Gå til innhold

Snåsamannens synske evner

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke tatt kurs.

Jeg tok IQ test, jeg mener sånn orntlig vitenskapelig, den var sirka 125. Hold på å klare den siste og vanskeligste oppgaven. Det er nok til å holde fölge med deg. Vi kommer fra helt forskjellig kant og det er interessant.

Give it to me baby! Jeg mener du må jo ha mer frustrasjon i sekken.

Artig...

Mensatest med andre ord?

Jeg vil si at det på bakgrunn av dette er meget pussig at du ikke klarer å trekke selv de mest elementære formallogiske slutninger.

Som den skeptikeren jeg er stiller jeg meg skeptisk også til dette.

I tillegg har en jo den åpenbare logiske feilslutningen du begår ved å i det heletatt komme med et slikt utsagn...

Tillater meg et sardonisk glis og nok en god latter på din bekostning her, hehe :D

Jeg ble avferdet som helt ute og informerte derfor om de faktiske forhold.

Det virker ikke på meg det der, jeg tenker bare på hvordan du funker. Jeg tror du er litt lik meg når jeg jobber intenst på en prototyp jeg utvikler og er helt fokusert på matten og materialforståelse.

Men det må väre slitsomt i lengden!?

prototypen på en ny healende krystall? :!: jeez

Ertekrok. Ja det er jo noe folk bruker helt opp fra barndommen til å diskreditere. Men det er håplöst, biter ikke på.

Nei det var et langvarig prosjekt med stötte fra nå nedlagte Statens Veiledningskontor for oppfinnere, Hybrid påhengmotor med hydrodynamisk utformet elektromotor montert bak propellen for elektrisk drift av propellen. Fungerte som planlagt men gadd ikke alt maset med patentering og markedsföring. Vil heller jobbe med mennesker og gjör det nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, det diskuteres, tallet altså, men det vanlige er visst å bruke cirka 10% av hjernen.

Dette er vrøvl fra ende til annen:

http://www.snopes.com/science/stats/10percent.asp

Vi bruker HELE hjernen.

I allefall, såkalte vitenskapsmenn har kraftig nedsatt hjernekapasitet i forhold til hva som er potensialet

Nei, det har de på ingen måte ikke. Og nå som vi har avslørt at hele grunnlaget for påstanden din er en bløff kan vi uten videre avfeie hele den tåpelige argumentasjonsrekken din.

Snopes påpeker jo nettopp:

"One reason this myth has endured is that it has been adopted by psychics and other paranormal pushers to explain psychic powers."

Lenke til kommentar
Ja, det diskuteres, tallet altså, men det vanlige er visst å bruke cirka 10% av hjernen.

Dette er vrøvl fra ende til annen:

http://www.snopes.com/science/stats/10percent.asp

Vi bruker HELE hjernen.

I allefall, såkalte vitenskapsmenn har kraftig nedsatt hjernekapasitet i forhold til hva som er potensialet

Nei, det har de på ingen måte ikke. Og nå som vi har avslørt at hele grunnlaget for påstanden din er en bløff kan vi uten videre avfeie hele den tåpelige argumentasjonsrekken din.

Snopes påpeker jo nettopp:

"One reason this myth has endured is that it has been adopted by psychics and other paranormal pushers to explain psychic powers."

Velkommen etter, jeg har sa for 2-3 sider siden at jeg lärte noe av dere i forhold til denne myten. Det er helt strålende å få noe ut av å diskutere med dere.

At det skulle ha noe med om argumentasjonsrekken min holder eller ikke er bare BS. Det jeg vet om hjernefunksjon er gjennom mitt arbeid med BrainStateConditioning. Vi avleser ved behandlingens start hjernens aktivitet gjennom å plasere på elektroder (EEG) med med meget höy sensitivitet på skallen og måler således hjernens utstrålte energi, alfa, beta osv. bölger. Vi ser at folk flest er kraftig dominert av venstre hjernehalvdel og det er der den rasjonelle biten...... nei nå må jeg sove. God natt!

Lenke til kommentar

Jeg googlet dette Brain State Conditioning greiene, og det virket som pseudovitenskaplig humbug. Jeg fikk stort sett opp sider som ville selge meg ett eller annet, noe om hjerneharmonisering og masse prat om hjernebølger og det ene med det andre som jeg ikke er kompetent til å forstå om er reellt eller bare vås. Kan du kort forklare hva dette er for noe og vise meg noe dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Hva har hvor godt det er når det går for deg til felles med Snåsaskallens spesielle talenter? :hmm:

Den fölelsen av å gi energien din til dama eller mannen din når du kommer har med mye mer å gjöre enn kjemi og nervesystem og hjerne. Det er en overföring av livsenergi.

Disse "vitenskapsfolka" erkjenner den helt sikkert ikke for det ikke kan bevises at noe sånn som "livkraft" existerer. Likevel er det et ord i deres språk

Det er noe som kalles kroppens energimeridianer, som er medium for denne energien. Det er disse akupunktur virker på.

Et godt råd til deg må jo være å ta hele grunnskolen om igjen.... eller få pengene tilbake!!

Så dum er det kriminelt å være!

Overføre livets energi når det går for deg... Jøss :eek:

Egentlig et mysterium at ikke runke papiret ikke snakker og beveger seg altså når en tar en stille anders........ :p

Vi VET hva den følelsen kommer av og HVORFOR det føles slik..... :no:

Nå begynner du å bli litt provosert ikke sant? Det kjennes nydelig her i andre enden. Föler du at du ikke strekker til riktig, klarer ikke å få den "tullingen" til å holde kjeft.

Forsök å ta deg inn igjen og vär saklig.

Beklager å måtte skuffe deg, men det er oppgitt jeg er, ikke provosert.... :no:

Sitter å lurer på om du er så ignorant naturlig eller om du faktisk har tatt kurs.... :D

Jeg har ikke tatt kurs.

Jeg tok IQ test, jeg mener sånn orntlig vitenskapelig, den var sirka 125. Hold på å klare den siste og vanskeligste oppgaven. Det er nok til å holde fölge med deg. Vi kommer fra helt forskjellig kant og det er interessant.

Nei virkelig mann, du må enten være et troll eller noe skikkelig på villspor... Og glem frustrert, for du er way of off anyones league med hva du presterer å si her for mitt vedkommende, gidder ikke engang å forsøke å diskutere dette med deg, du har jo allerede bestemt deg..

Men lykke til! Håper du finner det du søker UTEN bruk av narkotika...

Troll og narkotika?

Du har jo gjort akkurat det samme som du sier jeg gjör, men det virker ikke som du ser det. Du har uten tvil bestemt deg.

Jeg er veldig mye mer flexibel enn deg helt klart og arbeider med alle mulige slags innfallsvinkler inn imot det som egentlig denne tråden handler om, noe som ligger utenfor vitenskapens fatteevne, men som du tror at du er autoritet på siden du har bestemt deg for at det du har investert deg i (vitenskapen) produserer sannheten.

Jeg synes jeg er saklig nok til å få audiens igjen her jeg.

Ja, akkurat. :)

Er det denne uttalelsen du syntes fortjener respekt for sin saklighet?:

Saken er jo den mister, at vitenskapen har nådd sin grense og er i ferd med å opplöses. På sitt mest utviklede nivå möter den paradokser som kvantefysikken og ”super string theory”, med 11 dimensjone og greier. Om du gidder å gjöre research finner du nok mye som vil kunne brukes til å löse opp stagnasjonen slik at du våkner i hele hodet

Eller denne?

Nå begynner du å bli litt provosert ikke sant? Det kjennes nydelig her i andre enden. Föler du at du ikke strekker til riktig, klarer ikke å få den "tullingen" til å holde kjeft.

Forsök å ta deg inn igjen og vär saklig.

Eller er det denne du sikter til?

Faktum er at jeg ikke gidder å diskutere med folk som utelukkende er ute etter å vinne en diskusjon og som ikke vil/evner å lære noe underveis og du virket sånn med de horrible uttalelsene dine. Så gjenstår det å se hvor mye du har forbedret deg i saklig retning... Uttalelser som vitenskapen er på vei til å utspille sin rolle osv er IKKE med på å ståtte sakelighet, bare så du vet det, ei heller stuntset om at vi kun bruker 10% av hjernen (Det er så lenge siden at det ble tilbakebevist at jeg faktisk trodde at det var noe ALLE visste om.. jeg tok feil åpenbart!)

IQ har da vel zip å gjøre med tankesettet til folk, det er ikke slik at du kommer over en grense og bang, der tenker du kun fornuftig og rasjonelt... Har selv tatt IQ tester mens syntes de er ganske intetsigende om personen bak disse tallene.... pluss det faktum at de spriker en hel del. For mitt vedlkommende ble den laveste 98 og det høyeste 134, men det sier egentlig ikke en dritt om meg som person gjør det vel?

Lenke til kommentar
Jeg googlet dette Brain State Conditioning greiene, og det virket som pseudovitenskaplig humbug. Jeg fikk stort sett opp sider som ville selge meg ett eller annet, noe om hjerneharmonisering og masse prat om hjernebølger og det ene med det andre som jeg ikke er kompetent til å forstå om er reellt eller bare vås. Kan du kort forklare hva dette er for noe og vise meg noe dokumentasjon?

Ja skal finne fram noe.

Först noe fersk "hearsay".

Dama mi Anna,svensk, er i Scottsdale Arizona akkurat nå. Hun studerer BST. Hun fortalte meg på telefonen i går at hun har värt så heldig å få trene hjernen til en dame under oppläringen som er lege (jeg mener sånn skikkelig lege som dere liker) og som har utviklet parkinsons veldig tidlig. Etter det jeg fikk med meg var 3-4dje behandlingen hadde legen våknet på natten og värt våken en stund, kroppen hadde kjentes helt normal som för hun ble syk. Hun var så takknemelig for denne framgangen at hun gråt da hun fortalte Anna i går, og Anna var også helt rört da hun fortalte meg.

Jeg ba Anna fotografere henne og forsöke dokumentere hva som skjer i denne saken spesielt siden det er en lege som sitter i stolen med en så alvorlig sykdom som parkinsons. Men det holder vel ikke for dere!?

Her har du noe dokumentasjon, http://www.brainstatetech.com/projects.htm ,av Nevada Prison prosjektet.

Lee Gerdes, sier åpent at de ikke har de store ressursene enda som kreves for å kjöre store blindtester. De har kontinuerlig store utgifter til videreutvikling av software og investerer det de tjener i det.

På den andre siden behöver de ikke det, ryktene sprer seg som ild i tört gress og det siste jeg hörte var at Sahlgrenska sykehus tester ut metoden.

Det har dog värt stor interesse for å kjöpe dem opp, men Lee tror dette er framtida og selger ikke uansett. Det koster å holde kontrollen på den måten han vil og ikke slippe til investorer.

Her er noe nytt karer som funker og som har lagt under radaren deres.

Lenke til kommentar

Høres ut som et opplegg midt i blinken for ukritiske sinn.

Men likte dette:

Brain State Conditioning™ is intended to balance and harmonize brain waves, and is not intended to treat, cure, heal or diagnose any disease, mental illness or symptom

Uansett, hvis metoden lar seg teste vitenskapelig er det vel ikke akkurat et gangbart eksempel på noe som ligger utenfor vitenskapens fatteevne?

Lenke til kommentar

... og som jeg og mange andre har nevnt FLERE ganger før i denne debatten:

Det er IKKE fordi vi ikke VIL at det skal virke vi er kritiske til det, tvert i mot! For det er jo ingenting som hadde vært bedre enn at alt dette faktisk virket, det hadde jo kappet av sykehus køene enormt! Helt brilliant! Men....

Så kommer dette ekle men...... For at vi skal ha en pekepinn OM dette virker og ikke minst, hvor godt det virker. på hvem det virker og hvor god effekt det har så må dette, enten dere tror det eller ikke og på lik linje med alt annet, gjennom noen tester. Disse testene er BLINDE (De er altså ikke laget for å gjøre narr av noen på noen måte) og driter derfor en lang marsj i om det er snåsa kællen eller prinsessen med englene som testes da det er HVA som hevdes som testes, ikke HVEM som hevder det...

Og her stopper det meste, om ikke alt folkens. Belager å måtte være den som sier dette, men slik er det. ALLE som har hevdet at de kan (Sett inn opplegg/triks her) har enten feilet ELLER vil ikke teste dette.... HVORFOR?

OG HVORFOR skal jeg tro dette da? Og enda bedre, hvorfor skal jeg utsettes for noe som jeg faan ikke kan se konsekvensene av? Tenk om det virker for bra da? Eller på en eller annen måte forsterker problemet? Vi vet jo ikke og derfor trenger vi testing slik at vi en gang for alle kan legge den debatten død! Hvorfor er det så vanskelig?

Hvis dette hjerne bølge konseptet virker er det kjempeflott det og ingen grunn til å rakke ned på noen med kommentarer som "langt under radaren deres!" osv, for det er ikke det. Tvert i mot ville jeg syntes det var helt toppers om dette virket jeg, men i motsettning til den såkalt åpne "Åjaaaa!", gjengen forbeholder jeg meg retten til å mene at dette bør testes skikkelig før jeg prøver det, som alt annet av lege midler jeg har i meg.

Så hvorfor unngår alle alternative medisiner testing lurer jeg på? For faktum er at hadde det vært noe i dette med for eksempel klarsynte hadde de jo vært lotto milionærer alle sammen! De lamme unnskyldningene om at de ikke må misbruke evnene sier meg egentlig bare at de ikke er så klarsynte som de hevder... :roll:

Lenke til kommentar
Høres ut som et opplegg midt i blinken for ukritiske sinn.

Men likte dette:

Brain State Conditioning™ is intended to balance and harmonize brain waves, and is not intended to treat, cure, heal or diagnose any disease, mental illness or symptom

Det du siterer her er en type disclaimer. Ingen kan ta dem for noe som helst. Man bare lar alle framskritt en kunde har komme som "en overaskelse" og ingen i det kjemiske establishment (farmasöytindustrien) kan stoppe dem gjennom rettsaker o.l. Du er vel informert om at FDA er infiltrerert av farmasöytgigantene!? De hadde värt dumme om de ikke hadde gjort det og det er de ikke.

Uansett, hvis metoden lar seg teste vitenskapelig er det vel ikke akkurat et gangbart eksempel på noe som ligger utenfor vitenskapens fatteevne?

Lee forstår ennå ikke alt rundt hvordan BST fungerer, men fortsetter bare å gå i den retningen med forskning og utvikling som gir best resultat for kundene, så vitenskapen forstår ikke dette nei.

Alt det BST driver med er en oppfinners lykketreff. Lee var desperat, han kunne ikke finne en fungerende kur for sitt PTSD (post traumatiske stress syndrom) han pådro seg etter et möte med et balltre på gaten. Han forsökte alt, også innen alternativ behandling. Så bestemte han seg for å forsöke selv gjennom å forene alle sine fagområder (Software programming, physics, mathematics and psychology) med det han hadde opplevd av behandlingsformer som hadde hatt best forbedrende effekt på hans tillstand, og BST er resultatet.

Det finnes en video om PTSD og BST på: http://www.brainstatetech.com/videos.htm

BST er ennå helt i oppstarten, men blir tatt alvorlig og brer seg ut i jevn hastighet gjennom at de som har opplevd hva det gjör forteller om det til andre som tar behandlingen og så forteller videre.

Lenke til kommentar

I det minste så kan pseudovitenskapelig tåkeprat av og til være underholdende.

http://www.ambayagold.com/structured_water.html

The working part of The Nature's Hydration Bio-Photon Structured Water Unit is the water itself. It does not clean the water as much as it allows the water to clean itself. It resembles more a musical instrument than a machine. The Nature's Hydration Bio-Photon Structured Water Unit creates a tuned environment where water is caused to flow in specific geometrical patterns. The flow and counter flows create an environment of dynamic shear and pressure differentials that turn water into a machine.

(...)

This geometric technology breaks up large low energy water molecule clusters into smaller high-energy clusters. This innovative technology eliminates negative energy patterns (sometimes called the 'memory' of water) and redefines the water's natural healthy energy pattern. Structured water allows us to imprint through the DNA and RNA the knowledge of its secret blue print and help one to become balanced in the universe.

Så ikke hjernebølger her altså, men samme tanke om helsegevinst gjennom å oppnå en "balanse".

A Brain State Conditioning™ series of sessions begins with a very sophisticated, yet relatively simple brain map, which measures the imbalances between the (4) pairs of lobes, the right and left hemispheres, as well as a front to back measurement (which is where Alzheimer's is found). In other words, we begin by measuring the imbalances in the individual brain front to back, side to side and lobe to lobe. We next compare these imbalances against values that are:

1) based on BST's database of well over 100,000 documented sessions and close to 1200 clients thus far

2) the brain map of several Buddhist Monks who had become very adept at managing their brains

Lenke til kommentar

underholdende? ja det kan du si.

"Brain State Conditioning™ – is a type of brain optimization based on brain observance. It is based on a Quantum Physics understanding vs. a Newtonian Physics understanding of the individual, and this philosophical difference cannot be too heavily stressed as it makes everything intended different."

her forklarer vi noe som er utenfor vitenskapen med vitenskaplige teorier (som forsåvidt har blitt dratt fullstendig ut av kontekst). fasinerende.

vi må nok jobbe med på bli kvitt den gamle dårlige og statiske måten vi ser individer på.

har de ikke tenkt på å bruke den einsteinske generellrelativiske fysiske måten å se individet på?

Endret av nostrum82
Lenke til kommentar
@Dimensiondriller: «Utenfor vitenskapens fatteevne.» Jeg skulle likt å se en mer utdypende forklaring på hva du mener med dette.

Kan vi vär enig i at det er vi som enkeltmennesker som forstår noe som helst. Det er det menneskelige instrument med alt det er som fatter ikke sant?

Jeg vet, og mange med meg at det ultimate instrument for å undersöke hva som er, er det rent subjektive, JEG.

Når mennesker vender seg innover i meditasjon og får oppleve hva de er uten tanker forandrer alt seg.

Det gjör hele forskjellen. Det skjer noe. Det er som om en bit av den store virkeligheten, av oss kalt universet kommer online igjen etter å ha skapt sin egen lösrevne virkelighetoppfattelse opp til det punktet.

Det er dette som ligger til grunn for den tiltagende alternative bevegelse på jorda, folk gidder ikke mer av det tullet.

Og det er det å meditere som har fått meg til å se på ting som jeg gjör det.

Det rasjonelle er et bra verktöy, men ikke la det definere "virkeligheten", det har det ikke kapasitet til. Det kalkulerer den ut bare.

Denne planeten har lenge värt offline og vi kan se resultatene.

Det som kan väre vanskelig for materialister å forstå er at de, egentlig, er sanseorganer for et selvbevisst univers som ut av seg selv har generert det vi kaller mennesker. På et punkt i utviklingen blir individet igjen bevisst at dets opplevelse som adskilt individ bare var en del av utviklingsprosessen og aldri egentlig foregikk på noe annet plan enn i individets egen private bevissthet.

Fysikkens overordnede mål må man kunne si er å forene alle krefter i en teori om et enhetsfelt, en kilde til alle krefter og fysiske lover.

Dette enhetsfeltet som fysikken lenge har lett etter er det som oppleves direkte av mennesket under dyp meditasjon, som ren bevissthet, uten tanker eller noen tegn på at man er individ. I denne tilstanden som oppleves som hvor man helst vil väre begynner en gradvis opplösning av den utrolige prosess som er opphavet til individualisering.

Denne prosessen gjör at individet för eller senere begynner å skjönne innenfra hva som egentlig foregår, fordi det er online og mer og mer igjen animeres av kilden for sin eksistens. Dette kan höres ut som et mareritt for den inbitte individualist, men det er en gradvis prosess som flytter ens identitet over fra den å väre en person til å väre identifisert med "enhetsfeltet" samtidig.

Den rasjonelle prosessen kan en bruke til å utvikle bra teknologi, men den har ingen mulighet for å få en oppfattelse av virkeligheten som ligner på nettopp virkeligheten.

Har ingen vitenskapelige bevis og vi trenger ingen vi som opplever dette.

Lenke til kommentar
I det minste så kan pseudovitenskapelig tåkeprat av og til være underholdende.

http://www.ambayagold.com/structured_water.html

The working part of The Nature's Hydration Bio-Photon Structured Water Unit is the water itself. It does not clean the water as much as it allows the water to clean itself. It resembles more a musical instrument than a machine. The Nature's Hydration Bio-Photon Structured Water Unit creates a tuned environment where water is caused to flow in specific geometrical patterns. The flow and counter flows create an environment of dynamic shear and pressure differentials that turn water into a machine.

(...)

This geometric technology breaks up large low energy water molecule clusters into smaller high-energy clusters. This innovative technology eliminates negative energy patterns (sometimes called the 'memory' of water) and redefines the water's natural healthy energy pattern. Structured water allows us to imprint through the DNA and RNA the knowledge of its secret blue print and help one to become balanced in the universe.

Så ikke hjernebølger her altså, men samme tanke om helsegevinst gjennom å oppnå en "balanse".

A Brain State Conditioning™ series of sessions begins with a very sophisticated, yet relatively simple brain map, which measures the imbalances between the (4) pairs of lobes, the right and left hemispheres, as well as a front to back measurement (which is where Alzheimer's is found). In other words, we begin by measuring the imbalances in the individual brain front to back, side to side and lobe to lobe. We next compare these imbalances against values that are:

1) based on BST's database of well over 100,000 documented sessions and close to 1200 clients thus far

2) the brain map of several Buddhist Monks who had become very adept at managing their brains

Det du sammenligner BST med over er like likt BST som fjösen til besteforeldrene dine i Hedalen. :D

Lenke til kommentar
Det du sammenligner BST med over er like likt BST som fjösen til besteforeldrene dine i Hedalen. :D

Var aldri ment som en direkte sammenligning (mht. annet enn troverdighet), men la oss si jeg godtar premisset ditt.

Her er noen som tydeligvis har lisens til å benytte BST:

http://www.neuromagic.net

Tydeligvis går de god for:

http://www.sacredhealth.net

i og med at de linker dit fra hovedmenyen.

Derfra kan man velge "water" og det ene valget i submenyen og vips: http://www.ambayagold.com/structured_water.html

Virker ved første øyekast som et fint lite nettverk av svindlere. Unnskyld, folk som skjønner "innenfra hva som egentlig foregår".

Det som kan väre vanskelig for materialister å forstå er at de, egentlig, er sanseorganer for et selvbevisst univers som ut av seg selv har generert det vi kaller mennesker.

"We are the Universe made manifest, trying to figure itself out."

En vakker men totalt unyttig tanke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...