kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Heh, jeg kommer med ett spørsmål. Enkelt med svaralternativer osv. Og dere gidder ikke å svare? Jeg har svart side opp og side ned. Jeg tror skapt av noe selveksisterende. (Da svarte jeg på begge spm) Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvorfor må man svare på alt? Har din kunnskap om at universet er skapt av noe selveksisterende noen praktisk nytte? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Åja, nå er det ikke så viktig å svare på ting... Eller svare på noen ting. Ett eneste spørsmål satte dere helt ut? Da tror jeg dere har større logiske problemer enn kristne har. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Åja, nå er det ikke så viktig å svare på ting... Eller svare på noen ting. Ett eneste spørsmål satte dere helt ut? Da tror jeg dere har større logiske problemer enn kristne har. stolt nå? Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) universet har alltid vært. menneske har bare ikke fatteevne til å bearbeide tanken akkurat som at menneske ikke kan fatte at man ikke ER mer etter man dør. Endret 26. januar 2009 av Derfern Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hopper bare rett inn idenne diskusjonen jeg. Gidder ikke lese alt.. Sorry for de som føler seg "støtt". Jeg kan heller ikke tro at vi fortsatt tror på en Gud. Det virker helt latterlig. For å ta et (teit) eksempel: Kristne baserer troen sin ut fra en roman, altså Bibelen, og mener det som er skrevet der er (forsåvidt) rett. Hva om jeg velger å tro på da Vinci Koden, som Dan Brown skrev? At de kristne prøver å skjule sannheten? Da får jeg til svar at "nei, det er jo dumt, det er jo bare en bok".. Nettopp! Jeg har ikke noe i mot kristne eller reiligøse, for den saks skyld, har selv gått på kristen skole og er medlem av statskirka osv. Men det jeg ikke liker er at kristendommen "prakker" reiligionen sin på folk. De misjonerer blant annet, og det virker som de er de første til å dømme noen. Som for eksempel en homofil. Har diskutert uendelig med en klassekamerat (på denne kristne skolen) om akkurat hvorfor kristne føler at de har "rett" til å bestemme over andre. Og en siste ting: Jeg blir kvalm av folk som takker gud for alt. Særlig i Amerika. Alltid skal de takke Gud om de har klart noe, hvorfor ikke ta æren selv? Hvis det er du selv som har fått deg ut av gjeldsproblemene, så takk deg selv da! (Godt å få ut.. ) Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Åja, nå er det ikke så viktig å svare på ting... Eller svare på noen ting. Ett eneste spørsmål satte dere helt ut? Da tror jeg dere har større logiske problemer enn kristne har. Det står jo i bibelen at jeg er en dåre, så da vet du nok hvorfor jeg ikke kan svare. Helt ærlig. Vet du egentlig hva logikk er for noe annet enn at du kan skrive ordet? Jeg vil heller si at jeg ikke veit enn å komme med noe som jeg ikke kan bevise. For meg er det å ikke ha bevis et større problem enn å ikke ha et svar. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 There are in fact two things, science and opinion; the former begets knowledge, the later ignorance. Hippocrates ozi. Jeg forventet ikke noe bedre fra deg, men det å stille et spørsmål som forløpig ikke har noe konkret svar er intet mindre enn et forsøk på å forvirre. Det som ikke forstås nå kan godt få sin forklaring på et senere tidspunkt. Det at vi ikke har et svar gir ikke din påstand mer kredibilitet. På den ene siden har vi målrettet forskning og søken etter fakta, på den andre siden finner vi ikke noe annet enn lange bortforklaringer. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Spørsmålet mitt er, etter min mening, mye bedre enn deres. Det er helt åpent og ikke ledende. Ikke gjorde jeg det for å sette dere fast heller. Men at dere ble så brutalt satt fast var litt overraskende. Lenke til kommentar
Derfern Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) skjønner ikke poenget ditt. Om du sikter til at alt vi ikke vet enda kan bli forklart gjennom en gud blir det for dumt "we dont know yet, but we are working on it" -Richard Dawkins Endret 26. januar 2009 av Derfern Lenke til kommentar
O3K Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Spørsmålet mitt er, etter min mening, mye bedre enn deres. Det er helt åpent og ikke ledende. Ikke gjorde jeg det for å sette dere fast heller. Men at dere ble så brutalt satt fast var litt overraskende. Vi (ihvertfall jeg) ble nok mer satt ut av de de arrogante "svaralternativene" dine. Du presenterte dem som om menneskeheten faktisk visste alt om universet og dets innhold. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Hvordan da mener du? Hvordan ville du satt opp svaralternativene dine? @Derfern: Bra at i alle fall noen tørr å si hva de tror. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 *snip* det er katolikker du ikke liker, ikke kristne protestanter som vi er i norge. og misjonering: er det ikke bedre at man hjelper folk og forteller om gud enn om man ikke hjalp folk i det hele tatt? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Ja jeg og mener at plussidene er større enn de negative når det kommer til misjonering. Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Men hvilket valg gir du da lille Modalitzu på 4? Du kan få denne kjeksen, hvis du kan si: "Det skjedde i de dager ..." Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Nå er det vel ikke sånn sivilisert misjonering foregår... EDIT: Ingen som svarer på spørsmålet og ingen som kommer med bedre svaralternativer. Hmm Endret 26. januar 2009 av ozi3333 Lenke til kommentar
Gronko Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det finnes ingen Gud! Fornøyd? Og før du spør om jeg kan komme med noen beviser så vil jeg at du skal bevise for meg at det finnens en gud med stor g. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Men det var jo ikke spørsmålet... Gud er bare i ett av svaralternativene. Lenke til kommentar
Crazy_Man Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Det finnes ingen Gud!Fornøyd? Og før du spør om jeg kan komme med noen beviser så vil jeg at du skal bevise for meg at det finnens en gud med stor g. LOLL I TROL U!!!!111 Lenke til kommentar
No Matter What You Say Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 Nå er det vel ikke sånn sivilisert misjonering foregår... EDIT: Ingen som svarer på spørsmålet og ingen som kommer med bedre svaralternativer. Hmm Hvordan er det du misjonerer? Og hvilket spørsmål? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå