Tom Ames Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hei, jeg har et Aopen kort 86K-L med 1GB ram. Bestille 2 gb ram til å satt inn. etter det er maskinen blitt ustabil - låser seg. Noen tips? De to rambrikkene jeg satt inn var DDR PC3200, samme som stod i. Er det noe annet som skal stilles på i oppsettet? Jeg har ikke gjort andre endringer. Kjører Win XP. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Du skal normalt ikke trenge å gjøre noe mer enn å sette inn minnebrikkene og starte maskinen. Det som er bra med denne situasjonen er at vi ikke trenger å eliminere komponent for komponent, da maskinen først ble ustabil etter du installerte en ekstra minnebrikke. Hvi dette ikke bedrer seg bør du rett og slett ta minnebrikken ut igjen. Hvis noe gir noen nærmere informasjon om hovedkortet ditt, kan jeg mulig komme med en bedre løsning. Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Du skal normalt ikke trenge å gjøre noe mer enn å sette inn minnebrikkene og starte maskinen. Det som er bra med denne situasjonen er at vi ikke trenger å eliminere komponent for komponent, da maskinen først ble ustabil etter du installerte en ekstra minnebrikke. Hvi dette ikke bedrer seg bør du rett og slett ta minnebrikken ut igjen. Hvis noe gir noen nærmere informasjon om hovedkortet ditt, kan jeg mulig komme med en bedre løsning. Hei igjen, da har jeg fjernet de to nye minnebrikkene og maskinen ble stabil igjen Tok deretter ut original minnebrikke og satt i de to nye 1gb brikker (slik at de var to like rambrikker som stod i) Da ble maskinen ustabil igjen Tok deretter ut en brikke, slik at det kun var en stk ny minnebrikke 1gb som stod i og nå er maskinen stabil Så det virker som maskinen blir ustabil når det er mer enn 1Gb ram.... På nett har jeg lest at man kan ha 3 x 1GB på dette hovedkortet Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Om hovedkortet har kompatibilitets problemer med minnebrikkene dine vil det trolig hjelpe og oppdatere BIOS od dette ikke allerede er gjort. Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Om hovedkortet har kompatibilitets problemer med minnebrikkene dine vil det trolig hjelpe og oppdatere BIOS od dette ikke allerede er gjort. Men jeg kjører jo stabilt nå med en stk av den ny minnebrikke typen, nå.... Problemet er når jeg har mer en 1stk brikke installert. Skal sjekke bios, hvis det ikke er enklere løsninger Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Jada er skjønner dette. Men om du ønsker mer minne i maskinen din, burde du enten oppdatere BIOS eller dobbeltsjekke om hovedkortet støtte minnebrikkene du prøver å installere. Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Jada er skjønner dette. Men om du ønsker mer minne i maskinen din, burde du enten oppdatere BIOS eller dobbeltsjekke om hovedkortet støtte minnebrikkene du prøver å installere. ok, skal oppgradere bios. Hvor finner man oversikt over hvilke minnebrikker som støttes? Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Jada er skjønner dette. Men om du ønsker mer minne i maskinen din, burde du enten oppdatere BIOS eller dobbeltsjekke om hovedkortet støtte minnebrikkene du prøver å installere. ok, skal oppgradere bios. Hvor finner man oversikt over hvilke minnebrikker som støttes? Oppgradert bios og maskinen er stabil. Men får ikke åpnet explorer eller firefox. Ei heller windows update.... Men bildebehandlingsprogram, googe earth, limewire, mediaplayer etc funker fint stabilt og nettilgang ok. Men ikke nettleserene og win update.. Hvordan komme ut av denne knipen... Edit: - Winupdate - ingenting skjer - explorer feilmelding med engang må lukkes - firefox - dll'en ikke gyldig windows bilde Endret 18. januar 2009 av Tom Ames Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Prøv og installere disse applikasjoner på nytt. Høres rart ut. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Du må mest sannsynlig stille opp spenningen ett eller to hakk (volt) på brikkene i BIOS. Prøv det. Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 26. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2009 Jeg har ikke kommet så mye lenger med problemet mitt. Etter at jeg oppgraderte bios, så får jeg ikke kontakt med hard disk Under oppstart står det serial_Ch0: No Device Serial_Ch0: WDC WD... og litt etter i oppstarten pri.master disk: none Pri.slave disk: none sec master disk: cdrom sec slave disk: none Kan jeg ha lastet ned feil bios? Noen som vet hvor jeg får tak i rett bios? Kan jeg laste inn bios fra cd plate? Noe jeg kan stille på i bios? Har prøvd å søke etter master disk, men den finner ingenting... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2009 Del Skrevet 26. februar 2009 (endret) Er det Aopen AK86-L du har ? ftp://ftp.aopen.nl/pub/manual/mb/ak86l/ak86l-ol-e.pdf If so.. After having properly installed your hard disks, you may directly get into the BIOS setting screen for adjustment. You may simply press ->Integrated Peripherals -> On-Chip IDE Device -> VIA-OnChip IDE Device -> OnChip SATA” to enable. Og SATA mode til IDE. Etter en Award BIOS oppdatering er det første man gjør å gå inn i BIOS og loade "Setup Defaults" etterfulgt av "save". Deretter endre andre ting / egne preferanser. Du får også ta å stille "opp" ram spenningen etter din installasjon av nye brikker som jeg foreslo tidligere .. Endret 26. februar 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Tom Ames Skrevet 28. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2009 Er det Aopen AK86-L du har ?ftp://ftp.aopen.nl/pub/manual/mb/ak86l/ak86l-ol-e.pdf If so.. After having properly installed your hard disks, you may directly get into the BIOS setting screen for adjustment. You may simply press ->Integrated Peripherals -> On-Chip IDE Device -> VIA-OnChip IDE Device -> OnChip SATA” to enable. Og SATA mode til IDE. Etter en Award BIOS oppdatering er det første man gjør å gå inn i BIOS og loade "Setup Defaults" etterfulgt av "save". Deretter endre andre ting / egne preferanser. Du får også ta å stille "opp" ram spenningen etter din installasjon av nye brikker som jeg foreslo tidligere .. Takk skal prøve det. Det er kun den originale ram brikken som nå står i, ingen av de to nye brikkene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå