker dere. 29 Slår noen deg på det ene kinnet, så by fram det andre også. Om noen tar fra deg kappen, så nekt ham heller ikke skjorten. 30 Gi til hver den som ber deg, og om noen tar fra deg det som er ditt, så krev det ikke tilbake.

Et annet sted står det klart og tydelig at de kristne ikke på noen måte skal hjelpe eller gi noe som helst til en som ikke tror... :roll

 

Denne er også fin. Denne ber jo rett frem folk om å gi F i mora og faren sin og barna sine for å tilbe den tilbednings syke guden...

Den som elsker far eller mor mer enn meg, er meg ikke verd. Den som elsker sønn eller datter mer enn meg, er meg ikke verd. 38 Og den som ikke tar sitt kors opp og følger etter meg, er meg ikke verd. 39 Den som finner sitt liv, skal miste det. Men den som mister sitt liv for min skyld, skal finne det!

og i neste nu:

For Gud sa: ' Hedre far og mor' og ' Den som bruker onde ord mot far eller mor, skal dø'.

:roll: Neida, det står SÅÅÅÅ mye klokt og tidsriktig i den boken, TOTALT uten selvmotsigelser...

 

Hva med denne? Står dårlig til det såkalte kjærlighets budet som de kristne elsker å strø om seg med...

Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

 

 

Jeg likte denne da: Den sier litt om den enorme ignoransen de hadde den gangen de skrev bibelen. Helt idiotisk oppførsel... :no:

18 Da han tidlig neste morgen var på vei inn til byen, ble han sulten. 19 Han fikk se et fikentre ved veien og gikk bort til det, men fant ikke annet enn blad. Da sa han til treet: «Aldri mer skal du bære frukt.» Med det samme visnet treet. 20 Disiplene undret seg da de så det, og spurte: «Hvordan kunne treet visne så brått?» 21 Jesus svarte dem: «Sannelig, jeg sier dere: Dersom dere har tro og ikke tviler, skal dere ikke bare kunne gjøre det som jeg gjorde med fikentreet. Også om dere sier til dette fjellet: 'Løft deg og kast deg i havet!' så skal det skje. 22 Og alt dere ber om i bønnene deres, skal dere få, når dere ber med tro.»

 

Her er mer fra NT, denne gangen kanibalisme:

Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» 27 Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! 28 For dette er mitt blod, paktens blod, som blir utøst for mange så syndene blir tilgitt

 

 

Som du sikker da ser er alt dette fisket ut av NT og såklart utenfor kontekst, men dog.... Til og med du ser at denne boken er håpløst utdattert, gjør du ikke. Det er neimen ikke mye i NT, og enda mindre i GT, som kan brukes i dagens samfunn og jeg tror de fleste kristne ser det, for ellers hadde vi ikke hatt så mange plukk og kast kristne. De SER at denne boken ikke henger på greip og respoderer deretter ved å bruke det de KAN bruke....

 

 

:)

Lenke til kommentar

Mens israelittene var i ørkenen, kom de over en mann som sanket ved på sabbatsdagen. 33 De som traff ham mens han holdt på med det, førte ham fram for Moses og Aron og hele menigheten. 34 Og de satte ham fast, for de hadde ingen klar bestemmelse om hva som skulle gjøres med ham. 35 Da sa Herren til Moses: «Mannen må dø. Hele menigheten skal steine ham utenfor leiren.» 36 Så førte hele menigheten ham utenfor leiren og steinet ham, slik Herren hadde befalt Moses.

 

Bare utifra dette har jeg noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt besvart fra et kristent synspunkt.

 

-Noen sier bibelen skal tolkes, men skal ikke Guds ord tas som det er?

-Hvorfor vil en god Gud at noen skal steines til døde grunnet en liten overtredelse? Jeg gjentar, steines til døde.

-Eller kan det være som jeg tror. At Moses en gang levde, men aldri snakket med Gud ettersom Gud ikke finnes. Og at Moses ikke var annet enn en meget meget syk mann med nok troverdighet til å bli trodd.

Lenke til kommentar
Så du mener at kvinner skal underkastes menn og at homofile fortjener å dø?

Nei.

 

Nok en gang får vi se hvor godt kristne tenker om seg selv. Her har vi en som mener at han har stilt seg mer åpen enn alle ateister. Mer åpen enn blant annet over 4 millioner svensker.

Ikke glem av majoriteten av ateistene her på diskusjon.no er tidligere kristne.

Ateister benekter at Gud finnes.

Jeg stiller meg åpen til at han ikke finnes og at han finnes.

 

Tror ikke at majoriteten her på diskusjon.no var kristne.

 

Ikke annet enn over barneskolen.

 

 

 

Her er mer fra NT, denne gangen kanibalisme:
Mens de holdt måltid, tok Jesus et brød, takket og brøt det, ga disiplene og sa: «Ta imot og spis! Dette er min kropp.» 27 Og han tok et beger, takket, ga dem og sa: «Drikk alle av det! 28 For dette er mitt blod, paktens blod, som blir utøst for mange så syndene blir tilgitt

Hva mener du? Jesu siste måltid, kannibalisme?

 

 

Bare utifra dette har jeg noen spørsmål jeg gjerne skulle hatt besvart fra et kristent synspunkt.

 

-Noen sier bibelen skal tolkes, men skal ikke Guds ord tas som det er?

-Hvorfor vil en god Gud at noen skal steines til døde grunnet en liten overtredelse? Jeg gjentar, steines til døde.

-Eller kan det være som jeg tror. At Moses en gang levde, men aldri snakket med Gud ettersom Gud ikke finnes. Og at Moses ikke var annet enn en meget meget syk mann med nok troverdighet til å bli trodd.

-Det vil ikke jeg sette meg til dommer over.

-Vet ikke.

-Tror ikke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...