Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror ikke, jeg VET Bibelen er sann. Mye av det som ble skrevet for 2000 år har skjedd nå. Hvordan kunne de vite det da Bibelen ble skrevet? Tilfeldighet? Nei, tror ikke det.

 

Du må gjerne opplyse oss om hva det er som har skjedd i henhold til bibelen.

 

Du vet at jesus trodde at dommedag ville komme før han døde? (i likhet med mange andre kristne)

Det har enda ikke skjedd.

Lenke til kommentar

Vet ikke hva jeg skal si jeg.... En facepalm er en god begynnesle ihvertfall...

 

Ignoransen er ENORM og understreker bare så alt for tydelig hva jeg mener når jeg sier at religion er farlig, den gjør folk stupide og ignorante.. God did it og det er det liksom, end of story.. :no:

 

 

Tror vi har enda en som ikke er villig til å se på fakta om hva vi faktisk VET i dag... Bibelen er sann dere og det er ikke noe vi kan gjøre med det. Med et slikt utgangs punkt som "bevis" førsel, tuftet på ting tatt fra tomme lufta, er det neimen ikke lett å diskutere nei....

 

Men det er vel heller ikke meningen tenker jeg, Greit bare å komme hit og slenge ut av seg et par bedehus sannheter og la være å se på tonnevis med beviser MOT dette sludderet ikke sant... Join the frikkin fanclub of jesus christ superstar boyz'N'girlz and leave the reason at the door... :) Trist med slike folk som er proppet med bedehus propaganda....

 

Edit: leifer hadde sneket seg inn...

Endret av RWS
Lenke til kommentar

"Mye av det som står skrivet i Bibelen kommer til å skje. Noe vitenskapelig bevist.."

 

Hva er det som kommer til å skje? Og hvilke vitenskapelige beviser er det for at det kommer til å skje?

 

Jeg kan si at liv på jorden en dag kommer til å dø ut. Skal jeg skrive ned en plass at det er JEG som har bestemt at dette vil skje, og deretter kalle meg selv for GUD?

Lenke til kommentar
Vet ikke hva jeg skal si jeg.... En facepalm er en god begynnesle ihvertfall...

 

Ignoransen er ENORM og understreker bare så alt for tydelig hva jeg mener når jeg sier at religion er farlig, den gjør folk stupide og ignorante.. God did it og det er det liksom, end of story.. :no:

 

 

Tror vi har enda en som ikke er villig til å se på fakta om hva vi faktisk VET i dag... Bibelen er sann dere og det er ikke noe vi kan gjøre med det. Med et slikt utgangs punkt som "bevis" førsel, tuftet på ting tatt fra tomme lufta, er det neimen ikke lett å diskutere nei....

 

Men det er vel heller ikke meningen tenker jeg, Greit bare å komme hit og slenge ut av seg et par bedehus sannheter og la være å se på tonnevis med beviser MOT dette sludderet ikke sant... Join the frikkin fanclub of jesus christ superstar boyz'N'girlz and leave the reason at the door... :) Trist med slike folk som er proppet med bedehus propaganda....

 

Edit: leifer hadde sneket seg inn...

 

Religion er ikke farlig, det er mennesker som tolker den. Mener du at vi haddde levd bedre uten religion? i så fall hvordan hadde folk det i Norge før kristedommen?

Lenke til kommentar
Religion er ikke farlig, det er mennesker som tolker den. Mener du at vi haddde levd bedre uten religion? i så fall hvordan hadde folk det i Norge før kristedommen?

 

Religion er ikke ekte, og mennesker som tolker religionen til sine egne meninger er farlig. Jeg vet ikke hvor mange som har fått beskjed av "gud" om å drepe, skade og voldta. Hvor mange drap og folkemord har ikke menneskeheten gjennom tidene sett bli gjort i guds navn, eller av andre overtroiske årsaker.

 

Før kristendommen kom til Norge hadde vi andre TROsretninger, og disse var også årsaken til mange drap.

 

 

Greit at troen på en Gud via placebo-effekt til en viss grad kan hjelpe enkeltpersoner, eller få dem til å føle seg bedre. Det kan gi dem følelsen av at dem har funnet meningen med livet. At disse placebo-effektene i noen tilfeller kan gjøre godt, vil aldri klare å rettferdiggjøre all elendighet som religion skaper. Og den kristendommen du tydeligvis liker så godt har tatt altfor menneskeliv. I tillegg så sier dere at Gud finnes og det som skjer på jorden er hans vilje. Mennesker skapte Gud, og det er forbanna trist at folk i det hele tatt tror på dette makt-verktøyet, og enda tristere at dere ikke ser at nettopp dere er med på å holde i live en falsk levevei som til syvende og sist ikke redder liv, men DREPER!

Lenke til kommentar
Religion er ikke farlig, det er mennesker som tolker den. Mener du at vi haddde levd bedre uten religion? i så fall hvordan hadde folk det i Norge før kristedommen?

 

Religion er ikke ekte, og mennesker som tolker religionen til sine egne meninger er farlig. Jeg vet ikke hvor mange som har fått beskjed av "gud" om å drepe, skade og voldta. Hvor mange drap og folkemord har ikke menneskeheten gjennom tidene sett bli gjort i guds navn, eller av andre overtroiske årsaker.

 

Før kristendommen kom til Norge hadde vi andre TROsretninger, og disse var også årsaken til mange drap.

 

 

Greit at troen på en Gud via placebo-effekt til en viss grad kan hjelpe enkeltpersoner, eller få dem til å føle seg bedre. Det kan gi dem følelsen av at dem har funnet meningen med livet. At disse placebo-effektene i noen tilfeller kan gjøre godt, vil aldri klare å rettferdiggjøre all elendighet som religion skaper. Og den kristendommen du tydeligvis liker så godt har tatt altfor menneskeliv. I tillegg så sier dere at Gud finnes og det som skjer på jorden er hans vilje. Mennesker skapte Gud, og det er forbanna trist at folk i det hele tatt tror på dette makt-verktøyet, og enda tristere at dere ikke ser at nettopp dere er med på å holde i live en falsk levevei som til syvende og sist ikke redder liv, men DREPER!

 

Jeg er ikke kristen og har aldri praktisert religiøse retualer, feirer verken Jul eller påske.. Jeg mener at systemet her i verden må ha en skaper, en må jo ha ordnet alt for mennesker her i verden. Hvilket bevis har vi på at Gud ikke finnes?

Lenke til kommentar
Jeg er ikke kristen og har aldri praktisert religiøse retualer, feirer verken Jul eller påske.. Jeg mener at systemet her i verden må ha en skaper, en må jo ha ordnet alt for mennesker her i verden. Hvilket bevis har vi på at Gud ikke finnes?

 

Vel, vi har ingen bevis for at gud ikke finnes. Derimot er det vel bevist at bibelens beskrivelse av hvordan jorden og mennesket ikke stemmer.

 

Systemet trenger ikke "en skaper" bare fordi det er skapt. Noen må heller ikke ha ordnet alt til for oss mennesker ettersom vi kun har eksistert en liten del av verdens eksistens. Det var andre arter her før oss, og gud gjorde da ingenting for dem, bare for oss. Alle disse skapte gudebildene vi har idag er nok falske hele veien de.

 

Gi meg en Gud, en religion, ja en høyere makt som har eksistert lenger enn mennesket selv.Vis meg så hva denne guden har gjort, og gjør. Vis meg hans makt, slik at jeg som individ kan se og vite hva det er snakk om. Ikke kom til meg og snakk om kristendom, islam eller whatever, for disse religionene burde for lengst være slettet. Vi snakker om lureri og hykeleri for å få mennesker til å tro de er her for en grunn som ikke finnes. De blir truet med død og helvete om de ikke følger sin spesifikke gud.

 

RELIGION MISJONERES ALDRI, MEN TRUES INN PÅ FOLK. "GUD ER DEN ENESTE VEIEN OG FØLGER DU IKKE HANS ORD VIL DU BRENNE I HELVETE TIL EVIG TID"

 

Jeg liker ærlig talt ikke personer som kommer med tomme trusler. Og hvertfall ikke at disse jævlene faktisk får folk til å tro dette sprøytet. De har ødelagt nok mennesker allerede, og det er snart på tide at det tar en slutt.

Lenke til kommentar
"Mye av det som står skrivet i Bibelen kommer til å skje. Noe vitenskapelig bevist.."

