Pricks Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Alternativ placebo? Hva babler du om? Hvis du mener at GUD helbreder narkomane så er det vel heller DU som må hoste opp dokumentasjon, i og med at vi vet mekanismene bak slikt, og det er helt naturlige ting, som forklart over. Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hvis du mener at GUD helbreder narkomane så er det vel heller DU som må hoste opp dokumentasjon, i og med at vi vet mekanismene bak slikt, og det er helt naturlige ting, som forklart over. Jeg tror, jeg har ingen dokumentasjon. Du konstanterer, så kom med dokumentasjonen. Påstandsbyrden er ikke på min side her, kompis. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Jeg ser ingen grunn til å være religiøs overhodet her i Norge.De aller fleste har det godt, og har ingenting å bekymre seg for. Det er liten sjanse for at du møter på en tyv eller morder, og det er alltid en måte å tjene penger på. Så er det frykten for å dø. Det trenger vi ikke å bekymre oss for heller, egentlig. For alle vil dø en dag, uansett. Ingen kan leve for alltid, og det er bare dumt å tro at vi kan. Jeg ser ingen grunner mot Hva med verdens mest kjente helseorganisasjon? WHO. Det finnes mange andre gode kandidater å velge mellom òg. - NCI (National Cancer Institute) - NAHO (National Aboriginal Healt Organization) - WellPoint - Health Net - Humana - Kaiser Permanente - Cigna - Aetna Og listen fortsetter til det uante. Her kan du virkelig bare ikke ha prøvd å sette deg inn engang. De fleste helseorganisasjoner ol. er ikke religiøse, og er heller ikke drevet av det å være religiøs. Helt ærlig finner jeg det ganske krenkende når noen påstår at de gjør noe godt fordi de er av en eller annen religiøs overbevisning. Hvilken manglende egenskap er det da noen trenger en tekst eller annen lederetning for å utøve ett og annet godt? .. Hehe, jeg har aldri sett noen av de ute i gatene for å hjelpe folk. Så inntil noen gir de kristne konkurranse om de narkomane bør dere ikke si en drit, fordi de hjelper i alle fall klart til. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hvis du mener at GUD helbreder narkomane så er det vel heller DU som må hoste opp dokumentasjon, i og med at vi vet mekanismene bak slikt, og det er helt naturlige ting, som forklart over. Jeg tror, jeg har ingen dokumentasjon. Du konstanterer, så kom med dokumentasjonen. Påstandsbyrden er ikke på min side her, kompis. Beklager, men du kan ikke fremsette en påstand med "jeg tror" og forvente at folk godtar slikt tull. Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Beklager, men du kan ikke fremsette en påstand med "jeg tror" og forvente at folk godtar slikt tull. Jeg har hele veien sagt at dette ikke er dokumentert, men bare slik jeg tror livssyn kan motivere narkomane til å bli rene. Bakgrunnen for dette er rene antagelser og impulser. Men du har tydligvis ikke dokumentasjon på noe som helst, så jeg skal anta at dette bare er for å snakke det bort. Endret 28. februar 2009 av fuzzyboots Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hehe, jeg har aldri sett noen av de ute i gatene for å hjelpe folk. Så inntil noen gir de kristne konkurranse om de narkomane bør dere ikke si en drit, fordi de hjelper i alle fall klart til. Jeg bor ved siden av Nygårdsparken i Bergen, jeg har ikke sett noen av disse kristne som du sier hjelper slik til. Den Norske Stat, derimot, ser jeg hyppig der oppe i form av barnevern, politi, ambulanse og folk som har som jobb å følge opp rusmissbrukere. Jeg lurer på hvordan "de kristne hjelper klart til". Det eneste jeg har fått med meg er at de har misjon på avrusningsklinikker. Det er ikke å hjelpe til, det er usmakelig utnyttelse av et menneske på sitt svakeste. Hvordan jeg vet dette? Jeg kjenner to som jobber i rusomsorgen og familien til min mors bror "forkynner Guds ord" på avrusningsklinikker rundt om i Rogaland. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hva du tror er knakende likegyldig. Vi kan forklare mekanismene bak tilsynelatende "frelse" helt naturlig. Enten så mangler du kunnskap om emnet, eller du forkaster fakta med vilje for å klamre deg fast til livsløgnen din. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hehe, jeg har aldri sett noen av de ute i gatene for å hjelpe folk. Så inntil noen gir de kristne konkurranse om de narkomane bør dere ikke si en drit, fordi de hjelper i alle fall klart til. Jeg bor ved siden av Nygårdsparken i Bergen, jeg har ikke sett noen av disse kristne som du sier hjelper slik til. Den Norske Stat, derimot, ser jeg hyppig der oppe i form av barnevern, politi, ambulanse og folk som har som jobb å følge opp rusmissbrukere. Jeg lurer på hvordan "de kristne hjelper klart til". Det eneste jeg har fått med meg er at de har misjon på avrusningsklinikker. Det er ikke å hjelpe til, det er usmakelig utnyttelse av et menneske på sitt svakeste. Hvordan jeg vet dette? Jeg kjenner to som jobber i rusomsorgen og familien til min mors bror "forkynner Guds ord" på avrusningsklinikker rundt om i Rogaland. Nå snakket vel jeg om organisasjoner, den norske stat og barnevernet er ikke en. Dessuten er ikke staten helt fristilt kristendommen heller, så tilogmed staten er kristen kan man si. Frelsesarmeen har mottak for rusmisbrukere i Bergen. Jeg regner også med at kirkens bymisjon. Om du spør f eks Politiet vil du få svar om at de hjelper. Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Hva du tror er knakende likegyldig. Vi kan forklare mekanismene bak tilsynelatende "frelse" helt naturlig. Enten så mangler du kunnskap om emnet, eller du forkaster fakta med vilje for å klamre deg fast til livsløgnen din. Hva du påstår uten dokumentasjon er knakende likegyldig, Pricks. Gi meg dokumentasjon. Alt du har sagt hittil er "dette vet vi". Jeg vil gjerne ta feil. Jeg vil gjerne vite om det er Gud som står for placebo, eller en annen psykisk mekanisme. Men finn det frem for meg. Endret 28. februar 2009 av fuzzyboots Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hehe, jeg har aldri sett noen av de ute i gatene for å hjelpe folk. Så inntil noen gir de kristne konkurranse om de narkomane bør dere ikke si en drit, fordi de hjelper i alle fall klart til. Du bør dra inn til Trondheim sentrum oftere, ozi3333. Mange ikke-kristne organisasjoner som står ute på gatene der. men bare slik jeg tror livssyn kan motivere narkomane til å bli rene. Det er forskjell på at teologien redder dem, og at spesifikt Jehova griper inn og redder den narkomane. Lenke til kommentar
fuzzyboots Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Det er forskjell på at teologien redder dem, og at spesifikt Jehova griper inn og redder den narkomane. Har jeg påstått noe annet? Jeg snakker om placebo... Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Dessuten er ikke staten helt fristilt kristendommen heller, så tilogmed staten er kristen kan man si. Det er isåfall kun på papiret det, for hvis dette landet er så kristent, hvorfor følger vi ikke kristne læresetninger som "elsk dine fiender" og avskaffer hæren? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hehe, jeg har aldri sett noen av de ute i gatene for å hjelpe folk. Så inntil noen gir de kristne konkurranse om de narkomane bør dere ikke si en drit, fordi de hjelper i alle fall klart til. Du bør dra inn til Trondheim sentrum oftere, ozi3333. Mange ikke-kristne organisasjoner som står ute på gatene der. Hvilke organisasjoner i Trondheim er det som står ute i gatene og hjelper narkomane? Nevn 5. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Hvilke organisasjoner i Trondheim er det som står ute i gatene og hjelper narkomane? Det er ikke akkurat som om jeg har systematisk memorisert de ulike organisasjonene som blir representert i Trondheims gågater alle gangene jeg har dratt inn til sentrum heller. Og det er ikke alle organisasjonene som blir representert hver eneste dag eller hver eneste helg, for ikke å nevne at de fleste organisasjoner som representerer seg på gatene i Trondheim, og storbyene generelt, er de som fokuserer på de litt mer media dekte emnene. Sånn som krig, sult og helse. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 (endret) Nå snakket vel jeg om organisasjoner, den norske stat og barnevernet er ikke en. Dessuten er ikke staten helt fristilt kristendommen heller, så tilogmed staten er kristen kan man si. Frelsesarmeen har mottak for rusmisbrukere i Bergen. Jeg regner også med at kirkens bymisjon. Om du spør f eks Politiet vil du få svar om at de hjelper. Har du hørt om Bergensklinikkene? En ting er å tilby narkomane husrom for natten. Bergensklinikkene er de eneste som går aktivt inn, med et behandlingsprogram, for å hjelpe rusmissbrukere med det som faktisk er problemet deres.... Rus. Eneste grunn for at jeg orket å skrive et innlegg her var at du ba folk holde kjeft fordi ingen andre enn kristne organisasjoner hjalp rusmissbrukere. Edit: Rødekors har jo også et program for rus. Endret 28. februar 2009 av Vo0do0 Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Kan en av dere som er kristne her i tråden forklare (uten tull!) hvorfor du tror på Gud? Hvorfor tror du at du vil leve for evig i enten Paradis eller Helvete? Hvorfor tror du på at det er en mann millioner av mil unna som hører tankene dine, snakkingen din, ropingen din, og ser hvert steg du tar hvert sekund av ditt liv? Og hvorfor tror du på at han ser hver persons steg, hører tankene osv. hvert sekund? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Bergensklinikkene er de eneste som går aktivt inn, med et behandlingsprogram, for å hjelpe rusmissbrukere med det som faktisk er problemet deres.... Rus. Hehe, så de er de eneste som gjør det? Dere har ikke Blå kors i Bergen da? Eneste grunn for at jeg orket å skrive et innlegg her var at du ba folk holde kjeft fordi ingen andre enn kristne organisasjoner hjalp rusmissbrukere. Ja, vi lever i et kapitalistisk samfunn, hvor alle er frie til å ta opp konkurransen, så det er ikke så mye en skal ha sagt. Lenke til kommentar
MasterOfColours Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Gud er like ekte som presidentvalget mellom George Bush og Al Gore. Get real. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Bergensklinikkene er de eneste som går aktivt inn, med et behandlingsprogram, for å hjelpe rusmissbrukere med det som faktisk er problemet deres.... Rus. Hehe, så de er de eneste som gjør det? Dere har ikke Blå kors i Bergen da? Nei. Eneste grunn for at jeg orket å skrive et innlegg her var at du ba folk holde kjeft fordi ingen andre enn kristne organisasjoner hjalp rusmissbrukere. Ja, vi lever i et kapitalistisk samfunn, hvor alle er frie til å ta opp konkurransen, så det er ikke så mye en skal ha sagt. Hva i allverden er det for et svar? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 28. februar 2009 Del Skrevet 28. februar 2009 Bergensklinikkene er de eneste som går aktivt inn, med et behandlingsprogram, for å hjelpe rusmissbrukere med det som faktisk er problemet deres.... Rus. Hehe, så de er de eneste som gjør det? Dere har ikke Blå kors i Bergen da? Nei. Hva med Askøy Blå kors klinikk? Det er vel ikke mange minuttene med bil ifra Bergen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå