Gå til innhold

Eldre, skumle sjåfører...

Henrikse

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er nok at hun i utgangspunktet ikke burde hatt lappen. Det er i dag fastlegen som avgjør om eldre folk er "medisinsk skikket"

til å ha lappen, det er har vist seg veldig vanskelig å være objektiv om sine egene pasienter og det har vært snakk om at en helt

annen lege en din egen burde vurdere dette.

Hun burde vært fratatt lappen permanent og ikke bare for et år, for hun har vært verken hensynsfull, aktpågivende eller varsom

og hun har heller ikke vist noe anger for denne hendelsen. Hele saken er meget graverende og regelrett slett arbeid i fra

rettens side, hadde det vært en ungdom som hadde oppvist slik oppførsel og hensynsløshet så kan du regne med at straffen

hadde blitt meget hard.

Bare tanken på at eldre folk får "honørabatt" for grove lovbrudd....

Edit: korrigert småleif.

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar

Syns svaret hennes var best jeg... "jeg hadde ikke stoppet hvis jeg hadde visst at det ble så mye trøbbel lissom"

ERRE muulig? Reagerte på hele artikkelen jeg også.

Dama er "heldigvis" såpass oppi åra, at jeg tviler meget sterkt på at hun noen gang klarer å få igjen førerkortet på normalt vis.......

Lenke til kommentar

Nyheter har en tendens til å være vinklet. Skaper man ikke en illusjon om det gode mot det vonde, blir ikke artikkelen interessant, og avisa mister lesere.

Dermed får man overskrifter som denne:

SEX av ti typografer lider av dysleksi

Jeg forsvarer ikke hennes utsagn. Jeg synes en liten gutt med fire brudd i samme bein bør få skrike så høyt han bare vil.

Men det står ikke noe her om hva han hadde å gjøre foran hennes bil!

For alt vi vet kan han ha gjort det med vilje.

Hvis ikke den gamle damen kjørte på fortauet, må gutten ha gått på veien. Og det er han gammel nok til å vite at man ikke skal gjøre.

Hun burde tatt det rolig da hun så barneflokken, i tilfelle det var noen som gikk alene i nærheten.

Ved å holde jevn hastighet, har hun brutt vegtrafikklovens paragraf om å kjøre hensynssfullt og aktpågivende.

Universalloven. Loven som brukes mot bilister enten de har gjort noe galt eller ikke.

Selvsagt skal hun stoppe og hjelpe gutten.

Men er det verdt det hvis man samtidig blir tat og må sone? Eller er det bedre å komme seg unna og overlate gutten til de som ser på?

Forutsatt at vitnene ikke husker bilskiltet.

Jeg kan godt forstå at hun angrer på at hun ikke kom seg unna.

At hun går i fengsel gir ikke gutten mindre smerte.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
At hun går i fengsel gir ikke gutten mindre smerte.

Meningen med fengsel er ikke at ofrene skal bli lykkelige, fengsel skal virke avskrekkende på resten av befolkningen, slik at de ikke jgør lovbrudd. 2 måneders betinget fengsel og 10000 kr i bot er faktisk ikke veldig avskrekkende, for det fleste greier å holde seg på matte i de seks månedene (?) betinget fengsel gjelder. 10000 er også en latterlig lav sum, selv om det virker mye for en som er 10 år.

Men det står ikke noe her om hva han hadde å gjøre foran hennes bil!

Hva hørte du om igjen og om igjen mens du tok lappen? Ja, barn er uforutsigbare, barn skjønner ikke trafikk. Hva han gjorde i veien er helt likegyldig, for når hun ser en hel skoleklasse bør hun ha vett til å senke farten dramatisk.

Men det er ikke påkjørselen som er det verste med denne saken, selv om den er ille nok den. Det som er ille er at hun ikke skjønte at hun hadde kjørt på gutten, og at hun i senere tid angrer på at hun stoppet.

Lenke til kommentar

sammenlikn det med bota jeg fikk på 9000kr for å kjøre motorsykkel mens jeg venta på å få tilbake lappen, uten å kjøre for fort, skade eller plage noen... :wallbash: nåja ser at hun måtte sone 45 dager også hehe det slapp jeg. og jeg fikk ikke ett år sperrefrist heller.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Hvis ikke den gamle damen kjørte på fortauet, må gutten ha gått på veien. Og det er han gammel nok til å vite at man ikke skal gjøre.

Om du har beveget deg litt i Norge, så burde du vite at det finnes mange veier her i landet uten hverken fortau eller gang- og sykkelvei, og det står ingenting i artiklene, verken i VG eller DT, om at det fantes noe slikt der ulykken skjedde.. Eller er du lommekjent i Stubberudveien i Drammen?

Lenke til kommentar
Jeg unnskylder henne ikke. Men jeg kan utifra hennes synsvinkel skjønne hvorfor hun angret på å ha stoppet. Ingen går vel i fengsel hvis de kan unngå det?

Hun kom ikke i fengsel, hun fikk ebtinget, og det betyr at hun kommer inn hvis hun begår et nytt lovbrudd innen en gitt tid.

Lenke til kommentar

Har ikke lest alle kommentarene her men leste den artikkelen ifra linke.

Herregud! Helt skammelig oppførsel av hun gamle damen, skulle gjerne ha vært der selv og sett hvordan det hele skjedde. Synes det er tragisk (mildt sagt) at hun i det hele tatt får muligheten til å få tilbake lappen.

Det at hun faktis var mest opptatt over hvor skadet bilen ble og sa at den stakkars ungen overdreiv skadene. Kanskje hun skulle brukket beina på fire steder og se hvor mye hun skriker og gnåler da.

Håper at hun i ettertiden faktis kommer til fornuft og innser at hun har dritt seg ut når hun kommer med slike uttalelser som dette.

En av politibetjentene som kom til stedet fortalte i retten at kvinnen hadde uttalt at om hun hadde visst at det ble så mye trøbbel, så ville hun ikke stanset, skriver Drammens Tidene.

Sier ikke at alle eldre er slik som henne men bare en håndfull eldre +70 har faktis så mye forståelse og er såpass våken at de ikke er en fare i trafikken, synes jeg hvertfall.

Lenke til kommentar

Bestefar holdt på å meie ned et halvt 17.mai tog fordi de "idiotan ikkje fløtta på sæ".

Han bare kjørte gjennom hele toget i litt over marsjfart istedet for å legge seg bak.

Under kjøreopplæringen min stoppet en gammel mann midt i rundkjøringa for å slippe meg inn, enda det var så feil som det kan bli. Han satt og så på meg og nikka og vinka.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Men inni H. Hva er det som feiler noen folk "skulle ikke stoppet" "overdrevet skriking" Gutter er jo 10 år, ingen forståelse for trafikk å slikt, og ingen kontroll på smerte, og så klarer ikke hun å forstå at hun må bremse ned, og klager på støynivå. Hun fortjener i mine øyne hardere straff.

Men med slike meninger kommer ingen mentalt frisk kjørelærer til å la henne få lappen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...