 

Hva er det som kommer til å skje? Og hvilke vitenskapelige beviser er det for at det kommer til å skje?

 

Jeg kan si at liv på jorden en dag kommer til å dø ut. Skal jeg skrive ned en plass at det er JEG som har bestemt at dette vil skje, og deretter kalle meg selv for GUD?

 

Ok, les i Bibelen. Et sted står det at rett før Jesus kommer til jorda kommer alle fiskene i havet til å dø ut. -> På nyhetene for litt siden sa de at om 30 år kommer alle fiskene i havet til å dø ut sånn som vi fisker nå.

 

Et annet sted i Bibelen står det også at rett før Jesus kommer til jorda kommer det et merke. Som vil bli settet i høyre hånda eller pannen. De som ikke tar det vil ikke få kjøpe eller selge. Om man følger Gud skal man ikke ta det. fordi det er dyrets merke.

 

Nå har det kommet en microchip som CIA sier at man bare kan ha i høyre hånd eller pannen. Denne chippen gjør sånn at man kan bruke bank, penger, ID osv. De mener alle må ha sånn. ellers kan man ikke kjøpe eller selge.

 

Please forklar det med at for 2000 år siden visste de dette om merket på HØYRE hånd eller PANNEN som de har kommet fram til i dag.

Lenke til kommentar
Ok, les i Bibelen. Et sted står det at rett før Jesus kommer til jorda kommer alle fiskene i havet til å dø ut. -> På nyhetene for litt siden sa de at om 30 år kommer alle fiskene i havet til å dø ut sånn som vi fisker nå.

 

Et annet sted i Bibelen står det også at rett før Jesus kommer til jorda kommer det et merke. Som vil bli settet i høyre hånda eller pannen. De som ikke tar det vil ikke få kjøpe eller selge. Om man følger Gud skal man ikke ta det. fordi det er dyrets merke.

 

Nå har det kommet en microchip som CIA sier at man bare kan ha i høyre hånd eller pannen. Denne chippen gjør sånn at man kan bruke bank, penger, ID osv. De mener alle må ha sånn. ellers kan man ikke kjøpe eller selge.

 

Please forklar det med at for 2000 år siden visste de dette om merket på HØYRE hånd eller PANNEN som de har kommet fram til i dag.

 

Hahaha :)

Alle fisk kommer til å dø ut før Jesus kommer jorda. Hvor skulle han kommet fra egentlig? Og hvis du lever om 30år regner jeg med at fiskeproblemet er løst, og havet er fullt av fisk. Så du må nok fortsette å vente på jesus-ankomsten til du er død. Det at jesus kommer tilbake er nok dessverre bare noe du er lurt til å tro, og jeg synes synd på deg som offer for lureri, og samtidig føler jeg et lite sinne mot dem som har skadet deg.

 

Micro-chippene du snakker om har jeg lite tro på at vil bli en standard på oss mennesker. Umulig å gjennomføre. At chippene finnes, og at noen vil bruke dem kan nok stemme. Har du tenkt på at de som lagde chippene også kan ha lest bibelen og av den grunn har valgt høyre hånd og pannen?

Lenke til kommentar
Ok, les i Bibelen. Et sted står det at rett før Jesus kommer til jorda kommer alle fiskene i havet til å dø ut. -> På nyhetene for litt siden sa de at om 30 år kommer alle fiskene i havet til å dø ut sånn som vi fisker nå.

 

Et annet sted i Bibelen står det også at rett før Jesus kommer til jorda kommer det et merke. Som vil bli settet i høyre hånda eller pannen. De som ikke tar det vil ikke få kjøpe eller selge. Om man følger Gud skal man ikke ta det. fordi det er dyrets merke.

 

Nå har det kommet en microchip som CIA sier at man bare kan ha i høyre hånd eller pannen. Denne chippen gjør sånn at man kan bruke bank, penger, ID osv. De mener alle må ha sånn. ellers kan man ikke kjøpe eller selge.

 

Please forklar det med at for 2000 år siden visste de dette om merket på HØYRE hånd eller PANNEN som de har kommet fram til i dag.

 

Hahaha :)

Alle fisk kommer til å dø ut før Jesus kommer jorda. Hvor skulle han kommet fra egentlig? Og hvis du lever om 30år regner jeg med at fiskeproblemet er løst, og havet er fullt av fisk. Så du må nok fortsette å vente på jesus-ankomsten til du er død. Det at jesus kommer tilbake er nok dessverre bare noe du er lurt til å tro, og jeg synes synd på deg som offer for lureri, og samtidig føler jeg et lite sinne mot dem som har skadet deg.

 

Micro-chippene du snakker om har jeg lite tro på at vil bli en standard på oss mennesker. Umulig å gjennomføre. At chippene finnes, og at noen vil bruke dem kan nok stemme. Har du tenkt på at de som lagde chippene også kan ha lest bibelen og av den grunn har valgt høyre hånd og pannen?

De har ikke VALGT høyre hånd og pannen. Det er faktisk sånn at det er det ENESTE stedet man kan ha det på kroppen. Og han som fant dette ut hadde ikke lest Bibelen. Og derfor SOLGTE ideen FØR han fikk lest Bibelen. Han er nå kristen og angrer.

 

Og det at du REGNER med at havet er fullt av fisk, betyr at du ikke er sikker. Og hvordan kan du vite at det er kommer til å løse seg?

 

Btw. du svarte ikke på hvordan de visste dette for 2000 år siden.

Endret av lilkris
Lenke til kommentar
De har ikke VALGT høyre hånd og pannen. Det er faktisk sånn at det er det ENESTE stedet man kan ha det på kroppen. Og han som fant dette ut hadde ikke lest Bibelen. Og derfor SOLGTE ideen FØR han fikk lest Bibelen. Han er nå kristen og angrer.

 

Og det at du REGNER med at havet er fullt av fisk, betyr at du ikke er sikker. Og hvordan kan du vite at det er kommer til å løse seg?

 

Btw. du svarte ikke på hvordan de visste dette for 2000 år siden.

 

Det med fisken er en menneskapt sak, som også mennesket må ta ansvar for å fikse. Ingen gud har innvirkning på dette. Vi må ta ansvar selv, og ikke vente på en usynlig venn som har en plan med alt dette.

 

Jeg kan ikke VITE at slike problemer er løst om 30år. Jeg kan ikke engang VITE at ikke om en eller annen psykopat med atomvåpen kommer til å ødelegge hele jorda på tirsdag eller onsdag. Dommedag er vel hva dere kaller det.

 

Hvordan de hadde slik info for 2 000 år siden vet jeg ikke. Kan uansett si at det ville vært rart om ikke NOEN av de altfor mange antagleser i bibelen ville vært riktige. Oddsen for at noen antagelser vil treffe er der jo.

Endret av prepple
Lenke til kommentar
Ok, les i Bibelen. Et sted står det at rett før Jesus kommer til jorda kommer alle fiskene i havet til å dø ut. -> På nyhetene for litt siden sa de at om 30 år kommer alle fiskene i havet til å dø ut sånn som vi fisker nå.

 

Et annet sted i Bibelen står det også at rett før Jesus kommer til jorda kommer det et merke. Som vil bli settet i høyre hånda eller pannen. De som ikke tar det vil ikke få kjøpe eller selge. Om man følger Gud skal man ikke ta det. fordi det er dyrets merke.

 

Nå har det kommet en microchip som CIA sier at man bare kan ha i høyre hånd eller pannen. Denne chippen gjør sånn at man kan bruke bank, penger, ID osv. De mener alle må ha sånn. ellers kan man ikke kjøpe eller selge.

 

Please forklar det med at for 2000 år siden visste de dette om merket på HØYRE hånd eller PANNEN som de har kommet fram til i dag.

 

Hahaha :)

Alle fisk kommer til å dø ut før Jesus kommer jorda. Hvor skulle han kommet fra egentlig? Og hvis du lever om 30år regner jeg med at fiskeproblemet er løst, og havet er fullt av fisk. Så du må nok fortsette å vente på jesus-ankomsten til du er død. Det at jesus kommer tilbake er nok dessverre bare noe du er lurt til å tro, og jeg synes synd på deg som offer for lureri, og samtidig føler jeg et lite sinne mot dem som har skadet deg.

