Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor langt kan du tyne scootern i svingene?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere syns sikkert dette høres dumt ut. Men har en Yamaha Aerox 08 mod. Tatt ut plomba.

 

Kjørte som bare det ifjor sommer. Men tar det alltid litt easy i rundkjøringer og slikt, i tilfelle jeg skulle skli.

Men sitter det ikke rimelig bra, vis ikke det er noe sand/stein i veien?

Legger meg ofte i skarpe svinger så langt at støtta nesten tar nedi, for da går det ikke lengre, og har ikke gått på tryne eller noe med å gjøre det.

 

Rundkjøringene kjører jeg igjennom like raskt som bilene, så lenge føret er OK, men treffer du sanden på veien så sklir du rimelig enkelt, merket et par ganger at det slipper litt, men det har ikke vært noe problem ;)

 

Kjører Aprilia SR50 Ditech, som har en tørrvekt på 110kg, så den ligger godt i svingene med meg på :p

 

 

 

Når det gjelder våt å klissete grus så er jeg ganske forsiktig, for da skal det ingenting til for å spore av og velte. Kom inn i en grusvei i 80 km/t en gang, da hadde jeg god kontroll, men når jeg bremset ned i 60 merket jeg at det virkelig begynte å vakle :p

Lenke til kommentar

Jeg kjører SM-sykkel og er selv ganske langt nede i svingene der føret tillater det. Det som er skummelt er hvis veien er grusete eller lignende, det kan fort oppstå skumle situasjoner.

 

Scootere sitter godt i svingene hvis du legger deg, ja. :)

Endret av Marius E
Lenke til kommentar

Dette kommer VELDIG an på dekkstanden. Aerox er veldig god og stabil i svinger, men med feil dekk er den som andre 2-hjulinger en dødsfelle. Sjekk datoen dekkene ble produsert og se til at sporene er på plass. Pass også alltid på å ha kjørt dekken varme før du satser skikkelig.

Lenke til kommentar

På noen er det lagd til slik at hvis du skulle skli over så er det noe som tar imot.

Feks på min så tar støtta uti først på den ene siden, og på den andre så er det noe som er sveisa på ramma(orginalt der).

 

Og du kan som sagt legge deg ganske godt i svinger med moped så lenge du har gode dekk.

Kan være greit å bruke hodet når du gjør det, ikke bare hive seg i det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...