Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
-Mer enn 6000 år tror jeg.

-Ca 6000 år tror jeg.

-På jorda og blandet seg muligens mindre inn i menneskers liv, og/eller at det ble ikke like mye rapportert videre om gudserfaringer.

Du må huske at selvom dagens religioner er ca. 6000 år gamle, så var det religioner før den tiden og. Religioner som ikke lenger praktiseres, og guder som nå er ikke-eksisterende. Dette vil sannsynligvis på sikt også skje med dagens religioner. De vil forsvinne, og sannsynligvis erstattet med nye. Da vil den kristne guden også være ikke-eksisterende. Slik har det alltid vært med religion at det kommer og går. Det er ikke overbevisende nok til å kunne holde lengden, og må derfor byttes ut med mer troverdige historier utifra den kunnskapen man sitter med når religionen blir "oppfunnet".

Hvis man ser det med en ikke-kristens øyne, men jeg tror ikke det vil forsvinne, men det er fordi jeg tror Gud er allmektig, og aldri vil forsvinne...

Man trodde det om tor og odin å ;) Og en haug med ande Guder og overtro fvt. Å tro at Kristendommen vil overleve til evig tid er ganske naivt.

Lenke til kommentar
Vel, det kan du jo si, men som jeg sa, jeg har bevis for meg selv at det er sant, har sett folk bli helbredet, og jeg merker rett og slett guds kraft...

Når folk blir "helbrededet" er det bare humbug. Og kan du fortelle meg om denne "kraften" du kjenner fra gud?

Lenke til kommentar

ok hvis gud ikke finnes. da kom jorda av "the big bang" som TILFELDIGVIS skjedde av seg selv at det TILFELDIG vis noen gasser og ting samlet seg. Tro'kke det nei

Forskere som prøver å bevise naturlige forklaringer på ting kan bare prøve å gi naturlig forklaring på hvordan jeg kan bevege hånden min. Hvordan hjernen ble laget osv.

BTW. Bil foreksempel. Bil trenger bensin. Hvorfor har vi akkuratt de gassene/kildene/drivstoffet som trengs for å kjøre bil.

"The big bang laget det. tilfeldig vis noen gasser fra mars som fløy inn i jorda"

høres bare rart ut.

Gud er en tro. ikke noe bevis. Gud vil at vi skal bestemme selv om vi vill tro på han. Han vill ikke tvinge oss.

F.eks hvis du likte en jente som ikke likte deg. Hadde du blitt glad hvis du hadde tvunget henne til å like deg når du egentli visste at hun ikke gjorde det?

Lenke til kommentar
Vel, det kan du jo si, men som jeg sa, jeg har bevis for meg selv at det er sant, har sett folk bli helbredet, og jeg merker rett og slett guds kraft...

EDIT: dette var ment som svar til hans-o

Jeg har sett vitenskapen redde langt "helbredet" langt flere.

Lenke til kommentar

det er merkelig at disse "bevisene" som du kaller dem, aldri kan bevises ;)

det er jo det jeg sier...

jeg kan ikke bevise noe for dere, da det ville blitt skapt tvil om jeg snakka sant... men de har bevist for meg at gud og jesus finnes

Lenke til kommentar

viste19, helt enig... akkurat det jeg tror... veldig bra sammenlikning

prepple, såklart har vitenskap reddet folk, den finnes, og det vet jeg... men om vitenskapen har reddet folk, er ikke det motbevis til kristendommen...

om du tror helbredelser er humbug, er det opp til deg, det er din tro...

Endret av kjermy
Lenke til kommentar
Bil foreksempel. Bil trenger bensin. Hvorfor har vi akkuratt de gassene/kildene/drivstoffet som trengs for å kjøre bil.

Umm...gassene/kildene/drivstoffet som biler trenger har eksistert lenge før bilen ble oppfunnet. Bilene er tilpasset materialene som vi har. Hadde vi f. eks. ikke hatt bensin men kun vann istedet så ville nok bilmotorene ha blitt bygd til å gå på vann.

Lenke til kommentar

EDIT: dette var ment som svar til hans-o

Argument from personal experience. Teller ikke, vet du.

At folk har blitt helbredet, beviser ikke at guden i GT eksisterer. Det beviser bare at folk kan bli helbredet. Og usannsynlige ting skjer hele tiden.

Du merker nok en kraft, men den skiller seg neppe nevneverdig fra den kraften andre religiøse og ikke-religiøse merker.

Hva mener du med at troen er blind? det er uansett noe du tror, mens jeg tror noe annet

Vanlig tro: Tro basert på vitenskap og observasjoner.

Blind tro: Tro basert på ønske om å tro.

Endret av pumaen
Lenke til kommentar

Har et spørsmål om kristne personer.

Jobber med en på jobb som er veldig kristen å blir stadig overrasket over oppførselen,holdninger,meninger som han har. Har jobbet med han i 2 år nå men det tok meg et halvt år før eg fant ut at han var skikkelig kristen. Måten eg fant det ut var at eg tilfeldigvis så kalender han hadde på kontoret "kristenkalender". Å så begynnte eg å bitte merke til mer og mer ting etter som eg visste at han var kristen. Vi har kantine på jobb med middag lunch kaker osv som du kan kjøpe, men det som er tingen er at han aldri på disse 2 årå har kjøpt noe som koster penger. Men viss vi får gratis middag lunsh foreksempel ved jul kurs osv så forsyner han seg som bare det med alt muligt av goder. Hvordan kan dette ha seg? Eg er heilt overbevist at dette henger sammen med hans livsyn, håper noen har noen gode svar dette står det noe i kristendommen om Fråtsing foreksempel? Han går elle sykkler til jobb selv om han har bil hjemme og avstanden er 1 mil, ja selv om det pøsregner uvær osv. Det hender han kjører men det er kanskje 1 gang i året.

Lenke til kommentar
ok hvis gud ikke finnes. da kom jorda av "the big bang" som TILFELDIGVIS skjedde av seg selv at det TILFELDIG vis noen gasser og ting samlet seg. Tro'kke det nei

Du løser ingenting ved å si "Gud gjorde det". Du forskyver bare spørsmålene ett ledd bakover: Hvordan ble Gud til, og hvordan skapte han universet?

F.eks hvis du likte en jente som ikke likte deg. Hadde du blitt glad hvis du hadde tvunget henne til å like deg når du egentli visste at hun ikke gjorde det?

Dersom alternativet var å brenne i Helvete i en evighet: JA!

Lenke til kommentar

Den kraften kan gjøre store ting, kan få de mest macho folka til å begynne å gråte,

og bare slå dem ned i marka...

å tro at helbredelser er tilfldigheter, syns jeg ikke er vits.... men da må du ha sett det, og bare følt alt som skjedde... uheldigvis kan det ikke bruker som ordentlig bevis... er nok derfor ikke det er så lett å begynne å tro...

Lenke til kommentar

Du løser ingenting ved å si "Gud gjorde det". Du forskyver bare spørsmålene ett ledd bakover: Hvordan ble Gud til, og hvordan skapte han universet?

Dersom alternativet var å brenne i Helvete i en evighet: JA!

tror du misforstod litt...

om jenta er menneskene, og du er gud... hva ville vært best?

hun likte deg, eller ble tvingt til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...