Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kvining ved oppstart og klunk på kaldgang


Jalle

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Har ein Ford Probe 2.5l som kvin ofte på oppstart og ved fullt svingutslag når han er kald. Viftereima er bytt for eit år sidan eller så, og verkstaden har stramma ho fleire ganger uten at det har hjulpe noko nevneverdigt.

 

Eit anna problem er at når bilen er kald og ein gir litt gass, for så å skifte gir, så kjem eit klunk og bilen bremsar på ein måte hvis ein ikkje er raskt inn med clutchen.

 

:hmm: Nokon som har peiling ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekka reima til servopumpa? kan høres ut som det er den som slurer.

 

Når det gjeller giringen din, den blir jeg ikke helt klok på. Hvorfor gir du gass før du bytter gir? det er noe du gjør når du girer ned og ikke opp. Sikker på at du ikke har ordlagt deg litt feil?

Endret av Rebel-Rider
Lenke til kommentar
Har du sjekka reima til servopumpa? kan høres ut som det er den som slurer.

 

Når det gjeller giringen din, den blir jeg ikke helt klok på. Hvorfor gir du gass før du bytter gir? det er noe du gjør når du girer ned og ikke opp. Sikker på at du ikke har ordlagt deg litt feil?

 

Ok, skal be dei ta ein titt på reima til servopumpa :)

 

Nei gassar ikkje ekstra før eg byter gir, men må inn med clutchen før eg slepp gassen for å unngå at det kjem ein klunk lyd og at bilen bremsar litt.

Lenke til kommentar

Klunkelyd når du slipper gasspedalen er ganske normalt. Varierer fra bil til bil hvor mye det merkes, men trenger ikke å være noe feil. Motoren vrir seg i festet når den belastes i ene retningen, og vil vri seg helt over så langt den kan andre veien når energistrømmen reverseres i det motoren kutter drivstofftilførselen og dermed konverterer seg til en brems.

 

Den skal forøvrig bremse når du slipper gasspedalen altså, siden motoren kutter drivstoffet og blir konvertert til en brems.

Lenke til kommentar
Klunkelyd når du slipper gasspedalen er ganske normalt. Varierer fra bil til bil hvor mye det merkes, men trenger ikke å være noe feil. Motoren vrir seg i festet når den belastes i ene retningen, og vil vri seg helt over så langt den kan andre veien når energistrømmen reverseres i det motoren kutter drivstofftilførselen og dermed konverterer seg til en brems.

 

Klunkelyder ved varierernde gasspådrag/motorbrems kan også være slitte kryss i mellomaksel. "Slakk i akslinger" er vel forsåvidt allerede nevnt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...