Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok meg bryet med å sjekke denne mikrobrikken, og det denne Internett-myten stammer fra er VeriChip, som finnes. Men det at den bare KAN brukes i pannen eller høyre hånd er reinspikka pølsevev. Det er ikke engang anbefalte plasseringer. Den anbefalte plasseringen er overarmen. Det er sikkert en del kristne som tror på denne myten som de har blitt servert som sannhet. Men det er tross alt kjennetegnet på en kristen :)

Og det faller jo på sin egen urimelighet at den KUN fungerer i høyre hånd eller panne. Det finnes ingen logikk bak det. Uansett er det sprøyt :) Men at det finnes brikker man kan implantere i kroppen eller ha på f.eks. nøkkelknippet og bruke som betalingsmiddel stemmer. Om dette blir en slager, gjenstår å se.

Og havet kommer aldri til å bli tomt for fisk på grunn av overfiske, det kan jeg love deg. Vi kan selvfølgelig redusere bestandene kraftig, slik at fiskerinæringen kan kollapse. Men TOMT blir det ikke.

Lenke til kommentar

Og hva vil ikke de "rette" gjøre for å OPPFYLLE disse profetiene... :roll: Skremmende tanke... En slags "hvis ikke jesus kommer til oss skal vi fikse det slik at vi kommer til ham" mentalitet... :eek: Proftiene SKAL oppfylles! Heil jesus! (Satt LITT på spissen for de som ikke skjønte det... :) )

Lenke til kommentar

Herregud dere må jo forstå at det som står i bibelen er sant. Det står tross alt i bibelen. Og gud har sagt masse ting i bibelen. Hvordan skulle han klart det hvis han ikke fantes? Det sier seg jo selv at bibelen er sannhet. Det står jo så i bibelen. Å ja, dere skal drive å argumnetere her nå? Kom ikke med de dumme vitenskapelige argumenter, for i bibelen som jeg har lest så står det at Gud har sagt noe annet. Ikke kom her og si at Gud ikke finnes, FOR DET STÅR I BIBELEN AT HAN GJØR DET!!!!! DET STÅR I BIBELEN JO!!!! :thumbs:

Lenke til kommentar
Lilkris: Les Nederste linje i min Signatur. Det er ikke noen Jesus eller Gud som står bak noe som helst. Det er alltid mennesket som har skyld, og det er alltid mennesket som må ordne opp. Veldig interessant at han derre Jesusen din og faren hans(som er han selv) ikke klarer å få alt rett når de faktisk er allmektige. Er det vanskelig for en Gud å regne ut verdien av pi?

Heh, det er jo en av hovedpoengene i kristendommen; du er selv ansvarlig for dine handlinger. Gud gav oss fri vilje, og derfor blander han seg minimalt inn.

Det finnes INGEN hovedpoenger i kristendommen kjære Ozi. Vi må snart innse at det ikke er annet enn oppspinn tildigere skapt for å kontrollere større folkegrupper. Kristendommen din som jeg har nevnt mange ganger nå HAR tatt utrolig mange menneskeliv. Drept og slaktet pga bibelen og kristendommen. Det finnes fremdeles hellige kriger, og religion dreper fortsatt, inkludert kristendommen. Folk blir lurt til å tro at denne guden finnes, og de blir så forbanna hjernevaska at noen av dem hører "guds stemme" i hode. Hva denne stemmen får folk til å gjøre kan få fatale følger.

Hva godt kommer det egentlig ut av kristendommen din? At noen enkle sjeler er lykkelige i den troen om at de skal til himmelen etter døden, mens andre uskyldige sjeler blir brutalt drept, voldtatt og psykisk skadet av den forbanna trosretninga dere driver med?

Lenke til kommentar
Abrahamittisk religion, snakker jeg om da,

Hvordan man ikke kan tro på den Guden?

-ADAM OG EVA

-NOAH OG ARKEN

-SNAKKENDE SLANGER

-HOMOFILI ER SYND OG STRAFFES MED DØDEN

-EN SYRETRIPPET MOSES PÅ FJELLET SOM FÅR DE 10BUD OG SER EN BRENNENDE BUSK (GUD)

Slike ting gjør at man kan forbinde det med julenissen som klarer å levere gaver til hele verden ved hjelp av ei slede og noen reinsdyr.

Lenke til kommentar
Hvordan kan man ikke tro på Gud?

Fordi det veldig, veldig ofte er veldig fordummende og ikke minst fordømmende og får mennesker til å gjøre ting de aldri hadde gjort hadde de tenkt imellom det de gjør for sin "gud" på et annet grunnlag!

Sikkert flere tusen grunner til at vi ikke burde tro på guder, en av dem er at det er så mange av dem, men jeg gidder ikke å liste dem opp her, for religiøse mennesker kommer aldri til å skjønne dette allikevel... :no:

Lenke til kommentar
Heh, det er jo en av hovedpoengene i kristendommen; du er selv ansvarlig for dine handlinger. Gud gav oss fri vilje, og derfor blander han seg minimalt inn.

Så Gud er altså ikke allmektig og allvitende?

Hvordan kan man ikke tro på Gud?

Fordi det er null bevis, og dessuten er konkrete guder som Gud og Allah selvmotsigende konsepter.

Lenke til kommentar

Så Gud er altså ikke allmektig og allvitende?

Det har da null og niks med saken å gjøre. Bare fordi jeg ikke skamslår lillebroren min, betyr det ikke at jeg ikke kan.

Lenke til kommentar

Ozi: Du er jo ikke så glad i svare på mine spydigheter :) Men du vet vel at du ikke gjennom hele tråden har klart å si noe som helst som kan tilsi at din gud finnes.

Og kan du være så snill å rettferdiggjøre religion med tanke på alt faenskap og konsekvenser som følger med?

Lenke til kommentar
Det har da null og niks med saken å gjøre. Bare fordi jeg ikke skamslår lillebroren min, betyr det ikke at jeg ikke kan.

Det har alt med saken å gjøre. Hvis vi har fri vilje, kan ikke Gud være allvitende, for det å vite fremtiden og det å ha fri vilje er direkte motsetninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...