Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Irriterer meg? Neida, syntes det er pussig bare når jeg kommer over noen som ikke kan noe som så godt som er grunnleggende..

Så du mener at jeg ikke kan det grunnleggende?

Når du blir forundret over hvor mange stjerner det er? Ja, da mener jeg da ja... :) Mulig det bare er meg, men dette er da noe alle vet, er det ikke det da? Eller er jeg på bærtur i universet her? :)

da var det vel bare meg som ikke visste hvor mange stjerner som fantes haha,.

Kan ikke du fortelle meg da,det eksakte tallet på antall stjerner?

 

Jo døh, det kan jeg vel... skal vi se... 1 2 3 4 5 6 7 8 og 9 og... filler'n, der ble jeg avbrutt men vent da.. 1 2 3 4 5 ....hæ? Å filler'n assa, der datt jeg ut igjen :) Tell dem skjæl du, jeg klarer visst ikke jeg! ;)

 

Hvem ble irritert sa du? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Irriterer meg? Neida, syntes det er pussig bare når jeg kommer over noen som ikke kan noe som så godt som er grunnleggende..

Så du mener at jeg ikke kan det grunnleggende?

Når du blir forundret over hvor mange stjerner det er? Ja, da mener jeg da ja... :) Mulig det bare er meg, men dette er da noe alle vet, er det ikke det da? Eller er jeg på bærtur i universet her? :)

da var det vel bare meg som ikke visste hvor mange stjerner som fantes haha,.

Kan ikke du fortelle meg da,det eksakte tallet på antall stjerner?

 

Jo døh, det kan jeg vel... skal vi se... 1 2 3 4 5 6 7 8 og 9 og... filler'n, der ble jeg avbrutt men vent da.. 1 2 3 4 5 ....hæ? Å filler'n assa, der datt jeg ut igjen :) Tell dem skjæl du, jeg klarer visst ikke jeg! ;)

 

Hvem ble irritert sa du? :)

Du RWS når du sier til meg du blir forundret over at jeg ikke vet hvor mange stjerner som finnes, og mener at dette er noe alle vet,så spør jeg deg,ja hvor mange finnes det? Så vet du ikke svaret selv? Er du blåst i huet?haha :)

Lenke til kommentar
Dette blir bare barnslig. Slik jeg leser det ble RWS forundret over at du ikke så ut til å vite at det er svært mange stjerner i universet. Ikke at du ikke vet nøyaktig antall stjerner i universet. Det er det ingen som vet.

 

Ikke prøv så hardt på å misforstå. ;)

Husker ikke at jeg ble overasket at det var mange stjerner i universet akkuratt, men samma det :)

Lenke til kommentar
Irriterer meg? Neida, syntes det er pussig bare når jeg kommer over noen som ikke kan noe som så godt som er grunnleggende..

Så du mener at jeg ikke kan det grunnleggende?

Når du blir forundret over hvor mange stjerner det er? Ja, da mener jeg da ja... :) Mulig det bare er meg, men dette er da noe alle vet, er det ikke det da? Eller er jeg på bærtur i universet her? :)

da var det vel bare meg som ikke visste hvor mange stjerner som fantes haha,.

Kan ikke du fortelle meg da,det eksakte tallet på antall stjerner?

 

Jo døh, det kan jeg vel... skal vi se... 1 2 3 4 5 6 7 8 og 9 og... filler'n, der ble jeg avbrutt men vent da.. 1 2 3 4 5 ....hæ? Å filler'n assa, der datt jeg ut igjen :) Tell dem skjæl du, jeg klarer visst ikke jeg! ;)

 

Hvem ble irritert sa du? :)

Du RWS når du sier til meg du blir forundret over at jeg ikke vet hvor mange stjerner som finnes, og mener at dette er noe alle vet,så spør jeg deg,ja hvor mange finnes det? Så vet du ikke svaret selv? Er du blåst i huet?haha :)

Han var bare forbauset over din uvitenhet når det kommer til universet. Også mener han kanskje at du ikke skal utale deg om noe du ikke har kunnskap om.

Lenke til kommentar
Jeg ville bli overasket dersom noen IKKE ble overrasket over at det finnes MINST 40 000 000 000 000 000 000 000 000 andre stjerner i universet, mindre og større en vår sol -- i alle fall over at noen stjerner er over en million ganger større en sola.

