Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

sex før ekteskapet er så gammeldags og håpløst.

 

Hva om vi ikke brukte bilen, ikke kastet søppel og bare var snille mot hverandre, ville ikke verden vært fin da?

 

Sex for ekteskapet er et veldig lite problem for de fleste. Vet ikke hva slags venner du har som sliter psykisk med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var du som opprinnelig forsøkte å trekke teorien om Big Bang i tvil.

Ja den er jo i tvil, eller det vitenskapelig bevist på hvordan universet oppstod? Det finnes vel ikke en fasit svar på dette?

Mine teorier og kilder rundt dette har ingenting med saken å gjøre

Jeg mener at dine teorier og kilder har mye med saken å gjøre, sånn at jeg kan lese og prøve se det fra ditt synspunkt prøve å forstå deg ;) hva du mener om denne saken,. Visst jeg ikke vet hva du selv mener, men hele tiden du skal stille meg spm, så blir dette litt ensidig..

Er vi litt treg eller? Vet ikke om du gjør det med vilje eller ikke, men du misforstår konsekvent det jeg sier. Poenget jeg forsøkte å få frem er at teorien om Big Bang er en vitenskapelig teori, og at vitenskapelige teorier alltid er laget slik at det skal gå an å forbedre dem, trekke dem i tvil eller motbevise dem fullstendig. Religiøse dogmer er stikk motsatt - de er definert slik at de alltid kan bortforklares, uansett hvor mye motstridende evidens som dukker opp.

 

Det var aldri noen diskusjon om hva jeg mener og hva du mener, eller om hva som er rett og hva som er feil. Jeg oppfattet det slik at du med din henvisning til Illustert Vitenskap forsøkte å gjøre et argument ut av at man hadde funnet et eller annet som teorien om Big Bang ikke kunne forklare, og derfor forsøkte jeg å informere om at det ikke er relevant i det hele tatt. Uansett hvor mye man trekker vitenskapens teorier i tvil, så er det ikke et argument man kan bruke for å gjøre religiøse dogmer mer troverdige. Hvis du fremdeles ikke skjønner hvorfor mine personlige oppfatninger er uvesentlig i denne sammenhengen, så er det dessverre ikke mer jeg kan gjøre med det.

 

 

Så er det jo mange gutter som blir plaget av at deres samboer/kjæreste har driver å ligget rundt med mange andre, samme sak med jenta, fortsatt sier jeg kjønnsykdommer kan oppstå, ikke akkuratt i ditt tilfelle, men har skjedd uttallige ganger.

Dette blir vel en avsporing fra trådens egentlige tema, men uansett, jeg fastholder min påstand om at det går an å ha sex på en ansvarlig måte uansett om man er gift eller ikke. Ekteskap er ikke en kur mot kjønnssykdommer, så hvis noen pådrar seg det ene og det andre fordi de ligger rundt med hvem som helst, så er det fordi de er uansvarlige, ikke fordi de er ugifte.

 

Om jeg har blitt hjernevaska til å velge med å vente med sex før ekteskap, skjønner jeg egentlig ikke hvorfor det skal plage deg?

Poenget er ikke hvorvidt det plager meg eller ikke (det gjør det for øvrig ikke). Aner ikke hvor du har det fra. Tråden handler om hvordan det går an å tro på Gud og alt det som følger med, og når jeg spør deg hva du som religiøs mener om utenomekteskapelig sex, så er det kun et forsøk på å vurdere nivået av fornuft i det religionene sier.

Lenke til kommentar
La oss si at hele verden ikke hadde sex før ekteskap, må du innrømme at det hadde vært mindre sykdommer?

Eller man kan forholde seg til det 21. århundrets komfort og virkelighet og benytte seg av prevensjonsmidler.

Vi vet også at sykdommer ikke er et resultat av onde ånder, så en legevisitt er også en mulighet.

Lenke til kommentar

@drz: Jeg er klar over at den inneholder enkelte selvmotsigelser, men den du frem var den dårligste jeg har sett.

 

Og du tør enda ikke svare på spm mitt.

 

Og evangeliene er like, mange ateister kritiserer dem for at de er for like, og sier at det er kopiert fra ett.

 

Og ang Jesus som ikke ble trodd. Selvfølgelig ble han ikke trodd. Hvem står vel opp fra de døde?

