magneman Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hei, for noen dager siden gikk min ca. 2-3 måneder gamle PC dunken. Feilen var at det ikke kom noe bilde på selve skjermen, har også hatt problemer med selve skjermen, at den "ramler ut" av og til (virker som om strømmen bare datt ut av den, den sluttet å virke men 10 sekunder senere kunne man skru på den igjen). Har spurt litt angående problemet, og de som svarte sa at det antagelig var noe feil med skjermkortet. Så da har jeg en feil på selve skjermen, og en på PC-en (som er antagelig skjermkort). Jeg fikk PC-en en gang i november om jeg husker korrekt. PC-en kom ganske tidlig, men skjermen kom ikke med en gang (alt skulle egentlig sendes i en pakke) og måtte derfor mase til Komplett.no at de skulle sende skjermen hele 3 ganger før den ble sendt, i tillegg er jeg ganske sikker på at skjermen er en demovare (småriper, noe rart bak ved der strømkontaktene skal innsettes, luktet ikke helt nytt). Angrefristen er jo utgått, så hva kan jeg gjøre? Har mest lyst til å heve hele kjøpet, ettersom erfaringen min med Komplett.no har vært særdeles dårlig etter kjøpet. Er det mulig å heve kjøpet, eller få en ny vare, eller må jeg sende den inn til reparasjon? Går utifra at reparasjon kommer til å ta en stund, noe som gjør at jeg blir enda mer frustrert ettersom jeg har en del filer på PC-en, som jeg ikke får tatt backup av fordi jeg ikke kommer inn på PC-en! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Du har ikke krav på heving eller ny skjerm. Du vil nok bli tilbudt en reparasjon, eventuelt en swap av skjermen, altså en skjerm som allerede er reparert. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Okay, ett spørsmål til. På ett av returarkene som jeg skal fylle ut, må jeg skrive inn brukernavn og passord, har de rett til å få vite dette? Er det noe de må vite? Er helt sikker på at en eller annen idiot kommer til å kødde med ting... Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vel, du kan enten gi dem brukernavnet/passordet som trengs, finne en måte for å opprette en testkonto eller regne med at første skritt i testingen blir å formatere maskinen din. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Hva mener du med å finne en måte for å opprette en testkonto? At de gjør det mener du? Ellers kan jeg bare si at svarene er lite betryggende i og med at folk bare kan kødde rundt med MSN, eposten min, Xfire, Steam osv. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Da blir det som nevnt over at maskinen mest sannssynlig bli formatert. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Verkstedet har mye bedre ting å finne på enn å bruke maskinen din. De trenger å få logget seg inn for å få testet at alle deler de har byttet fungerer, sånn at du slipper å starte en tråd om 2 uker med tittelen "ZOMG Komplett suger, vil ha ny PC". Endret 19. januar 2009 av TEE Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Seriøse verksted gjør mest sannsynlig ikke slikt, tror ikke de har noe interesse av det Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) 1. Verksted har mye bedre ting å gjøre enn å sitte på din msn å chatte (fikse pc-er, hmm?). 2. Det er null stress å finne ut administratorpassord på maskinen din uansett, og deretter få tilgang til alle passordene som er lagret på maskinen din (MSN/STEAM/XFIRE/FACEBOOK osv.). Men hvorfor bruke ekstra tid på dette? 3. Teknikere har også (i seriøse bedrifter) avlagt en del taushetserklæringer osv. for å få lov til å jobbe med sensitiv data, så du trenger nok heller ikke være redd for dette... Endret 19. januar 2009 av Eksentron Lenke til kommentar
magneman Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jaja, jeg har ikke noe kunnskap om hva de gjør med andres PCer. For alt jeg vet kan de se på andres filer, samtidig så er det logisk at de lar det være ettersom de antageligvis har mange andre PC-er som trenger reparasjon og. Mottoet til Komplett.no er "Spar tid og penger", er litt uenig i den påstanden ettersom jeg både taper tid og penger... En PC til nesten 14 000 og den er ferdig etter ca 2 måneder, jeg hadde filer som jeg trenger i forhold til skole og slikt. Jeg trenger ingen sympati eller at dere innlever dere i mine frustrasjoner, håper bare at dere forstår at dette er meget frustrerende og irritabelt. Nok om det, skal ikke klage mer på dem akkurat nå. Anyways, hva gjør jeg med filer som jeg har på PC-en? Kan jo kanskje plassere hard disken i en annen PC, dette kan bli litt vanskelig ettersom jeg ikke kan dette... Noen som vet hvordan, evt. en guide om akkurat dette? Eller skal jeg bare satse på at de fikser PC-en, eller la Komplett ta seg av dette? Endret 19. januar 2009 av magneman Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tror det beste for din del er å oppi brukernavn og passord til maskinen, og la Komplett gjøre resten. Kan nå finne noen guider hvis du ønsker å sette disken i en annen maskin. Lenke til kommentar
magneman Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Er det noen lettere måte å få data fra harddisken enn å sette den inn i en annen PC (om jeg skal gjøre det selv)? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Husk at hvis dem skulle finne på å formatere PC'n din så er det du selv som er ansvarlig for å ha tatt backup i forkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå