Gå til innhold

Hvordan kan man tro på Gud?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så flott..!

Hvor er disse medisinske bevisene for at vedkommende mirakelet gjelder hadde fått stilt riktig diagnose på en uhelbredelig sykdom som ingen har blitt frisk fra av seg selv, for så å bli helbredet AV Mor Teresa?

 

Du må huske på at det ikke er noen moderne helgen, og at millioner av mennesker er DESPERATE etter å GJØRE Mor Teresa til helgen, slik at det ikke er et tomt åpent gap mellom moderne tid og fordums tid.

 

Link gjerne til noen som forteller om mirakelet.

http://www.thestar.co.za/index.php?fSectio...rticleId=264004

 

Dette er fryktelig, fryktelig misinformert.

 

Når det gjelder Co2 så har vi hatt opp til 20 ganger mer Co2 på jorden enn vi har i dag uten at det har skadet naturen, tvert imot så var mangfoldet blant rasene enormt på den tiden.

Bestefaren min har faktisk skrevet en bok om hvor opphauset CO2 er som negativ faktor ;)

 

Likevel, ifølge herr Gore er det menneskene som har stelt istand noe naturen ikke kan fikse selv mer.

 

Og hver minste celle fungerer absolutt ikke som den skal. Alle har små genetiske forskjeller forårsaket av mutasjoner ved dannelsen av fosteret. Noen større enn andre. Derfor blir noen født med Downs syndrom mens noen blir skallet tidlig. Dette er det tilfeldige genetiske mutasjoner som avgjører.

Ja, for så mange blir født med Downs og andre ting pga tilfeldige genetiske mutasjoner. Har enda ikke sett en person uten munn nese navle eller et øye.

 

Empiriske bevis funker ikke sånn. Om jeg utdanner meg til lege og sier jeg har sett en mann med 5 hoder så betyr ikke det at det automatisk er sant av den grunn. Hadde de hatt empiriske bevis kunne de blitt undersøkt av hele legevitenskapen og de hadde vært falsifiserbare.

Jeg sa aldri at det var et empirisk bevis. Men av erfaring kan ikke slike svulster i magen helbredes. Og er det ikke det empiri er om? Erfaring?

 

Så du mener at blant annet allergi, kreft og blindhet er noen av de perfekte tingene vi har?

Alle disse du nevner er ofte pga menneskelig handling.

 

Hvordan kan du overse at vi ikke tror på din gud, på samme måte som du ikke tror på andre guder?

Når gjorde jeg det?

Jeg tror ikke på Gudene.

Latterlig. Jeg spurte om når jeg hadde oversett at jeg ikke tror på enkelte guder på samme måten som dere ikke tror på min Gud. Og du kommer med et sitat som sier akkurat det motsatte. Jeg har aldri oversett det. Wtf?

 

Akkurat som oss ateister, bortsett fra at vi tror på 1 stk. gud mindre enn deg.

Ok, kompromiss: Vi er like åpne?

Så absolutt ikke da jeg ikke har bestemt meg for at 1 stk. gud er mer sannsynlig enn de tusener av andre guder med like lite bevis.

For å si det på en annen måte da: Jeg har bestemt meg for at det sannsynligvis finnes minst èn Gud blant de tusener av andre.

 

MEN det er jo mangel på bevis som overbeviser deg tydeligvis.

Mangel på bevis ville overbevist meg om at det ikke finnes noen Gud, om du ikke forstod det.

 

Hvilke andre subjektive beviser har man for gud, egentlig?

Og hvorfor har ikke du noen objektive beviser slik som jeg har for ALT jeg "tror" på?

Et mirakel kan ikke vitenskapelig bevises at det kom fra Gud.

 

Helt usaklig å komme med "subjektive" og "objektive" bevis. Tilogmed Evolusjons-teorien er ikke vitenskapelig bevist.

 

Jeg har ting som for meg er nok bevis, men de er private.

 

Og Frohman: Hva mener du?

Lenke til kommentar

Hva mener jeg? Hva tror du? Du sier det ikke finnes intelligent liv på andre planeter, men det er jo en helt ABSURD tankegang. Jeg nekter å tro at du en gang har trykket på linkene til de filmene jeg sendte deg. Universet inneholder flere stjerner enn sandkorn på jorda, og hvordan kan du da si oppriktig at du ikke tror det er en stjerne der ute, som livet har oppstått på og utviklet seg til å bli like intelligent som oss.

 

Også slo det meg at du ikke tror liv utvikler seg, så jeg lot vær.

Lenke til kommentar
Ja, for så mange blir født med Downs og andre ting pga tilfeldige genetiske mutasjoner. Har enda ikke sett en person uten munn nese navle eller et øye.

 

Det er rimelig mange som blir født med genetiske mutasjoner. Så og si alle faktisk. Det som varierer er i hvilken grad. Men svært mange genetiske sykdommer er rimelig vanlig. F.eks er det gjennomsnettilig 1-2 barn med ADHD i en skoleklasse.

Jeg sa aldri at det var et empirisk bevis. Men av erfaring kan ikke slike svulster i magen helbredes. Og er det ikke det empiri er om? Erfaring?

 

Nei, som nevnt her i tråden så er et empirisk bevis mulig å teste og falsifisere. Det er mye rart som skjer som vi ikke skjønner helt enda. Men personer som foretrekker logikk vil heller finne ut grunnen istedet for å bare si at Gud gjorde det.

 

Tilogmed Evolusjons-teorien er ikke vitenskapelig bevist.

 

Må du slutte å knote. Jeg vet du er smartere enn som så. Evolusjonsteorien er gjennomgående og grundig bevist. Vi kan se microevolusjon i praksis, og macroevolusjon er en naturlig forlengelse av microevolusjonen samtidig som vi har tonnevis av fossiler som bevis på dette. Vi har per i dag en bedre og mer nøyaktig vitenskapelig forståelse av evolusjon enn tyngdekraften.

Lenke til kommentar

1: Mor Teresas mirakel var ikke mirakel.

"Kreften" var forårsaket av tuberkolose, og forsvant følgelig når pasienten ble medisinert mot tuberkolose -- i følge LEGEN SOM DIAGNOSERTE TUBERKOLOSEN.

 

While the doctors from the Vatican were happy to declare her recovery a miracle, the Indian medics who treated Ms Besra say that her condition was healed by nothing more miraculous than a handful of pills. Tarun Biswas, the doctor who first saw her, said: “There is no question of a miracle as far as this case is concerned. It was purely by virtue of modern science.”

 

He diagnosed tubercular adenitis a condition that is unlikely to prove fatal if treated, and prescribed anti-tubercular drugs. Later she developed a tubercular cyst in her abdomen, a common sympton of the disease but one that is often mistaken for a tumour.

 

Altså: Religiøse katolske leger roper på at mor Teresa har gjort et mirakel, noe som fører til at hun kan bli en helgen i katolske kirker som MÅ hedres.

Mens legene som oppdaget og kurerte tilstanden til pasienten avblåser det.

 

For all del -- tro på menneskene som ga oss Popper og Hovind, ikke tro på menneskene som fant ut hvordan man kurerer og diagnoserer tuberkolose og kreft.

 

2: Nå er Mor Teresas mirakel eliminert. Det var tuberkolose, og hun var og ble medisinert.

Det er faktisk ingen bevis på at svulsten fremdeles var der når hun var hos mor Teresa.

 

Folk blir friske fra tuberkolose gjennom tuberkolosemedisin nesten hver eneste dag.

 

Hvilke andre subjektive beviser har du -- og hvorfor har du ikke noen objektive?

Hvorfor finnes det ingen objektive?

 

Ja, for så mange blir født med Downs og andre ting pga tilfeldige genetiske mutasjoner. Har enda ikke sett en person uten munn nese navle eller et øye.

Downs syndrom er en kromosomfeil.

En av veldig få kromosomfeil som IKKE er fatale.

Dvergvekst er et annet vanlig kromosomfeil.

 

Født uten øyne:

ap_agent_orange_07_080408_ssh.jpg

Kid_with_no_eyes.jpg

 

Født uten bein:

Familyphoto_22_071205_ssh.jpg

 

Født uten nese og med bare et øye (katt):

cyclopscat.jpg

 

Barn født uten ører, med en hel del andre malformer:

juliannaatbirth.jpg

 

Barn født uten hode:

http://afp.google.com/media/ALeqM5iKeQWqUU...grVi0wLw?size=m

 

Barn uten navle er umulig, da navlen er punktet hvor barna mottar næring gjennom navlestrengen. Men barn uten SYNLIG navle kan finnes.

 

Barn uten munn fant jeg bare et bilde av i farten, men det var tatt bakfra.

 

Og nå stopper jeg før vi kommer inn i det groteske.

Folk blir født med åpne sår og uten vitale organer.

Evolusjon ER tilfeldig, tross alt.

 

Og dette er FOSTRENE SOM OVERLEVER.

De fleste malformede fostre dør før fødselen og verden får aldri se dem.

 

Et mirakel kan ikke vitenskapelig bevises at det kom fra Gud.

Det er nettopp det det kan: Det kan bevises at det ikke er naturlig.

Fingre som gror ut igjen, objekter som ikke er menneskelagde men laget av et superintelligent vesen... det finnes uendelig med muligheter.

Men likevel skjer alle mirakler med mennesker som har sykdommer som minner om alvorlige sykdommer, men som ikke er like farlige.

 

Tilogmed Evolusjons-teorien er ikke vitenskapelig bevist.

Det er jo det den ER.

Still hvilket som helst spørsmål om evolusjon, og du vil få et svar med kilder.

 

Jeg har ting som for meg er nok bevis, men de er private.

Det er det alle de kristne sier.

Men hvis bevisene ligger i samme gate som mor Teresa sin tuberkolosepasient, så er det ikke beviser -- men grunnløse antagelser.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Så du mener at blant annet allergi, kreft og blindhet er noen av de perfekte tingene vi har?

Alle disse du nevner er ofte pga menneskelig handling.

Tydeligvis er vi ikke perfekte da slike ting forkommer til tross for menneskelige handlinger. Ikke glem at vi bruker ordet PERFEKT her. Men hva med f. eks. kroniske sykdommer? Jeg har selv en kronisk sykdom hvorav arvelige faktorer og immunologiske faktorer spiller en viktig rolle. Det går også an å være bærer av arveanlegget uten at sykdommen bryter ut.

 

Utdyp gjerne hvorfor denne sykdommen forekommer i en perfekt verden.

http://www.psorinfo.com/Hva-er-psoriasis.aspx?ID=2879

 

 

 

Hvordan kan du overse at vi ikke tror på din gud, på samme måte som du ikke tror på andre guder?

Når gjorde jeg det?

Jeg tror ikke på Gudene.

Latterlig. Jeg spurte om når jeg hadde oversett at jeg ikke tror på enkelte guder på samme måten som dere ikke tror på min Gud. Og du kommer med et sitat som sier akkurat det motsatte. Jeg har aldri oversett det.

 

Så tror du på andre guder enn Jehova eller ikke? Nå må du begynne å bestemme deg

Hvis nei, så kan du sikkert prøve å bruke dette svaret til å forstå hvorfor vi ateister ikke tror på blant annet den kristne gud.

 

Akkurat som oss ateister, bortsett fra at vi tror på 1 stk. gud mindre enn deg.

Ok, kompromiss: Vi er like åpne?

Så absolutt ikke da jeg ikke har bestemt meg for at 1 stk. gud er mer sannsynlig enn de tusener av andre guder med like lite bevis.

For å si det på en annen måte da: Jeg har bestemt meg for at det sannsynligvis finnes minst èn Gud blant de tusener av andre.

Det er forskjell å tro på en eller annen gud og en spesifikk gud. Hvorfor er Jehova mer sannsynlig enn Shiva?

 

MEN det er jo mangel på bevis som overbeviser deg tydeligvis.

Mangel på bevis ville overbevist meg om at det ikke finnes noen Gud, om du ikke forstod det.

Haha morsomt, under hele denne debatten har jeg trodd at du faktisk trodde på den kristne gud :p

Lenke til kommentar
Også slo det meg at du ikke tror liv utvikler seg,

Jeg tror at liv utvikler seg.

 

 

Det er rimelig mange som blir født med genetiske mutasjoner. Så og si alle faktisk. Det som varierer er i hvilken grad. Men svært mange genetiske sykdommer er rimelig vanlig. F.eks er det gjennomsnettilig 1-2 barn med ADHD i en skoleklasse.

Det er ikke alle som ser på det som negativt, mennesker er forskjellige. Ærlig talt her er vi bare uenige, gi deg.

 

 

Tilogmed Evolusjons-teorien er ikke vitenskapelig bevist.

 

Må du slutte å knote. Jeg vet du er smartere enn som så. Evolusjonsteorien er gjennomgående og grundig bevist. Vi kan se microevolusjon i praksis, og macroevolusjon er en naturlig forlengelse av microevolusjonen samtidig som vi har tonnevis av fossiler som bevis på dette. Vi har per i dag en bedre og mer nøyaktig vitenskapelig forståelse av evolusjon enn tyngdekraften.

Hjelper ikke å se at evolusjon fungerer. Evolusjonsteorien er ikke vitenskapelig bevist. Med mindre du er tungt innen vitenskapen på det fagfeltet. Hvordan er det vitenskapelig bevist. Det er ikke vitenskapelig bevist at epler faller til bakken om du finner ut at de ti første gjør det.

 

1: Mor Teresas mirakel var ikke mirakel.

"Kreften" var forårsaket av tuberkolose, og forsvant følgelig når pasienten ble medisinert mot tuberkolose -- i følge LEGEN SOM DIAGNOSERTE TUBERKOLOSEN.

 

Altså: Religiøse katolske leger roper på at mor Teresa har gjort et mirakel, noe som fører til at hun kan bli en helgen i katolske kirker som MÅ hedres.

Mens legene som oppdaget og kurerte tilstanden til pasienten avblåser det.

Han mener ikke det, de andre mener det. Påstand mot påstand.

 

Folk blir friske fra tuberkolose gjennom tuberkolosemedisin nesten hver eneste dag.

Var det ikke magekreft?

 

Hvilke andre subjektive beviser har du -- og hvorfor har du ikke noen objektive?

Hvorfor finnes det ingen objektive?

Det finnes ikke subjektive og objektive beviser. Gud er akkurat like lite vitenskapelig bevist som evolusjonsteorien.

 

Downs syndrom er en kromosomfeil.

En av veldig få kromosomfeil som IKKE er fatale.

Dvergvekst er et annet vanlig kromosomfeil.

Ser aldri mennesker med dvergvekst i gatene.

 

Ser at du har funnet mange bilder osv. Vet du at alt det ikke ble forårsaket av mennesker. F eks stråling, alkohol o.l.

 

Og dette er FOSTRENE SOM OVERLEVER. De fleste malformede fostre dør før fødselen og verden får aldri se dem.

Som sagt, det har med hvordan du ser på det. Jeg ser det positive, du ser det negative.

 

Et mirakel kan ikke vitenskapelig bevises at det kom fra Gud.

Det er nettopp det det kan: Det kan bevises at det ikke er naturlig.

Fingre som gror ut igjen, objekter som ikke er menneskelagde men laget av et superintelligent vesen... det finnes uendelig med muligheter.

Et mirakel kan ikke vitenskapelig bevises at kom fra Gud. Du kan muligens bevises at det ikke var naturlig, men det kan ikke bevises at det ikke kom fra Gud.

 

Tilogmed Evolusjons-teorien er ikke vitenskapelig bevist.

Det er jo det den ER.

Still hvilket som helst spørsmål om evolusjon, og du vil få et svar med kilder.

Hjelper ikke å besvare spm, om noe skal være vitenskapelig bevist hjelper det ikke med eksempler.

Lenke til kommentar
Utdyp gjerne hvorfor denne sykdommen forekommer i en perfekt verden.

http://www.psorinfo.com/Hva-er-psoriasis.aspx?ID=2879

Fordi mennesker er forskjellige, ingen er like.

 

Så tror du på andre guder enn Jehova eller ikke? Nå må du begynne å bestemme deg

Hvis nei, så kan du sikkert prøve å bruke dette svaret til å forstå hvorfor vi ateister ikke tror på blant annet den kristne gud.

Jeg har alltid forstått hvorfor dere ikke tror på den kristne Guden! Du snakker som om jeg sier at jeg ikke skjønner det! JEG SKJØNNER DET.

 

Det er forskjell å tro på en eller annen gud og en spesifikk gud. Hvorfor er Jehova mer sannsynlig enn Shiva?

Det har jeg svart på før.

 

Haha morsomt, under hele denne debatten har jeg trodd at du faktisk trodde på den kristne gud :p

Jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Det er rimelig mange som blir født med genetiske mutasjoner. Så og si alle faktisk. Det som varierer er i hvilken grad. Men svært mange genetiske sykdommer er rimelig vanlig. F.eks er det gjennomsnettilig 1-2 barn med ADHD i en skoleklasse.

Det er ikke alle som ser på det som negativt, mennesker er forskjellige. Ærlig talt her er vi bare uenige, gi deg.

"Du er uenig med meg og jeg akter ikke å gi meg så du kan bare gi deg slik at jeg ikke trenger å tape diskusjonen" ?

 

Nå er det du som må gi deg. Er det noen som synes ADHD er en positiv ting kanskje?

Jeg har gått på skole med blant annet en ADHD elev som ble hentet av ambulansen nesten hver eneste dag han var på skolen. Han gikk berserk og angrep tilfeldige folk med blant annet stoler. ADHD er ikke en ting som folk ønsker å ha eller at deres barn blir født med det.

 

Hvordan er det vitenskapelig bevist. Det er ikke vitenskapelig bevist at epler faller til bakken om du finner ut at de ti første gjør det.

Men nå er det ingen epler som har brutt tyngdekraftens lover og svevd fra planeten og ut i verdensrommet.

 

Gud er akkurat like lite vitenskapelig bevist som evolusjonsteorien.

Det er en utrolig påstand du kommer med her.

Kilder og bevismateriale bak denne påstanden kreves.

 

 

Og dette er FOSTRENE SOM OVERLEVER. De fleste malformede fostre dør før fødselen og verden får aldri se dem.

Som sagt, det har med hvordan du ser på det. Jeg ser det positive, du ser det negative.

Å ignorere virkeligheten er ikke det samme som å fokusere på det positive.

 

Tilogmed Evolusjons-teorien er ikke vitenskapelig bevist.

Det er jo det den ER.

Still hvilket som helst spørsmål om evolusjon, og du vil få et svar med kilder.

Hjelper ikke å besvare spm, om noe skal være vitenskapelig bevist hjelper det ikke med eksempler.

En tur til et naturhistorisk museum er kanskje tingen for deg.

Lenke til kommentar
Utdyp gjerne hvorfor denne sykdommen forekommer i en perfekt verden.

http://www.psorinfo.com/Hva-er-psoriasis.aspx?ID=2879

Fordi mennesker er forskjellige, ingen er like.

 

Det går an å være forskjellige uten å måtte lide av en eller annen uhelbredelig sykdom.

Hvis mennesker må være døende, ha kreft, en uhelbredelig sykdom, lide gjennom hele livet, være suicidale for å være annerledes så er ikke det en perfekt verden.

 

Så tror du på andre guder enn Jehova eller ikke? Nå må du begynne å bestemme deg

Hvis nei, så kan du sikkert prøve å bruke dette svaret til å forstå hvorfor vi ateister ikke tror på blant annet den kristne gud.

Jeg har alltid forstått hvorfor dere ikke tror på den kristne Guden! Du snakker som om jeg sier at jeg ikke skjønner det! JEG SKJØNNER DET.

 

Ja du sier at "mangel på bevis ville overbevist meg om at det ikke finnes noen Gud", som er en av grunnene til at jeg er ateist, men det rare er at du påstår å selv følge denne tankegangen men samtidig tror du på en spesifikk gud som som det ikke finnes et eneste fnugg av bevis for sin/sitt eksistens.

 

Det er forskjell å tro på en eller annen gud og en spesifikk gud. Hvorfor er Jehova mer sannsynlig enn Shiva?

Det har jeg svart på før.

 

Det har tydeligvis ikke kommet tydelig nok fram for mine øyne så hvis du kunne referere til det spesifikke innlegget hvor du svarer på det så hadde det vært fint.

 

Haha morsomt, under hele denne debatten har jeg trodd at du faktisk trodde på den kristne gud :p

Jeg gjør det.

men du sa jo selv tidligere at "mangel på bevis ville overbevist meg om at det ikke finnes noen Gud", og det er jo en total mangel på bevis for en eller flere guders eksistens.

Lenke til kommentar
"Du er uenig med meg og jeg akter ikke å gi meg så du kan bare gi deg slik at jeg ikke trenger å tape diskusjonen" ?

 

Nå er det du som må gi deg. Er det noen som synes ADHD er en positiv ting kanskje?

Første jeg fant: http://kristinem.blogg.no/1227525269_symptomer_for_adhd.html

 

Ingen som synes det er postivt å være stygg heller. Men likevel er ikke det noe som gjør mennesker mindre perfekt.

 

Men nå er det ingen epler som har brutt tyngdekraftens lover og svevd fra planeten og ut i verdensrommet.

Likevel er det ikke vitenskapelig bevist at ingen epler noen gang vil gjøre det. Det eneste som er bevist er, som du sier, er at den første milliarden ikke har svevd fra planeten.

 

Det er en utrolig påstand du kommer med her.

Kilder og bevismateriale bak denne påstanden kreves.

Jeg kommmer med en 100% legitim påstand. Evolusjonsteorien er ikke vitenskapelig bevist. Søk det opp selv.

 

En tur til et naturhistorisk museum er kanskje tingen for deg.

Ethvert museum som påstår at evolusjonsteorien er vitenskapelig bevist burde legges ned.

Lenke til kommentar

Ozi: Jeg har til nå trodd at du faktisk var interessert i å diskutere dette på en seriøs måte, men det blir mer og mer tydelig at når man kommer til detaljene i hva du tror så er det akkurat lite absurd (om ikke mer) enn de fleste andre kristne.

 

Det er ikke alle som ser på det som negativt, mennesker er forskjellige. Ærlig talt her er vi bare uenige, gi deg.

 

Ja selvfølgelig er vi uenige, hvis ikke hadde det vel ikke vært på et diskusjonsoforum, hadde det vel?

 

For all del, min Add gjør meg smart og kreativ. Men hjelper ikke det når konsentrasjonsproblemene og organiseringsprobleme for å nevne noe hindrer meg i å bruke det positive effektivt. Og adhd var bare et eksempel. Du har også aspergers, autisme og en rekke andre lignende diagnoser.

 

Hjelper ikke å se at evolusjon fungerer. Evolusjonsteorien er ikke vitenskapelig bevist. Med mindre du er tungt innen vitenskapen på det fagfeltet. Hvordan er det vitenskapelig bevist. Det er ikke vitenskapelig bevist at epler faller til bakken om du finner ut at de ti første gjør det.

 

Jo det er bevist. Du trenger å lære litt mer om den vitenskapelig metode. I vitenskapen så skiller man mellom en hypotese og en teori. En hypotese er et forslag til en forklaring på en fenomen. Om denne hypotesen gir en god forklaring på funn/målinger og kan falsifiseres så kan man danne en teori. Denne teorien er bevist gjennom funn/målinger og kan stadig falsifiseres. Det betyr at om helt ny kunnskap skulle komme opp så kan en vitenskapelig teori motbevises selv om den tidligere er bevist sann. Det vil da også si at med ALL kunnskap og målinger vi har om biologi, både nå og opp igjennom de siste hundre millioner årene, noe som faktisk er relativt detaljert og nøyaktig kunnskap, så kan man med en enorm sikkerhet si at evolusjonsteorien er korrekt. Det har vært gjort uttallige forsøk på andre hypoteser som kunne motbevist evolusjon men ingen av dem har vist seg å komme igjennomm. Så man har ikke en motstridende teori. Og evolusjonsteorien har heller aldri fått et eneste fnugg av bevis mot seg. Og den kan til stadlig falsifiseres.

Gidder ikke nevne det samme med tyngdekraften, regner med du skjønner poenget.

 

Det finnes ikke subjektive og objektive beviser. Gud er akkurat like lite vitenskapelig bevist som evolusjonsteorien.

 

Se over. Og som sagt før i tråden og som jeg tror du har sagt det enig i så er ikke det at noe ikke kan motbevises en grunn til å tro på det. Tvert i mot kanskje. Alle vitenskapelige teorier kan motbevises om ny kunnskap skulle komme til. Gud kan ikke motbevises. Akkurat som at julenissen, tannfeen eller de hundrevis av andre gudene som blir tilbedt ikke kan motbevises.

 

 

Ser aldri mennesker med dvergvekst i gatene.

Og det betyr at de ikke finnes? Eller hadde du noen dypere meningen med dette? Jeg vokste opp på barneskolen med en som ikke var dverg, men alvorlig kortvokst (fikk operasjoner og medisiner). Mora hans var dverg.

 

Ser at du har funnet mange bilder osv. Vet du at alt det ikke ble forårsaket av mennesker. F eks stråling, alkohol o.l.

 

Vi vet at slike ting skjer naturlig nettopp fordi vi har en grundig og god forståelse av evolusjonsteorien, genteknologi og biologi. Dette skjer også i dyr, ikke bare i mennesker.

 

Som sagt, det har med hvordan du ser på det. Jeg ser det positive, du ser det negative.

 

Hva du mener med dette? Om man ser på det som en positiv eller negativ ting er vel strengt tatt irrelevant og en heftig stråmann. Poenget hans var å poengtere at slike mutasjoner skjer mye, mye mer enn det som er tydelig.

 

Et mirakel kan ikke vitenskapelig bevises at kom fra Gud. Du kan muligens bevises at det ikke var naturlig, men det kan ikke bevises at det ikke kom fra Gud.

 

Så praktisk :p Men ja, det har aldri noensinne gjennom verdenshistorien vært et eneste fenomen som har både godt dokumentert og som ikke har kunnet forklares som et naturlig fenomen.

 

Og jeg tror du vil være enige med meg at de fleste handlinger som skjer er naturlige ikke sant? Og mirakler er det relativt få sammenlignet med naturlige hendelser?

 

Isåfall så vil sjangsen for at enhver hendelse skulle være naturlig være overveldende stor og bevisene for at man da skulle ha en grunn til å tro at dette var noe overnaturlig trenger da likeledes å være overveldende store siden sannsynligheten virkerlig ikke er på miraklenes side.

 

Fordi mennesker er forskjellige, ingen er like.

 

Nettopp, og hva er det som gjør mennesker forskjellige? gener. Når forandres genene? Forplanting. Hvordan forandrer genene på seg? Mutasjoner i genene når et egg og en sperm møtes og/eller feil i egget/spermen. Dette gir grunnlaget for evolusjon.

 

 

edit:

Ingen som synes det er postivt å være stygg heller. Men likevel er ikke det noe som gjør mennesker mindre perfekt.

 

Hva er det som gjør mennesker perfekte? Vi vet at noen er født med annlegg for pedofile, noen er født uten samvittighet/moral, noen er født uten empati, etc.

 

Og igjen, når det kommer til adhd så vet jeg plenty om det og ser alle problemene det skaper for folk. Jeg har vært nær til å ta mitt eget liv pga problemer med adhd. Jeg har venner som har vært nær til å ta deres liv pga aspergers. osv. Dette er alvorlige problemer.

 

Og gjerne les det jeg skrev om vitenskapelige teorier og lignende litt nøye. Det er et emne som er svææært ofte misforstått av kristne.

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar

Jeg tror på evolusjon. Evolusjon er fakta.

 

Evolusjonsteorien er ikke vitenskapelig bevist. Det er greit at den ikke er falsifisert, men det betyr bare at det er en teori. Og den teorien er ikke bevist.

 

Jeg mener mennesker er perfekte som de er. De er bare forskjellige, og det kommer an på hva du mener er perfekt. Hitler mente blonde lyse mennesker med oppstoppernese var perfekte. Jeg mener at også folk med dvergvekst er perfekt. Hva er perfekt? Jeg er klar over seriøsiteten av sykdommene, men om du er perfekt, hvem bestemmer det? Og jeg har bare snakket for meg selv, og jeg mener at mennesker er perfekte. Hver på sin måte.

Lenke til kommentar

ozi: Nå virker det som om du har gitt opp. Du svarer nesten ikke på noen av spørsmålene mine og istedet for å ta mine argumenter å motargumentere mot dem så sier du bare de samme tingene på nytt og på nytt.

 

 

Evolusjonsteorien er ikke vitenskapelig bevist. Det er greit at den ikke er falsifisert, men det betyr bare at det er en teori. Og den teorien er ikke bevist.

http://www.notjustatheory.com

 

Jeg mener mennesker er perfekte som de er. De er bare forskjellige, og det kommer an på hva du mener er perfekt. Hitler mente blonde lyse mennesker med oppstoppernese var perfekte. Jeg mener at også folk med dvergvekst er perfekt. Hva er perfekt? Jeg er klar over seriøsiteten av sykdommene, men om du er perfekt, hvem bestemmer det? Og jeg har bare snakket for meg selv, og jeg mener at mennesker er perfekte. Hver på sin måte.

 

Det du i praksis sier er at alle mennesker er perfekte. Dette fjerner jo isåfall hele betdningen av ordet. To helt forskjellige ting kan ikke begge være perfekte etter samme definisjonen av perfekt.

Endret av Pivotal
Lenke til kommentar
Evolusjonsteorien er ikke vitenskapelig bevist.

Da er vi enige :)

 

Det du i praksis sier er at alle mennesker er perfekte. Dette fjerner jo isåfall hele betdningen av ordet. To helt forskjellige ting kan ikke begge være perfekte etter samme definisjonen av perfekt.

Derfor jeg sier at de er perfekte på hver sin måte.

Lenke til kommentar
Da er vi enige smile.gif

 

Det var et sitat fra deg -_-

 

Derfor jeg sier at de er perfekte på hver sin måte.

 

Som sagt, det er ikke mulig. Du bruker rett og slett ordet perfekt feil. En slik bruk gjør ordet meningsløst.

 

Og du unngår fremdeles å faktisk svare på det jeg kommer med. Hvis du skal gi opp så kan du like godt si det i stedet for å bare ignorere.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over seriøsiteten av sykdommene, men om du er perfekt, hvem bestemmer det? Og jeg har bare snakket for meg selv, og jeg mener at mennesker er perfekte. Hver på sin måte.

Sykdommer som gjør at kroppen angriper seg selv er ihvertfall ikke perfekt, uansett om du er kortvokst eller mindre pen .

Lenke til kommentar

Kan du samle de spørsmålene du vil ha svar på?

 

Jeg vet ikke helt hva du vil jeg skal svare på.

 

Og mener du at evolusjonsteorien er vitenskapelig bevist?

 

Perfekt betyr fullkommen. Og selvfølgelig er ikke alle like perfekte på alle områder, men det går begge veier. Og det er ingen mennesker jeg ikke mener er fullkomne som helhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...