kybstud Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Men hva skapte partiklene som var med i big bang? Lenke til kommentar
ezkoo125 Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg ville heller ikke kunne sett seriøst på en person som faktisk trodde at julenissen fløy rundt med masse reinsdyr hver eneste jul... Er de troende psykisk ødelagt på noe vis? han gjør jo det! eller? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg spør hva dere tror. @Earthworm: Universet oppstod vel ikke med Big Bang? Det var vel bare et ledd i utviklingen? Hvilken utvikling? I utviklingen av universet, ikke i skapelsen av det. Hvordan kan du diskutere og gjemme meningene dine på en og samme gang? I say come out and play! Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvorfor er det mennesker som har problemer med å akseptere at vi ikke vet absolutt alt? Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Men hva skapte partiklene som var med i big bang? Ingen vet. Men Carl Sagan vet. Endret 27. januar 2009 av Frohman Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva mener du? Første setning i wikien om big bang: Big Bang er kjælenavnet på en type modeller innen kosmologien som beskriver universets utvikling fra en tett, varm fase fram til i dag. Hva skapte den tette varme fasen tror du? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hva skapte den tette varme fasen tror du? Ingen vet og det er ingen solide bevis å bygge opp en solid tro på derfor må vi innrømme at vi ikke vet. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ja, Carl tør i alle fall å si hva han tror. Han sier at han tror universet er selveksisterende. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Det som er beskrevet der er Big Bang i brøkdelssekundet etter frigjørelsen av enorme mengder energi. Ikke det som var FØR Big Bang. Og som sagt: Ingen vet. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg er klar over det, men hvor kom massen big bang tok utgangspunkt i fra? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Jeg er klar over det, men hvor kom massen big bang tok utgangspunkt i fra? Du er klar over at vi ikke vet men allikevel spør du videre? Slutt å trolle. Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvorfor er det ikke bra nok å si at man ikke vet? Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvorfor er det mennesker som har problemer med å akseptere at vi ikke vet absolutt alt? Husker besta pleide å si:"naturen er simpelthen for brutal for enkelte mennesker". Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Hvorfor er det ikke bra nok å si at man ikke vet? Fordi det er ikke om hva du vet jeg spør deg om... Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Du spør om noe jeg ikke vet og jeg svarer at jeg ikke vet. Hva mer kan du kreve fra en ærlig mann? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Et svar på spørsmålet. Om du ikke da visste hva du trodde, som jeg innså i ettertid at du kanskje gjorde... Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Ozi, du kverulerer til de grader. Vi vet så godt som ingenting om hvordan universet oppstod. Hvis vi skulle ramse opp hva vi tror om universets dannelse hadde vi endt opp med mye sci-fi materiale da vi ikke har noen observasjoner som viser til når/om universet startet. Desto mindre hvordan. Vi har ingenting å basere en tro på, derfor kan ikke de av oss som ikke foretrekker blind tro komme på noe. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Og du har heller ingen formening om hva som er mer sannsynlig? Lenke til kommentar
O3K Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 (endret) Vel jeg har en formening om at kristendommen er ganske usannsynlig da denne religionen ble skapt av primitive menn i midtøsten for 2000 år siden da det var svært liten om ikke et totalfravær av forståelse av universet. EDIT: Men når det kommer til selve dannelsen av universet har jeg ingen spesiell formening da jeg ikke har noe som helst å eventuelt basere en formening på. På samme måte som jeg ikke har en spesiell formening om hva som skjer etter vi er døde da jeg på det området heller ikke har noe som helst å basere en eventuell formening på. EDIT (igjen): Jeg har en formening om at det kan forklares med vitenskap da mye om ikke alt kan. Igjennom historien har vi observert ting som tidligere har vært forklart med overtro eller ikke har vært forklart i de hele tatt som senere har kunnet blitt forklart eller påvist med en vitenskapelig forklaring. Endret 27. januar 2009 av O3K Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 27. januar 2009 Del Skrevet 27. januar 2009 Et paradis etter døden, gi ikke mye mening hos meg. En skaper gir først liv til en skapning, så lever denne skapningen en viss tid, den lider og den har gleder. Skaperen lar denne skapningen komme til paradis viss den har oppført seg på rett vis?! Nei, da gir en karakter som djevelen mer mening. Gi skapningen en smak av det gode, for så å få maks lidelse. "When I die, fuck it I wanna go to hell Cause I'm a piece of shit, it ain't hard to fuckin' tell It don't make sense, goin' to heaven wit the goodie-goodies Dressed in white, I like black Tims and black hoodies" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå