Stian-gje Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hei, nettopp kjøpt ny pc i deler. og satt den sammen for første gang. Fulgte manualen til punkt og prikke og når jeg startet den så virker alt fint inni pcn. alt durer og går men det kommer bare ikke noe skjermbilde what so ever. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=392558 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=391447 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=375903 Håper noen har vært borti noe lignende før. Jeg forstår ikke en dritt, jeg kan bare ikke se hvor jeg har gjort en feil kobling. Bytta det forrige hovedkortet fordi det var noen bøyde stenger. i CPU socketen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Og alle kabler er koblet til? Både 8-pin og 24-pin strømkontakter? Samt PCI-E strømkontakten? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Koblet i ATX 12V kontakten i hovedkortet? Hadde samme problem en gang, viste seg at eg hadde glemt den. Bilde Endret 17. januar 2009 av member-97590 Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Den er den samme 8-pin kontanten undertegnede refererte til Lenke til kommentar
Stian-gje Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Og alle kabler er koblet til? Både 8-pin og 24-pin strømkontakter? Samt PCI-E strømkontakten? Hadde ikke satt in den 8-pin greiene. Men den sitter i nå. Ikke noe forskjell. er PCI-E strømkontakten til skjermkortet? Eller hva er det? Lenke til kommentar
Gjest member-97590 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Du må jo koble i strømkontakten i skjermkortet visst du ikkje har gjort det. PCI-E strømkontakten skal da inn i skjermkortet. Du får se på skjermkortet som det trenger 2 stk PCI-E kabler, eller bare 1. Så plugger du i. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Dette er et ganske kraftig skjermkort så regner med at det trenger mye strøm. Du nevner ikke noe om hvordan strømforsyning du har. Fint om du kan legge ved dette. Endret 17. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Stian-gje Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Har gjort det. Har også prøvd med et annet skjermkort som ikke trenger strøm. altså et gammelt et Er det noe mer enn det? jeg kan ha gjort feil. Kan gjøre de dummeste ting så ikke utelukk noe Lenke til kommentar
Stian-gje Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Har en 500W som fulgte med Antec 3 kabinett. Ble forklart at det skulle holde så lenge jeg ikke overklokka eller kjørte crossfire Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Ikke så lett å si. Du må bare gå over det meste for å sjekke om du kan har utelatt å koble noen av ledningene. Husk at hovedkortet trenger mye strøm. Du må altså koble til både 8-pin, 24-pin og eventuelt en ekstra 4-pin hjelpestrøm kontakt. Sjekk dette! Du kan også eventuelt "resette" CMOS for å se om dette gir noe utslag. Lenke til kommentar
Stian-gje Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Resatte Cmosen skjedde ingen ting. Nå piper det mange korte pipelyder og ifølge manualen så er det en power failure. Har koblet til både 24 pinsen og 8 pinsen. Er det noe annet jeg kan ha gjort feil da? Finner ikke et mulig sted å koble til en 4 pins. Står heller ingen ting om dette i manualen. Noen som har hatt samme hovedkort som meg som kan bekrefte at det ikke skal være en 4 pins et sted? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hva med de blå portene nedenfor 24-pin kontakten? Hva skal inn der? Jeg ville også prøvd å starte kun med en minnebrikke om dette er mulig. Lenke til kommentar
Stian-gje Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Nå starta den. Feilen var at jeg hadde satt ramen i de blå spora istedet for de hvite. Latterlig!! Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Langt ifra. Slikt kan skje den beste Flott at maskinen fungerer! Håper jeg ledet deg på riktig vei. Lenke til kommentar
Stian-gje Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Langt ifra. Slikt kan skje den beste Flott at maskinen fungerer! Håper jeg ledet deg på riktig vei. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) No problemo mister Til neste gang vil jeg også anbefale å lese igjennom denne guiden fra Hardware.no, om hvordan bygge pc selv, for å slippe fallgruvene. Endret 17. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
qazy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Har noe av samme problemet selv: Press del to enter setup, press tab to display BIOS POST MESSAGE Er det første skjermbildet jeg får opp. Men dette forsvinner i løpet av noen nanosekunder, så jeg rekker ikke å trykke. Deretter hopper maskinen til denne meldingen : Please enter Setup to recover Bios settings USB device over current status detected System will shut down after 15 seconds Problemet er at jeg ikke får gjort noenting før maskinen skrur seg av Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Please enter Setup to recover Bios settingsUSB device over current status detected System will shut down after 15 seconds Du har jo egentlig svaret på problemet rett foran deg på skjermen. En USB enhet lager problemer. Koble fra alle USB enhetene, plugg inn kun tastatur hvis det er USB, start maskinen, og se hva som skjer da. Eventuelt prøv alle USB enhetene dine på en annen PC. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Følg de samme steg som er gitt i tråden. Lenke til kommentar
qazy Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Please enter Setup to recover Bios settingsUSB device over current status detected System will shut down after 15 seconds Du har jo egentlig svaret på problemet rett foran deg på skjermen. En USB enhet lager problemer. Koble fra alle USB enhetene, plugg inn kun tastatur hvis det er USB, start maskinen, og se hva som skjer da. Eventuelt prøv alle USB enhetene dine på en annen PC. Problemet er at jeg bare har tastaturet plugget inni når denne feilmeldingen dukker opp. Uten tastatur kommer jeg hvertfall ikke inn i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå