Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok hvis gud ikke finnes. da kom jorda av "the big bang" som TILFELDIGVIS skjedde av seg selv at det TILFELDIG vis noen gasser og ting samlet seg. Tro'kke det nei

 

Du løser ingenting ved å si "Gud gjorde det". Du forskyver bare spørsmålene ett ledd bakover: Hvordan ble Gud til, og hvordan skapte han universet?

 

Jeg sa ikke at gud gjorde det. Jeg sa at jeg ikke tror at noen gasser TILFELDIGVIS berørte hverandre osv osv.

Lenke til kommentar
Hvis det ble servert gratis mat på arbeidsplassen min så hadde jeg nok ikke vært så alt for beskjeden. Jeg tviler på at tro har noe spesielt med det mat eksemplet å gjøre. For meg høres det mer ut som om økonomi har en liten rolle i det eksemplet.

Fårstår det men det ligger flere ting bak som gjør at eg tror at det er kristendommen som spiller inn her, får du ser det at eg har en huseier som og er kristen hun har mangen fellestrekk som han eg jobber med har. Når det gjelder økonomi så er det jo greit å spare MEN det må da vere grenser! Ta plastposen foreksempel de 2 personene eg tenker på hadde aldri kjøpt plastposser på rimi, hadde tatt med noen gamle poser hjemme får å spare 50 øre! Vett det er sikkert mangen som gjør dette men dette var bare et eksempel. Han har hatt samme imsdal vannflaska i 2 år hadde eg tatt den flaska en dag så er eg sikker på at han hadde fått panikk han hadde hverfall ikke kjøpt ny!

Lenke til kommentar
om jenta er menneskene, og du er gud... hva ville vært best?

hun likte deg, eller ble tvingt til det?

 

Best for jenta eller best for Gud?

For gud...

og helvete er satans verk, ikke guds....

Om kristendommen bare tror på liv på jorden? Eller er de åpne får liv på andre planeter? Galakser? i så fall så må jo det kristne budskapet ver på andre planeter og da "visst det finnes liv på andre planeter" Sivilisert liv

Har ikke hørt om noen som bryr seg om det i kristen sammenheng... dette ble jeg litt nysjerrig på... jeg tror selv ikke på sivilisert liv på andre planeter, men ikke pga kristen tro...

Lenke til kommentar

Har lyst til å infiltrere en menighet bedehus det virker veldig interessant finne utav en del ting og tang. Hvordan fungere dette med menighet og bedehus? Har hørt at noen menigheter kan ver veldig strenge så viss du drikker eller er homofil så er du bare ikke godt nok. Er det møte hver søndag? hva snakker dei om da?

Lenke til kommentar

kommer an på hvor du skal, men der jeg går slipper du inn nokså uansett, om du synder, er det fordi du er menneske, og å stenge ute folk som ikke er kristne, hjelper ikke om folk skal bli kristne...

 

anbefaler å prøve et møte, ikke bare for å bli kristen, men forstå de kristne bedre...

 

vil bare nevne en setning som jeg elsker, i en sang...

"we live by faith and not by sight, for you"

 

beskriver veldig bra hva vi tror...

Lenke til kommentar

 

Igjen. Du påstår noe uten å ha greie på hva du påstår.

Du aner tydeligvis ikke hva vitenskapen er.

Evolusjonsteorien er vitenskapelig bevist.

Du tar feil om du sier at evolusjonsteorien. Da vet du ikke nok om hva en teori i vitenskapen innebærer. Ingen seriøse forskere er enige med deg. Søk det opp. Da er vi like langt da :o)

 

Her tar du feil.

Fra nå av skal jeg bygge opp alle mine påstander med kilder, selv om det er ungdomsskolepensum vi diskuterer akkurat nå.

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution_as_theory_and_fact

http://en.wikipedia.org/wiki/Evolution

 

Evolusjon er bevist gjennom den vitenskapelige metode.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Scientific_Method

 

Det har ingen guder eller mirakler -- de har kun blitt bevist anekdotisk, på det beste

http://en.wikipedia.org/wiki/Anecdotal_evidence

 

Ser at du har funnet mange bilder osv. Vet du at alt det ikke ble forårsaket av mennesker. F eks stråling, alkohol o.l.

 

Ja det vet jeg.

Det er vitenskapelig bevist at disse mutasjonene forekommer helt naturlig som resultat av normal celledeling.

Det er ikke snakk om alkohol eller stråling: Dette er helt naturlig.

Jeg har mistet to ufødte barn fordi de hadde medfødte skader som var for store til at barna kunne leve.

Jeg vet med 100% sikkerhet at vi ikke var utsatt for stråling eller at kjæresten min drakk alkohol.

Ikke bare fordi jeg har vært med kjæresten min under hele svangerskapet, men også fordi jeg faktisk bestod naturfag i 10.klasse og vet alt om mutasjon.

Jeg snakket spesifikt om bildene. Vet du at alle disse bildene var pga celledeling?

 

Jeg anbefaler deg å lese om mutasjon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mutation

Dette er noe vi vet, ikke noe vi tror.

 

være i stand til å forstå hvor vitenskapelig bevist evolusjonsteorien faktisk er.

Enten er det vitenskapelig bevist, eller så er det ikke...

Mellomtingen er en vitenskapelig teori...

 

Vær så snill å les litt om vitenskapelige teorier og det å bevise dem...

 

Jeg vet allerede alt jeg trenger å vite om vitenskapelige teorier:

Vitenskapelige teorier verifiserte falsiserbare hypoteser, som er opphøyd til teorier som kunne blitt motbevist dersom de ikke var sanne, men som ikke har noen stående bevis mot seg, og som er kompatible med alt bevis som foreligger -- og som kan verifiseres av alle som ønsker å se på bevisene og forsøkes å falsifiseres av alle som mener de har nye beviser.

 

Evolusjon er et faktum.

Gravitasjon er et faktum.

Lenke til kommentar
kommer an på hvor du skal, men der jeg går slipper du inn nokså uansett, om du synder, er det fordi du er menneske, og å stenge ute folk som ikke er kristne, hjelper ikke om folk skal bli kristne...

 

anbefaler å prøve et møte, ikke bare for å bli kristen, men forstå de kristne bedre...

 

vil bare nevne en setning som jeg elsker, i en sang...

"we live by faith and not by sight, for you"

 

beskriver veldig bra hva vi tror...

Ja kunne veldig godt tenkt meg å prøve et møte går ikke der får å bli kristen tviler på at de klare overtale meg til det, skulle ønske eg trodde på kristendommen med hele hjerte å at eg ble overbevist om liv etter døden men det er ikke så lett.

Lenke til kommentar

"Over natten gikk Arnfinn Nordbø (24) fra Randaberg fra å være en gild kristen til fullstendig utstøtelse. Det skjedde da han valgte å fortelle om sin homofile legning.

 

Det hadde vært bedre om du var død, var budskapet fra gamle venner. Også familien tar avstand fra sønnen og broren, og ber ham søke omvendelse og behandling. Samboeren hans vil de verken se eller treffe.

 

I 2004 ga Arnfinn ut sin tredje cd, sammen med broren Jon Petter. De fikk terningkast fire i Aftenbladet, og stor anerkjennelse for å ta vare på den særskilte kulturskatten som de gamle, tradisjonelle bedehussangene er.

 

Brødrene Nordbø har sunget over hele Norge, i menighetshus, forsamlingslokaler, men framfor alt på bedehus. Men for to år siden ble det stille i telefonen som tidligere hadde ringt flere ganger i uka. Nå ville ingen lenger høre Arnfinn synge de gamle religiøse sangene.

 

Arnfinn hadde fortalt mor og far at han er homofil, og ryktet løp fortere enn den berømte ilden i tørt gras.

 

Bedehusene er fortsatt homofri sone i Norge. Ikke bare homofri, men også homofryktende. Men ikke bare det. Arnfinn opplevde at kjærlig omsorg ble erstattet med utilslørt fiendtlighet, trusler og trakasserier.

 

– Jeg blir fortalt at det er djevelen som snakker gjennom meg og at Satan har tatt bolig i kroppen min. De første tre-fire månedene etter at jeg sto fram som homofil, haglet det med mailer og sms-er, forteller Arnfinn Nordbø.

 

«Der er mange som ønske deg død, og du skal brenne i helvete. Vet kem så støtte deg? Satan, som også vil at du skal brenne i helvete.»

 

Dette var hilsenen fra en av Arnfinns tidligere beste venner. "

 

Syns dette er veldig merkelig og skummel holdning de driver med i denne misjons kretsen! Driver med utfrysing på dette viset. Men dette viser at i misjon kretsen har de et godt og effektivt nettverk som til en ver tid kan fryse ut folk. Tror nok dei har god kontroll på folka sine og følger med.

 

Kilde

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...