Gå til innhold

Viften ut av kontroll på laptop

voluz

Anbefalte innlegg

Hei!

Har en Fujitsu Siemens ESPRIMO Mobile U9200. Kjøpte denne delvis fordi den i tester og på div. forum ble sagt å være veldig stille.

Da jeg fikk PC'en viste dette seg å stemme. Den var musestille og det skulle en del til for at vifta skulle skru seg på.

Etter noen måneder begynte vifta å gå oftere og oftere, skulle ikke rare belastningen til før den tok av, og i dag er det nok at jeg bare har Internet Explorer oppe så går vifta tidvis på maks. Det er ingen prosesser eller noe som har hengt seg opp.

Lurte likevel på om det kunne være noe programvare opplegg, så formaterte hele PC'en og la inn clean install av OS. Men nei, den støyer på samme måte...

Hvordan kan en musestille laptop plutselig bli ei bråkebøtte?

Hva gjør jeg? Vet at jeg kan laste inn programmer for viftestyring etc., men vil tro det er en grunn til at viftene går, så den trenger vel kjøling da...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor man tak i trykkluft på boks billigst hen da? Har hørt Clas Ohlson etc., men står i hvert fall ingenting om det på hjemmesiden deres, heller ikke på Biltema.

Prisen på en boks forresten?

Er det slik at man bare pøser på med trykkluft i alle hulrom og inn der varmlufta kommer fra da? Kan jo ikke skru den opp, da ryker jo garanti og alt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...