Lenke til kommentar
Sex for ekteskapet er et veldig lite problem for de fleste. Vet ikke hva slags venner du har som sliter psykisk med det.

Finnes jo mange mennesker som har hatt sex og angret, nå snakket jeg om gutter som er med en jente,som har hatt sex med andre, og omvendt,de synes dette er irriterende/trist at de ikke var der den første, og kompisa mine ekke de eneste i verden som tenker på det ;)

Eller man kan forholde seg til det 21. århundrets komfort og virkelighet og benytte seg av prevensjonsmidler.

Så hvorfor finnes det sykdommer da, visst det hadde vært så enkelt?

Men ihvertfall for å runde av sex før ekteskap emne som ikke kommer noen vei, så lar vi det være til hver enkelt,hva de vil gjøre ;)

Jeg oppfattet det slik at du med din henvisning til Illustert Vitenskap forsøkte å gjøre et argument ut av at man hadde funnet et eller annet som teorien om Big Bang ikke kunne forklare, og derfor forsøkte jeg å informere om at det ikke er relevant i det hele tatt.

Forstår hva du mener, men jeg leste dette illustrert vitenskap, og de sier at big bang teorien slår sprekker, det var det eneste,.Etter min mening, så virker det som om det ikke er noe fasit svar om BIG BANG teorien, og derfor velger jeg å tro på Koranen,.Og dessuten så har jeg ikke den største kunnskapen om the big bang teorien, derfor er jeg interessert i å vite hva du mener om dette?Og dine kilder, det var det eneste jeg spurte om? ;) så vet ikke hvem som er treg eller overser spm`er ;)

Endret av prettyboy
Lenke til kommentar
Så hvorfor finnes det sykdommer da, visst det hadde vært så enkelt?

Men ihvertfall for å runde av sex før ekteskap emne som ikke kommer noen vei, så lar vi det være til hver enkelt,hva de vil gjøre ;)

Fordi en bakterie delte seg til to bakterier som klarte å forflytte seg med sæden, og som tilfeldigvis også kunne infisere det kvinnelige kjønnsorganer. Disse bakteriene klarte seg, mens de andre døde for de hadde ingen plass å være. (Forenklet versjon)

Lenke til kommentar
Så hvorfor finnes det sykdommer da, visst det hadde vært så enkelt?

Men ihvertfall for å runde av sex før ekteskap emne som ikke kommer noen vei, så lar vi det være til hver enkelt,hva de vil gjøre ;)

Fordi en bakterie delte seg til to bakterier som klarte å forflytte seg med sæden, og som tilfeldigvis også kunne infisere det kvinnelige kjønnsorganer. Disse bakteriene klarte seg, mens de andre døde for de hadde ingen plass å være. (Forenklet versjon)

Ja og denne bakterien kom fra hvor?ubeskyttet sex?ved flere samleier?

Lenke til kommentar
@drz: Jeg er klar over at den inneholder enkelte selvmotsigelser, men den du frem var den dårligste jeg har sett.

 

Og du tør enda ikke svare på spm mitt.

 

Og evangeliene er like, mange ateister kritiserer dem for at de er for like, og sier at det er kopiert fra ett.

 

Og ang Jesus som ikke ble trodd. Selvfølgelig ble han ikke trodd. Hvem står vel opp fra de døde?

 

"Hva er universet?

• en illusjon

• selvskapt

• selveksisterende

• forårsaket av noe som er selveksisterende"

 

jeg ANER ikke, noe jeg har nevnt før.

 

Ja jeg vet evangeliene er like, det er spekulert i at det finnes et manuskript som alle har kopiert fra (Q manuskriptet eller noe), også smørt "litt ekstra" på.

Lenke til kommentar

Hva er universet?

• en illusjon

• selvskapt

• selveksisterende

• forårsaket av noe som er selveksisterende

 

Alle bevis peker mot B.

Jeg tror ingenting.

 

Og... å sammenligne evolusjonsteorien med gudeteorien...

Det finnes tusener på tusener av vitenskapelige beviser for evolusjonsteorien, og null vitenskapelige beviser for noen guder.

 

Evolusjon er et faktum, evolusjonsteorien er den like sikker som at pluto går i bane rundt solen, og guder er et stort "sansynligvis ikke".

Lenke til kommentar
Eller man kan forholde seg til det 21. århundrets komfort og virkelighet og benytte seg av prevensjonsmidler.

Så hvorfor finnes det sykdommer da, visst det hadde vært så enkelt?

Hvorfor sykdommene ikke er borte mener du? Vel det er ikke alle som bruker prevensjonsmidler, og prevensjonsmidlene har ikke vært tilgjengelige fra tidenes morgen heller. Dessuten har du da misjonærer i blant annet Afrika som lærer menneskene der at prevensjonsmidler = mord.

Lenke til kommentar
Eller man kan forholde seg til det 21. århundrets komfort og virkelighet og benytte seg av prevensjonsmidler.

Så hvorfor finnes det sykdommer da, visst det hadde vært så enkelt?

Hvorfor sykdommene ikke er borte mener du? Vel det er ikke alle som bruker prevensjonsmidler, og prevensjonsmidlene har ikke vært tilgjengelige fra tidenes morgen heller. Dessuten har du da misjonærer i blant annet Afrika som lærer menneskene der at prevensjonsmidler = mord.

Var ikke helt det jeg mente, var en diskusjon om sex før ekteskap, og jeg sa bare visst alle hadde ventet med sex før ekteskap, så kanskje vi ikke hadde hatt disse sykdommene..Thats it :)

 

Lurer på finnes det bare 1 sol i vårt galaxe?

Har hørt at hver stjerne er en sol?dette stemmer?og hver sol har et solsystem?eller noe sånt?Noen som kan dette bedre enn meg?

Lenke til kommentar
Var ikke helt det jeg mente, var en diskusjon om sex før ekteskap, og jeg sa bare visst alle hadde ventet med sex før ekteskap, så kanskje vi ikke hadde hatt disse sykdommene..Thats it :)

 

Lurer på finnes det bare 1 sol i vårt galaxe?

Har hørt at hver stjerne er en sol?dette stemmer?og hver sol har et solsystem?eller noe sånt?Noen som kan dette bedre enn meg?

Men, igjen da ville vi har vært mye mer frustrerte. Mennesker er ikke monogame, selv om vi liker å tro det. :)

 

Og det er 400 000 000 000 stjerner i vår galakse.

Lenke til kommentar
Var ikke helt det jeg mente, var en diskusjon om sex før ekteskap, og jeg sa bare visst alle hadde ventet med sex før ekteskap, så kanskje vi ikke hadde hatt disse sykdommene..Thats it :)

 

Lurer på finnes det bare 1 sol i vårt galaxe?

Har hørt at hver stjerne er en sol?dette stemmer?og hver sol har et solsystem?eller noe sånt?Noen som kan dette bedre enn meg?

Men, igjen da ville vi har vært mye mer frustrerte. Mennesker er ikke monogame, selv om vi liker å tro det. :)

 

Og det er 400 000 000 000 stjerner i vår galakse.

Hadde sikkert vært mye frustrasjon ja haha, men ikke så mye sykdommer ihvertfall..

Og stjerner er større enn sola igjen hmm, lurer på hva som foregår der oppe,.

Virker som om det er for mye å forestille seg for en menneskehjerne,.

Lenke til kommentar
Hadde sikkert vært mye frustrasjon ja haha, men ikke så mye sykdommer ihvertfall..

Og stjerner er større enn sola igjen hmm, lurer på hva som foregår der oppe,.

Virker som om det er for mye å forestille seg for en menneskehjerne,.

Si meg, vet du ingenting om solsystemet vi lever i eller bare spiller du ignorant? Må si at jeg ikke vet så mye selv, men vet ihvertfall at jorden er den tredje steinen fra sola og at månen ble til etter at et annet legeme på størrelse med mars smacket inn i jorden helt i begynneslen av jorden tidsalder. Jeg har også fått med meg at de stjernene du i dag ser ikke nødvendigvis er i "live", altså fremdeles aktive eller lysende, men at de er så langt unna at stjernen kan ha slukknet for flere millioner år siden og vi fremdeles ser lyset etter den. Et lysår = 300 000 kilometer i sekundet tror jeg. Jeg har også fått med meg at det tar sol lyset 8 minutter å nå jorden og at jorden er fantastisk liten i forhold til solen, noe slikt som ti tusen ganger mindre eller noe slikt..... Vanskelig å tenke seg noe så stort, men.... :)

 

Jeg syntes også et det er kjempe spennende å få vite mer om vårt sol system og om andre galakser og kan varm anbefale serien som Carl Sagen har laget, den er veldig basic og fin for nybegynnere. Det er et kjempe spennende evne. Var for en tid siden på et "show" med han derre meteor gubben (kommer ikke på hva han heter) der han forklarte oss inngående hvor utrolig langt det er til mars for eksempel... Selv med en fart på 65 000 kilometer i timen..... Som er vanlig romstasjons fart for å holde romstasjonen og satelitter i bane rundt jorden...

Og dette er bare rundt vår "lille" sol....

Dette får deg også til å huske en annen liten ting og det er hvor utrolig ubetydelige og små vi mennesker på denne jorden er i det store og hele.... :)

 

 

Fasinerende lesestoff. Anbefales :)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Si meg, vet du ingenting om solsystemet vi lever i eller bare spiller du ignorant? Må si at jeg ikke vet så mye selv, men vet ihvertfall at jorden er den tredje steinen fra sola og at månen ble til etter at et annet legeme på størrelse med mars smacket inn i jorden helt i begynneslen av jorden tidsalder.

hahaha,kan ikke så mye nei, vet det grunleggende, hvor mange planeter,lysår, melkeveien, og hvor lang tid det tar til månen,sola,og og de kjente stjerne som sirius bla.

men hvor mange stjerner som finnes, har jeg ikke visst før nå,.

Og dette irriterer deg?hahaha,morsom du,.

Lenke til kommentar
Si meg, vet du ingenting om solsystemet vi lever i eller bare spiller du ignorant? Må si at jeg ikke vet så mye selv, men vet ihvertfall at jorden er den tredje steinen fra sola og at månen ble til etter at et annet legeme på størrelse med mars smacket inn i jorden helt i begynneslen av jorden tidsalder.

hahaha,kan ikke så mye nei, vet det grunleggende, hvor mange planeter,lysår, melkeveien, og hvor lang tid det tar til månen,sola,og og de kjente stjerne som sirius bla.

men hvor mange stjerner som finnes, har jeg ikke visst før nå,.

Og dette irriterer deg?hahaha,morsom du,.

Irriterer meg? Neida, syntes det er pussig bare når jeg kommer over noen som ikke kan noe som så godt som er grunnleggende..

 

Traff på en fyr engang som påsto at månen lagde sitt eget lys og når jeg lurte på hvorfor de som har vært på månen ikke brant opp var svaret, etter litt nøling, at de må ha landet på baksiden av månen..... :D he he

 

Han også viste forsvinnende lite om annet enn det som befant seg akkurat under nesa hans, så det var derfor jeg lurte... :)

 

 

Det som slo meg når jeg hørte hvor gigantisk svært universet er og hvor utrolig mange stjerner det er var at denne kristne guden, som har valgt seg ut ett (1) folk og gitt dem et land, på død og liv måtte gjøre det på bekostning av andre folk som også bodde der... Hvorfor i all verden kunne han ikke bare ha gitt dem en annen planet da? Hvorfor dette ønsket om ufred på en stakkarslig pitte liten planet når det er trillioner av planeter å ta av? Go figure!!!

 

:)

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Irriterer meg? Neida, syntes det er pussig bare når jeg kommer over noen som ikke kan noe som så godt som er grunnleggende..

Så du mener at jeg ikke kan det grunnleggende?

Når du blir forundret over hvor mange stjerner det er? Ja, da mener jeg da ja... :) Mulig det bare er meg, men dette er da noe alle vet, er det ikke det da? Eller er jeg på bærtur i universet her? :)

Lenke til kommentar
Irriterer meg? Neida, syntes det er pussig bare når jeg kommer over noen som ikke kan noe som så godt som er grunnleggende..

Så du mener at jeg ikke kan det grunnleggende?

Når du blir forundret over hvor mange stjerner det er? Ja, da mener jeg da ja... :) Mulig det bare er meg, men dette er da noe alle vet, er det ikke det da? Eller er jeg på bærtur i universet her? :)

da var det vel bare meg som ikke visste hvor mange stjerner som fantes haha,.

Kan ikke du fortelle meg da,det eksakte tallet på antall stjerner?

Endret av prettyboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...