Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ozi, du kverulerer til de grader.

Vi vet så godt som ingenting om hvordan universet oppstod.

Hvis vi skulle ramse opp hva vi tror om universets dannelse hadde vi endt opp med mye sci-fi materiale da vi ikke har noen observasjoner som viser til når/om universet startet. Desto mindre hvordan.

Vi har ingenting å basere en tro på, derfor kan ikke de av oss som ikke foretrekker blind tro komme på noe.

Lenke til kommentar

Vel jeg har en formening om at kristendommen er ganske usannsynlig da denne religionen ble skapt av primitive menn i midtøsten for 2000 år siden da det var svært liten om ikke et totalfravær av forståelse av universet.

EDIT:

Men når det kommer til selve dannelsen av universet har jeg ingen spesiell formening da jeg ikke har noe som helst å eventuelt basere en formening på. På samme måte som jeg ikke har en spesiell formening om hva som skjer etter vi er døde da jeg på det området heller ikke har noe som helst å basere en eventuell formening på.

EDIT (igjen):

Jeg har en formening om at det kan forklares med vitenskap da mye om ikke alt kan. Igjennom historien har vi observert ting som tidligere har vært forklart med overtro eller ikke har vært forklart i de hele tatt som senere har kunnet blitt forklart eller påvist med en vitenskapelig forklaring.

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Et paradis etter døden, gi ikke mye mening hos meg. En skaper gir først liv til en skapning, så lever denne skapningen en viss tid, den lider og den har gleder. Skaperen lar denne skapningen komme til paradis viss den har oppført seg på rett vis?!

Nei, da gir en karakter som djevelen mer mening. Gi skapningen en smak av det gode, for så å få maks lidelse.

"When I die, fuck it I wanna go to hell

Cause I'm a piece of shit, it ain't hard to fuckin' tell

It don't make sense, goin' to heaven wit the goodie-goodies

Dressed in white, I like black Tims and black hoodies"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...