Det er jeg veldig enig i :)

 

Men når han da begynte å spørre som han gjorde trodde jeg faktisk at han hadde litt mindre kunnskap om evnet enn det han i etterkant gir utrykk for.... Mulig at jeg tok feil.....

 

:)

 

40 000 000 000 000 000 000 000 000 eller førti milliarder milliarder (om jeg har telt riktig) er JÆVLA mange planeter!!!!!!!! Hodet nuller liksom litt når en ser så mange nuller :D

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med voksne religiøse mennesker. Jeg kan ikke stå å snakke seriøst med en person som så blindt tror at det er et usynlig vesen som ser alt vi gjør, hører alt vi sier, og ikke minst leser hver eneste tanke vi har. Jeg kan ikke lenger ta disse menneskene seriøst for det kommer jo til et punkt hvor vi forstår at alt dette rett og slett blir for dumt. Jeg ville heller ikke kunne sett seriøst på en person som faktisk trodde at julenissen fløy rundt med masse reinsdyr hver eneste jul... Er de troende psykisk ødelagt på noe vis?

 

ok, så hvorfor ble universet og alt til?

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med voksne religiøse mennesker. Jeg kan ikke stå å snakke seriøst med en person som så blindt tror at det er et usynlig vesen som ser alt vi gjør, hører alt vi sier, og ikke minst leser hver eneste tanke vi har. Jeg kan ikke lenger ta disse menneskene seriøst for det kommer jo til et punkt hvor vi forstår at alt dette rett og slett blir for dumt. Jeg ville heller ikke kunne sett seriøst på en person som faktisk trodde at julenissen fløy rundt med masse reinsdyr hver eneste jul... Er de troende psykisk ødelagt på noe vis?

 

ok, så hvorfor ble universet og alt til?

Som det er sagt, og gjentatt, sikkert hundre ganger før, så vi vet ikke enda HVORFOR universet ble til.... Men det er ikke en dritt så langt som tyder på at det var en eller annen gud som står bak alt dette... og det er heller ikke sånn at siden vitenskapen vet dette så er den kristne versonen bedre å tro på, for den har virkelig ikke noen kredibilitet i det hele tatt, selv om de kristen selv ofte tror det...

 

:)

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med voksne religiøse mennesker. Jeg kan ikke stå å snakke seriøst med en person som så blindt tror at det er et usynlig vesen som ser alt vi gjør, hører alt vi sier, og ikke minst leser hver eneste tanke vi har. Jeg kan ikke lenger ta disse menneskene seriøst for det kommer jo til et punkt hvor vi forstår at alt dette rett og slett blir for dumt. Jeg ville heller ikke kunne sett seriøst på en person som faktisk trodde at julenissen fløy rundt med masse reinsdyr hver eneste jul... Er de troende psykisk ødelagt på noe vis?

 

ok, så hvorfor ble universet og alt til?

 

Er dette et seriøst spørsmål? Om vitenskapen skulle holde på et svar til dette spørsmålet, så tror jeg du allerede hadde klart å oppfatte det. Vitenskapen begir seg ikke ut på gjetning, ikke engang kvalifisert gjetning dersom man skal følge definisjonene etter punkt og prikke. Det er også en mulighet for at spørsmålet ditt fører videre en ulogisk slutning.. Må det være noen 'hvorfor'? Kanskje svaret ikke er stort mer enn at det er en egenskap ved inget, som tiltrekning er en egenskap ved masse? To egenskaper som er fundamentale, og ikke nødvendigvis har noen dypere korrigering.

Endret av cuadRo
Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med voksne religiøse mennesker. Jeg kan ikke stå å snakke seriøst med en person som så blindt tror at det er et usynlig vesen som ser alt vi gjør, hører alt vi sier, og ikke minst leser hver eneste tanke vi har. Jeg kan ikke lenger ta disse menneskene seriøst for det kommer jo til et punkt hvor vi forstår at alt dette rett og slett blir for dumt. Jeg ville heller ikke kunne sett seriøst på en person som faktisk trodde at julenissen fløy rundt med masse reinsdyr hver eneste jul... Er de troende psykisk ødelagt på noe vis?

 

ok, så hvorfor ble universet og alt til?

 

Bra du drar frem det ENE spørsmålet kristendommen (og andre religioner) kan dra frem for å påvise guds eksistens. Det finnes ikke noe konkret svar, ergo gud står bak.

 

Er så lei at _ALLE_ kristne som skal "bevise" at de har rett drar frem akkurat det. Men dere har vel ikke så mye annet valg etter at det meste som sto i biblene har blitt motbevist.

 

+ Gud skal ha respekt for at han klarte å skape alt på bare 7 dager, og de to/tre første da skapte han alt i mørket siden han ikke skapte solen/lyset før dag 3/4.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I

Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med voksne religiøse mennesker. Jeg kan ikke stå å snakke seriøst med en person som så blindt tror at det er et usynlig vesen som ser alt vi gjør, hører alt vi sier, og ikke minst leser hver eneste tanke vi har. Jeg kan ikke lenger ta disse menneskene seriøst for det kommer jo til et punkt hvor vi forstår at alt dette rett og slett blir for dumt. Jeg ville heller ikke kunne sett seriøst på en person som faktisk trodde at julenissen fløy rundt med masse reinsdyr hver eneste jul... Er de troende psykisk ødelagt på noe vis?

 

ok, så hvorfor ble universet og alt til?

 

Bra du drar frem det ENE spørsmålet kristendommen (og andre religioner) kan dra frem for å påvise guds eksistens. Det finnes ikke noe konkret svar, ergo gud står bak.

 

Er så lei at _ALLE_ kristne som skal "bevise" at de har rett drar frem akkurat det. Men dere har vel ikke så mye annet valg etter at det meste som sto i biblene har blitt motbevist.

 

+ Gud skal ha respekt for at han klarte å skape alt på bare 7 dager, og de to/tre første da skapte han alt i mørket siden han ikke skapte solen/lyset før dag 3/4.

 

http://www.youtube.com/watch?v=E_EXqdJ4L7I

 

 

neida, man kan heller ikke bevise gravitoner og likenende så det er mye kristendommen og andre religion fortsatt har som ikke vitenskapen har. men så lenge ingen kan svare på hvorfor alt ble til, så fortsetter jeg å tro :)

Endret av larsingedude
Lenke til kommentar
neida, man kan heller ikke bevise gavitoner og likenende så det er mye kristendommen og andre religion fortsatt har som ikke vitenskapen har. men så lenge ingen kan svare på hvorfor alt ble til, så fortsetter jeg å tro :)

Hva har kristendommen som ikke vitenskapen kan svare på? Svaret på gravitasjon? :)

 

Så siden vitenskapen enda ikke kan svare på hvorfor verden ble til så holder du skapelses beretningen som mer sannsynlig? :eek: Vel, lykke til videre. Det har egentlig ingenting med hva som er "best" eller ikke, men hva som er mest sannsynlig og DER kommer selv den store kristendommen til kort over det meste av linja.... :)

 

Men ikke la det stoppe deg. Logisk og kritisk tenkning er kanskje lurere å legge som grunn til å tro på dette enn hva vitenskapen har funnet ut mener jeg ihvertfall.... :)

Lenke til kommentar
neida, man kan heller ikke bevise gavitoner og likenende så det er mye kristendommen og andre religion fortsatt har som ikke vitenskapen har. men så lenge ingen kan svare på hvorfor alt ble til, så fortsetter jeg å tro :)

Hva har kristendommen som ikke vitenskapen kan svare på? Svaret på gravitasjon? :)

 

Så siden vitenskapen enda ikke kan svare på hvorfor verden ble til så holder du skapelses beretningen som mer sannsynlig? :eek: Vel, lykke til videre. Det har egentlig ingenting med hva som er "best" eller ikke, men hva som er mest sannsynlig og DER kommer selv den store kristendommen til kort over det meste av linja.... :)

 

Men ikke la det stoppe deg. Logisk og kritisk tenkning er kanskje lurere å legge som grunn til å tro på dette enn hva vitenskapen har funnet ut mener jeg ihvertfall.... :)

 

 

 

nå skrev jeg GRAVITONER som ett eks, ikke gravitasjoenen

 

men ingen ting som hindrer meg i å tro på gud og vitenskapen, de strider ikke mot hverandre, iafall ikke den vitenskapen som kan påvises og ikke bygger på antakelser

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...