Nautica Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Hei Kom over denne enkle tilt shift lageren,bare husk og reduser bildne til under 4 mb. Er ikke kjempegreier,men med dypt perspektiv kan det nok fungere. Fant den på dinside.no Her er et par raske tester,skulle hatt litt mer perspektiv i bildene. Legg gjerne inn dine egne tilt shift bilde her. Edit:problemer med bildenedlastningen,var nok dos.attaket på forumet nå som forårsaket det. Endret 17. januar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
War Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Edit, siden hang seg opp Endret 17. januar 2009 av War Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Om dere har Photoshop og ønsker litt mer kontroll over effekten har jeg laget en action som gir et veldig bra resultat. Om det er interesse for det laster jeg den opp. Lenke til kommentar
tivolikropp Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Her er mitt bidrag. Lagt i CS3. Tøff effekt dette her. Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Ved å bruke litt mer enn bare gradient kan du få ting til å se litt bedre ut. Her er et jeg har laget tidligere. Kamera er mitt gamle Fujufilm 5500S. Photoshop CS4. Nautica: Det båtbildet var flott. Hva om du fikk bakrunden (spesiellt bak båten på venstre side) uklar. Mastene burde være i fokus siden de har samme avstand som selve båtene. Endret 17. januar 2009 av Patrick80 Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Morsom effekt det her, men er ikke dette veldig gammelt nytt? Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Måtte lage ett lite bilde jeg også, morsom link :-) Lenke til kommentar
Patrick80 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Måtte lage ett lite bilde jeg også, morsom link :-) Busken i forgrunnen er i fokus. Det må du fikse. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Nautica: Det båtbildet var flott. Hva om du fikk bakrunden (spesiellt bak båten på venstre side) uklar. Mastene burde være i fokus siden de har samme avstand som selve båtene. Busken i forgrunnen er i fokus. Det må du fikse. Det er faste parameter på linken jeg la med,alt skjer automatisk så man kan ikke "fikse" utifra resultatet. Dette var mer ment for de som ikke har kunnskap eller tilgang til CS/PS,som en gøyal adspredelse. Om dere har Photoshop og ønsker litt mer kontroll over effekten har jeg laget en action som gir et veldig bra resultat. Om det er interesse for det laster jeg den opp. Legg gjerne med en link,det vil sikker mange kunne ha nytte av Endret 17. januar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det rare er hvordan en liten justering kan skape en så stor effekt Lenke til kommentar
Kroq Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om dere har Photoshop og ønsker litt mer kontroll over effekten har jeg laget en action som gir et veldig bra resultat. Om det er interesse for det laster jeg den opp. Last den gjerne opp, på forhånd takk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det hadde vært ok hvis du hadde lagt bildet inn som vedlegg, slik at vi enkelt kan åpne bildet for å studere detaljene. Nå må det lastes ned og bla bla bla, for i liten versjon er ikke effekten så synlig. Jeg likte forøvrig best bildet med snøggbåten i trøbbel. Siden båten ligger så skeivt til kai så ser det faktisk ut som leketøy, og det er vel et av poengene med denne effekten. Og ja, det er veldig gammelt nytt. Jeg tror det er to, tre år siden denne teknikken gikk som en farsott i bildekritikken. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Morsom effekt. x2. Endret 18. januar 2009 av -sparks- Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Tilt-shift actionen kommer veldig snart til å kunne lastes ned herfra. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Tilt-shift actionen kommer veldig snart til å kunne lastes ned herfra. Bra tiltak. Blir det også action for LR der også ? Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Vil ikke tro det funker å lage en for Lightroom. Så vidt jeg har fått med meg er det ikke noen form for lens blur i LR. Lenke til kommentar
AasmundMo Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Nå har jeg lastet opp totalt tre actions! Flere actions og tutorialer kommer snart. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Er ikke slike effekter en ren teknisk disiplin da? Isåfall er det litt meningsløst å bruke plugins til det. Det er nå bare min mening, som farges av at jeg synes dette er en lek med begrenset interesse i lengden. Vi har nemlig hatt denne bølgen tidligere, og denne kommer nok til å dø ut like raskt. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Skal vi lage klubb for motstandere av effekter for effektens skyld? Håper noen virkelig tar den helt ut og lager Pulitzer-verdig materiale for å bevise hvor feil vi tar.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå