Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hopper bare rett inn idenne diskusjonen jeg. Gidder ikke lese alt.. Sorry for de som føler seg "støtt".

Jeg kan heller ikke tro at vi fortsatt tror på en Gud. Det virker helt latterlig.

 

For å ta et (teit) eksempel:

Kristne baserer troen sin ut fra en roman, altså Bibelen, og mener det som er skrevet der er (forsåvidt) rett.

Hva om jeg velger å tro på da Vinci Koden, som Dan Brown skrev? At de kristne prøver å skjule sannheten? Da får jeg til svar at "nei, det er jo dumt, det er jo bare en bok".. Nettopp!

 

Jeg har ikke noe i mot kristne eller reiligøse, for den saks skyld, har selv gått på kristen skole og er medlem av statskirka osv. Men det jeg ikke liker er at kristendommen "prakker" reiligionen sin på folk. De misjonerer blant annet, og det virker som de er de første til å dømme noen. Som for eksempel en homofil. Har diskutert uendelig med en klassekamerat (på denne kristne skolen) om akkurat hvorfor kristne føler at de har "rett" til å bestemme over andre.

 

Og en siste ting: Jeg blir kvalm av folk som takker gud for alt. Særlig i Amerika. Alltid skal de takke Gud om de har klart noe, hvorfor ikke ta æren selv? Hvis det er du selv som har fått deg ut av gjeldsproblemene, så takk deg selv da!

 

 

(Godt å få ut.. ) :)

Lenke til kommentar
Åja, nå er det ikke så viktig å svare på ting...

 

Eller svare på noen ting. Ett eneste spørsmål satte dere helt ut?

 

Da tror jeg dere har større logiske problemer enn kristne har.

 

Det står jo i bibelen at jeg er en dåre, så da vet du nok hvorfor jeg ikke kan svare. ;)

 

Helt ærlig. Vet du egentlig hva logikk er for noe annet enn at du kan skrive ordet?

Jeg vil heller si at jeg ikke veit enn å komme med noe som jeg ikke kan bevise. For meg er det å ikke ha bevis et større problem enn å ikke ha et svar.

Lenke til kommentar

There are in fact two things, science and opinion; the former begets knowledge, the later ignorance.

Hippocrates

 

ozi. Jeg forventet ikke noe bedre fra deg, men det å stille et spørsmål som forløpig ikke har noe konkret svar er intet mindre enn et forsøk på å forvirre. Det som ikke forstås nå kan godt få sin forklaring på et senere tidspunkt. Det at vi ikke har et svar gir ikke din påstand mer kredibilitet. På den ene siden har vi målrettet forskning og søken etter fakta, på den andre siden finner vi ikke noe annet enn lange bortforklaringer.

Lenke til kommentar
Spørsmålet mitt er, etter min mening, mye bedre enn deres. Det er helt åpent og ikke ledende. Ikke gjorde jeg det for å sette dere fast heller. Men at dere ble så brutalt satt fast var litt overraskende.

Vi (ihvertfall jeg) ble nok mer satt ut av de de arrogante "svaralternativene" dine.

Du presenterte dem som om menneskeheten faktisk visste alt om universet og dets innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...