 

Micro-chippene du snakker om har jeg lite tro på at vil bli en standard på oss mennesker. Umulig å gjennomføre. At chippene finnes, og at noen vil bruke dem kan nok stemme. Har du tenkt på at de som lagde chippene også kan ha lest bibelen og av den grunn har valgt høyre hånd og pannen?

 

 

De har ikke VALGT høyre hånd og pannen. Det er faktisk sånn at det er det ENESTE stedet man kan ha det på kroppen. Og han som fant dette ut hadde ikke lest Bibelen. Og derfor SOLGTE ideen FØR han fikk lest Bibelen. Han er nå kristen og angrer.

Nei det er ikke det ENESTE stedet en kan ha slikt på kroppen. Hvis du hadde vært LITT kritisk til det du leser ville du med en gang sett at dette er rør fra ende til annen og når du avslutter det hele med å påstå at han som lagde dette, (som om dette kun var en mann som sto for dette), er blitt kristen og angrer sier det meg at dette er en historie som er skreddersydd for slike som deg, som ikke vet hva kildekritikk og kritisk rasjonell tenkning er for noe... Synd at du ikke ser dette selv og klarer å benytte deg av minstemål av kildekritikk. Det ER VIKTIG å være kritisk til ALT, spesielt skal du være kritisk til det du TROR stemmer med det DU tror på. Gjør du ikke det så havner du der du er i dag, du tror på ALT som sies til deg så lenge det flukter med hva DU tror på... Håper du ser det selv!!!

Og det at du REGNER med at havet er fullt av fisk, betyr at du ikke er sikker. Og hvordan kan du vite at det er kommer til å løse seg?

 

Btw. du svarte ikke på hvordan de visste dette for 2000 år siden.

 

Vi har jo hatt en rekke kriser oppover i den moderne tid som vi har, eller er i ferd med å løse. Og vi løser ikke dem med å sette oss til å vente på jesus, skjønner du ikke det eller?

 

Hvordan de viste det for 2000 år siden? De viste det ikke, men gjettet på noe som den gangen hørtes fryktelig imponerende ut. I dag er dette ikke imponerende i det hele tatt, men igjen, isteden for å sette seg til å vente på jesus så jobbes det med dette problemet også flere steder i verden! Skulle slike som deg bestemme hadde mennesket gått til grunne for lenge siden! Alt dere klarer å gjøre er å dra nesa opp fra bibelen og se etter tegn på at det som står der må være sant med lys og lykte og når noen av gjettningene tilfeldigvis stemmer (selv blinde høner finner korn fra tid til annen...) skriker dere opp om endetid og jesus gjenkomst... for å gjøre noe med dette i TILFELLET jesus ikke kommer igjen evner dere faan meg ikke! :mad:

 

Det er ti tusenvis av bevis på at en hel masse av det som står i bibelen er feil, løgn og blind gjettning, men DET ser du ikke på, hæ? Slikt avfeier du med det glatteste ansikt som løgn mens du tror blindt på slike ting som merker på høyre hånd og i pannen også videre? Fordi det STEMMER med det du tror på.... håper du en dag ser dette selv... :no:

 

Religion gjør deg dum på veldig mange områder nettopp fordi det hindrer deg i å tenke selv. Du er åpen KUN for det som passer med det du tror på og alt annet stenges ute som løgn og propaganda fra satan selv... Vel, kristendommen har klart å lage et knakende godt tanke fengsel, DET skal de ha!!!!

 

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Lilkris: Les Nederste linje i min Signatur. Det er ikke noen Jesus eller Gud som står bak noe som helst. Det er alltid mennesket som har skyld, og det er alltid mennesket som må ordne opp. Veldig interessant at han derre Jesusen din og faren hans(som er han selv) ikke klarer å få alt rett når de faktisk er allmektige. Er det vanskelig for en Gud å regne ut verdien av pi?

Lenke til kommentar
Ok, les i Bibelen. Et sted står det at rett før Jesus kommer til jorda kommer alle fiskene i havet til å dø ut. -> På nyhetene for litt siden sa de at om 30 år kommer alle fiskene i havet til å dø ut sånn som vi fisker nå.

 

Et annet sted i Bibelen står det også at rett før Jesus kommer til jorda kommer det et merke. Som vil bli settet i høyre hånda eller pannen. De som ikke tar det vil ikke få kjøpe eller selge. Om man følger Gud skal man ikke ta det. fordi det er dyrets merke.

 

Nå har det kommet en microchip som CIA sier at man bare kan ha i høyre hånd eller pannen. Denne chippen gjør sånn at man kan bruke bank, penger, ID osv. De mener alle må ha sånn. ellers kan man ikke kjøpe eller selge.

 

Please forklar det med at for 2000 år siden visste de dette om merket på HØYRE hånd eller PANNEN som de har kommet fram til i dag.

 

Hahaha :)

Alle fisk kommer til å dø ut før Jesus kommer jorda. Hvor skulle han kommet fra egentlig? Og hvis du lever om 30år regner jeg med at fiskeproblemet er løst, og havet er fullt av fisk. Så du må nok fortsette å vente på jesus-ankomsten til du er død. Det at jesus kommer tilbake er nok dessverre bare noe du er lurt til å tro, og jeg synes synd på deg som offer for lureri, og samtidig føler jeg et lite sinne mot dem som har skadet deg.

 

Micro-chippene du snakker om har jeg lite tro på at vil bli en standard på oss mennesker. Umulig å gjennomføre. At chippene finnes, og at noen vil bruke dem kan nok stemme. Har du tenkt på at de som lagde chippene også kan ha lest bibelen og av den grunn har valgt høyre hånd og pannen?

De har ikke VALGT høyre hånd og pannen. Det er faktisk sånn at det er det ENESTE stedet man kan ha det på kroppen. Og han som fant dette ut hadde ikke lest Bibelen. Og derfor SOLGTE ideen FØR han fikk lest Bibelen. Han er nå kristen og angrer.

 

Og det at du REGNER med at havet er fullt av fisk, betyr at du ikke er sikker. Og hvordan kan du vite at det er kommer til å løse seg?

 

Btw. du svarte ikke på hvordan de visste dette for 2000 år siden.

 

Hahaha dette er bare sykt. Det skremmer meg faktisk når mennesker er kristne og tror på sånt bullshit. Du minner meg veldig om en i klassen min som er super kristen, han hadde aldri noen gode argumenter, det "beste" han kanskje kom med er "hvis gud ikke finnes, hvordan forklarer du da alle de helbredelse osv. som har skjedd på live scener" :wallbash: Lurer på hva som hadde skjedd hvis Chris Angel hadde sagt at det var gud som gjorde illusjonenene hans mulig

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Nå har det kommet en microchip som CIA sier at man bare kan ha i høyre hånd eller pannen. Denne chippen gjør sånn at man kan bruke bank, penger, ID osv. De mener alle må ha sånn. ellers kan man ikke kjøpe eller selge.

 

Please forklar det med at for 2000 år siden visste de dette om merket på HØYRE hånd eller PANNEN som de har kommet fram til i dag.

 

Gi oss referanser til denne informasjonene er du snill.

Meg bekjent finnes det ingenting som begrenser plasseringen av en chip til en spesifik del av kroppen annet enn praktiske hensyn.

 

Åja, dette kan også bero på et fiffig utslag av loven om store tall, anbefaler en titt her for bedre forklaring på dette og endel annet :)

Lenke til kommentar
Lilkris: Les Nederste linje i min Signatur. Det er ikke noen Jesus eller Gud som står bak noe som helst. Det er alltid mennesket som har skyld, og det er alltid mennesket som må ordne opp. Veldig interessant at han derre Jesusen din og faren hans(som er han selv) ikke klarer å få alt rett når de faktisk er allmektige. Er det vanskelig for en Gud å regne ut verdien av pi?

Heh, det er jo en av hovedpoengene i kristendommen; du er selv ansvarlig for dine handlinger. Gud gav oss fri vilje, og derfor blander han seg minimalt inn.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt utifra kristendommen mener noen at man har fri vilje, mens andre mener at Gud styrer. Setningen er uansett ikke et hovedpoeng for kristne, da kristne(ifølge dem jeg har snakket med) ikke er ansvarlige for sine egne handlinger, da jesus tilgir deg. Kristendommen(slik jeg ser det) umyndiggjør mennesket. ( bare en liten OT på slutten: Jean Paul Sartre var en ateistisk eksistensialist som mente at mennesket sto til ansvar for seg selv og ingen andre.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...