Gå til innhold

Snåsamannens synske evner

Anbefalte innlegg

Nå har vårt rykte som en rasjonell nasjon fått en kraftig bulk

Og det er bare bra. Når vår nasjon ikke oppfører seg rasjonellt, så fortjener vi ikke å ha rykte om at vi er en rasjonell nasjon heller. Vi kan takke vår egen dumskap for at vi nå står i samme grøft som land som USA, Tyrkia og Saudi Arabia.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og poenget er at de ikke vil få det, på grunn av universets lover ikke tillater det. Det er systemet som fungerer sånn, som etslags forsvar mot livsformer på lavt dimensjons-nivå.

Hva er det du snakker om? Alt det handler om er å be de som påstår at de har overnaturlige krefter å gjøre det under kontrollerte forhold.

Når jeg sier kontrollerte forhold så betyr det bare at man tar ut sjangsen for at juks skal forekomme. De som påstår å bøye skjeer kan ikke bruke skjeer de selv har tatt med. De som påstår å bevege penner ved hjelp av tankekraft kan ikke blåse på pennene.

Lenke til kommentar

Ja men det hjelper ikke hvor åpen og villig man er for bevis, så lenge det ikke er meningen at det skal bevises. Effektene vil da ikke virke under slike kontrollerte tester.

Men det kan skje på et senere tidspunkt. Det er nok et eller annet slags høyerestående noe som avgjør slikt.

Lenke til kommentar
Effektene vil da ikke virke under slike kontrollerte tester.

Du ser hvor idiotisk det er å påstå noe slikt, ja?

Ok, la oss si at det ikke er mulig å bøye skjeer under kontrollerte tester, hvorfor går du da rett til noe overnaturlig for å forklare det? Er du så desperat etter å få litt spenning/mystikk i hverdagen, takler du ikke tanken på at det finnes helt logiske forklareringer på det?

Penn & Teller's Bullshit avslørte en kjent person som flere millioner trodde på og hun sa at hun kunne snakke med de døde, hun ville ikke ta James Randi sin utfordring fordi han ikke var verdig osv, men Bullshit avslørte at hun snakket med alle personene før showet startet og fikk all informasjon på den måten. Det finnes utrolig mange eksempel på folk som påstår at de snakker med de døde, men at de egentlig får informasjonen før showet eller rett og slett bruker Cold Reading, noe magikere har gjort lenge før de folkene kom.

Lenke til kommentar
Ja men det hjelper ikke hvor åpen og villig man er for bevis, så lenge det ikke er meningen at det skal bevises. Effektene vil da ikke virke under slike kontrollerte tester.

Men det kan skje på et senere tidspunkt. Det er nok et eller annet slags høyerestående noe som avgjør slikt.

Det er det dummeste jeg har hørt og det er bare et knep disse sjarlatanene bruker så de umulig kan bli motbevist. Hvis en synsk sier han kan bøye skjeèr med tankekraften sin, men må ha med seg sine egene "spesiallagde" for at det skal fungere, så virker det ikke veldig overbevisende for meg.

James Randi som også er en dyktig illusjonist har flere ganger bøyd nøkkeler, skjeèr og gaffler som ser like overbevisende som disse sjarlatanerne, bare at han innrømmer at det er triks og fanteri alt sammen.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Det du egentlig snakker om kalles for tilfeldigheter utenfor den overtroiske verden. Om 1000 syke kommer til meg og jeg gjør noe HokusPokus skal jeg garantere at en del av dem blir friske dagen etter. Med unntak av folk som har vært så uheldige å miste kroppsdeler da selvsagt. Disse er av en eller annen merkelig grunn alltid unntatt å kunne kureres av heksedoktorer og svindlere av samme kaliber.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Nå har vårt rykte som en rasjonell nasjon fått en kraftig bulk

Og det er bare bra. Når vår nasjon ikke oppfører seg rasjonellt, så fortjener vi ikke å ha rykte om at vi er en rasjonell nasjon heller. Vi kan takke vår egen dumskap for at vi nå står i samme grøft som land som USA, Tyrkia og Saudi Arabia.

Jeg takker andre landsmenns idioti for dette.

Jeg føler meg litt som den perfekte, kristne mora til en gravid tenåringsjente. "Neida. Det er bare luft."

"Neida. Det er bare en pasient fra tralalaklinikken, som ser til forveksling ut som vår helseminister, som har uttalt seg."

Det som skremmer meg er hvor, tilsynelatende, stor del av befolkningen som faktisk tror på dette.

Det strider mot all logisk- og kritisk-tankegang.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=540283

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at folk her tviler på at Snåsamannen helbreder og hjelper mennesker. Selvfølgelig gjør han det, og det kan DU og jeg også gjøre.

Trikset er bare å få personen du skal hjelpe overbevist, få han/hun til å tro at du kan hjelper så vil man automatisk bli bedre etter at du har hjulpet dem.

Det blir på en måte hjelp til selvhjelp. For tro kan flytte fjell.

Vi har et eksempel i gata der jeg bor :)

Et kvinnemenneske som for litt siden fant ut at ho skulle bli healere. Ho har alt rukke å blitt småkjent i byen og hjulpet ganske mange folk på kort tid.

Men vi som kjenner til henne fra før hennes magiske evner dukket opp vet jo at dette bare er tull. F.eks så greier hun ikke hjelpe sin mann (som selvfølgelig vet om svindelen) som har store smerter, men alle andre men samme plager kan hun hjelpe.

Men for 400 kr timen vurderer jeg også å tre inn i bransjen.

Fleksible arbeidstimer, man kan jobbe hjemmefra og man velger jo selv hvor mye tid man vil bruke på hvert menneske.

Endret av EldarH
Lenke til kommentar

Jeg håper for din egen del at du leser gjennom det du sa der, og tenker deg godt om før du kommer på noe mer fornuftig og si i denne tråden.

"Effektene vil da ikke virke under slike kontrollerte tester"

Nei såklart ikke, for da blir jo hele bluffen avslørt. Jeg gir meg over hvor lettlurte folk er.. Det er 2009 for S***** F***......

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot magikere og illusjonister som James Randi og Penn & Teller som opptrer på scenen viten om at alt sammen er en bløff og dyktig håndkordinasjon.

Men jeg reagerer kraftig når "healere" står på scenen og sier at folk bare kan kaste fra seg medisinene sine, fordi dem i følge han er helbredet.

Lenke til kommentar

La meg spørre, hvorfor skal ikke dette bevises? Hva i all verden har tro med noe som helst å gjøre? Hvis jeg var en gud ville jeg absolutt ikke belønna Olav fordi han trodde på meg, jeg ville belønna Ole fordi han levde et godt liv, var snill mot familien og venner og disse generelle tingene som vi i dag oppfatter som god moral.

Hvor passer tro inn? Troen synker statistisk sett der intelligens og opplysning stiger. Disse er de som kan utgjøre mest for menneskeheten, på godt og vondt, så hvilken idiot ville konstruert et så tåpelig konsept som tro hvor de mektigste menneskene i verden ville vært mindre mottakelig enn de andre? Nei, her er det noe som skurrer. Han kan helbrede så mange mennesker han vil, men jeg holder meg for god til å tro på hekser og trollmenn og det burde faen meg tilsynelatende oppegående frittenkende nordmenn gjøre og!

Lenke til kommentar

James Randi har kommentert snåsamannen nå skjønte jeg. Hørte på radioen hvor han mener at skandinavere må være merkverdige osv.

Men jeg skulle tro at selv Mr. Randi kjenner til elektromagnetisme og dens virkninger på hjernen, kroppen osv. Mao. det er for dumt å avfeie noe vi ikke har en vitenskapelig forklaring på ennå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Men jeg skulle tro at selv Mr. Randi kjenner til elektromagnetisme og dens virkninger på hjernen, kroppen osv. Mao. det er for dumt å avfeie noe vi ikke har en vitenskapelig forklaring på ennå.

Derfor han sier i alle interview at han mener ikke at det ikke finnes mennesker med overnaturlige krefter, det finnes bare ikke bevis for at noe slikt skal eksistere.

Lenke til kommentar
James Randi har kommentert snåsamannen nå skjønte jeg. Hørte på radioen hvor han mener at skandinavere må være merkverdige osv.

Hvor mange mikrotesla mener du at healere genererer :p

Anbefaler at du tar en kikk her :)

Forøvrig er det dumt å tro på noe en ikke har en eneste vitenskapelig basert indikasjon på også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...