Gå til innhold

Snåsamannens synske evner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg setter da krav til bevis for mye innefor vitenskapen.. feks kjemikalier jeg dytter i meg om jeg feks føler meg syk.. men når det gjelder feks min religiøse overbevising, setter jeg min lit til det som står skrevet i bibelen.. skader jeg noen med det? Jeg føler ikke det ikke slik, og jeg kan ikke forstille meg at jeg har skadet noen andre med det.

Artig at du skulle nevne kjemikalier og Bibelen i samme setning. Hvis du virkelig setter din lit til Bibelens ord, så skal du som sann troende ikke ta skade av å drikke noe dødelig.

Tør du prøve å helle innpå en kopp diesel? Du vet, hvis du ikke gjør det, så blir du nødt til å erkjenne at du ikke helt stoler på det som står i Bibelen... :)

Lenke til kommentar
Jeg setter da krav til bevis for mye innefor vitenskapen.. feks kjemikalier jeg dytter i meg om jeg feks føler meg syk.. men når det gjelder feks min religiøse overbevising, setter jeg min lit til det som står skrevet i bibelen.. skader jeg noen med det? Jeg føler ikke det ikke slik, og jeg kan ikke forstille meg at jeg har skadet noen andre med det.

Artig at du skulle nevne kjemikalier og Bibelen i samme setning. Hvis du virkelig setter din lit til Bibelens ord, så skal du som sann troende ikke ta skade av å drikke noe dødelig.

Tør du prøve å helle innpå en kopp diesel? Du vet, hvis du ikke gjør det, så blir du nødt til å erkjenne at du ikke helt stoler på det som står i Bibelen... :)

vet ikke jeg...kommer an på om du praktiserer din tro:

3Mos 20,13

"Når en mann har omgang med en annen mann slik som en har omgang med en kvinne, har de begge gjort en avskyelig gjerning. De skal dø; det hviler blodskyld på dem."

Esek 23,46

"Så sier Herren Gud: Jeg kaller en folkemengde sammen mot dem og overgir dem til mishandling og ran. Folkemengden skal steine dem og hogge dem ned med sverd. Deres sønner og døtre skal de drepe, og husene skal de brenne opp. Jeg gjør slutt på den skammelige utukten i landet. Alle kvinner skal ta lærdom av det og ikke lenger drive hor som dere."

Lenke til kommentar

Nei jeg er da ikke dum :!: !!

Men jeg trenger da ikke erkjenne at jeg ikke stoler på det som står i bibelen.. :)

Det finnes mange "fraser" som slår ihjel troen på Gud..

ta feks denne (min favoritt he he) Kan Gud skape en så stor sten, at ikke han selv kan løfte den?

Uansett hva gud gjør/svarer nå så har han jo "tapt"..

Jeg har min tro og viten, og du har din tro og viten :)

Også sier jeg takk for meg på denne tråden, det har vært spennede :) og en del lærerikt.

Lenke til kommentar
- I had always thought of the Scandinavian countries as being generally more rational than most other parts of the world, but I must reconsider that view after learning this.

Trodde også det, men vi er snart like skrudd som USA, særlig når offentlige personer støtter han.

Etter at Joralf Gjerstad offentliggjorde at han trekker seg tilbake og ikke ønsker å behandle flere, har han ikke villet kommentere all debatten rundt han selv og evnene hans.

Bedre å gi seg mens man er på topp og dermed skape tvil istedenfor at noen som James Randi avslører han hvis han hadde kommet seg noe mer i media.

Stortingrepresentant og lege Olav Gunnar Ballo har også sagt at blødninger kan stanses med relligiøse vers.

Skummelt at han faktisk mener dette, håper for pasientenes skyld at han ikke praktiserer slikt.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Jeg blir flau over å være norsk når jeg leser dette.

Hvem er idioten som gjorde Randi oppmerksom på dette? Ikke nok med at vi har en folkavalgt, i ministerpost, i helseministerpost(!), som går god for healing, nå får faktisk folk rundt om kring i verden nyss i det også. :(

Endret av Vo0do0
Lenke til kommentar

Det er så feil så feil, sånn som denne Randi og skeptiskerne legger opp til.

Det er mye rart som skjer, og dette healinggreiene er bare energier som noen kan benytte seg bedre av enn andre. Men det er tabu å få bevist, for universets lover 'ruler'.. :whistle:

Nå er det en stor bløff som foregår for tiden, og det er påstanden om at den sterke stjerna er Venus. De som skjønner litt, ser at det ikke er den. Det er en ny stjerne som har kommet. Og den varsler Maitreyas ankomst.

Noen mener det er antikrist, andre ikke. Det vet jeg ikke foreløpig, men vi får se.

Vitenskapen driver nok mye falsk informasjon og lurer oss, er helt sikker.

uffda, nå skrev jeg mye "naivt og dumt" nå :fun:

Lenke til kommentar
uffda, nå skrev jeg mye "naivt og dumt" nå :fun:

Enig der.

Ja, lovforslaget er faktisk mye mer bekymringverdig enn det at noen skrullinger går rundt og tror på Snåsamannen.

Det er ikke noen, det er mange. Det har nesten blitt en ny folkereligion å tro på disse sjarlatanene. Det er det som er mest bekymringsverdig.

Lenke til kommentar

Hvem er idioten som gjorde Randi oppmerksom på dette? Ikke nok med at vi har en folkavalgt, i ministerpost, i helseministerpost(!), som går god for healing, nå får faktisk folk rundt om kring i verden nyss i det også. :(

Hvorfor er det dumt at Randi ble oppmerksom på idiotivinden som sprer seg i Norge? Det er helt riktig som han sier at vi går tilbake til middelalderen med utviklingen som har skjedd den siste tiden. All kritikk som kommer utenifra er hjelpsom for å få dyttet litt rasjonalisme på Ola Nordmann.

Jeg er selv flau over å være norsk nå.

Lenke til kommentar
Det er mye rart som skjer, og dette healinggreiene er bare energier som noen kan benytte seg bedre av enn andre. Men det er tabu å få bevist, for universets lover 'ruler'.. :whistle:

Tabu å få bevist? Det er flere tusen som har prøvd å bevise overnaturlige krefter under kontrollerte forhold, absolutt ingen har klart det.

Det du også ikke forstår er at vitenskapen tilpasser seg ettersom vi får vite nye ting, så hvis det blir bevist at vann har hukommelse så blir dette godtatt.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Ja men det er ikke noen som er opptatt av "bevis" untatt skeptikere som driver og maser om det. Og poenget er at de ikke vil få det, på grunn av universets lover ikke tillater det. Det er systemet som fungerer sånn, som etslags forsvar mot livsformer på lavt dimensjons-nivå.

Om en ikke skjønner disse tingene, skjønner en det ikke. Det provosrer tydeligvis mange, forståelig nok.

Omk en skjønner og får visse erfaringer med det, merker man etterhvert sammenhenger med hvordan systemet virker inn (forskjellige sutuasjoner osv)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det dumt at Randi ble oppmerksom på idiotivinden som sprer seg i Norge? Det er helt riktig som han sier at vi går tilbake til middelalderen med utviklingen som har skjedd den siste tiden. All kritikk som kommer utenifra er hjelpsom for å få dyttet litt rasjonalisme på Ola Nordmann.

Jeg er selv flau over å være norsk nå.

Joda. Sant det. Jeg hadde bare håpt vi kunne fikse dette problemet selv ved bruk av hvite, stramme trøyer og oppretting av "snåsaavdelingen" rundt om på psykiatriske sykehus.

Nå har vårt rykte som en rasjonell nasjon fått en kraftig bulk

Lenke til kommentar
Ja men det er ikke noen som er opptatt av "bevis" untatt skeptikere som driver og maser om det. Og poenget er at de ikke vil få det, på grunn av universets lover ikke tillater det. Det er systemet som fungerer sånn, som etslags forsvar mot livsformer på lavt dimensjons-nivå.

Om en ikke skjønner disse tingene, skjønner en det ikke. Det provosrer tydeligvis mange, forståelig nok.

Omk en skjønner og får visse erfaringer med det, merker man etterhvert sammenhenger med hvordan systemet virker inn (forskjellige sutuasjoner osv)

James Randi har alltid vært åpen til at folk får bevise sine "overnaturlige" evner. Tusenvis av mennesker har prøvd å vinne sjekken på 1 million dollar, men de har blitt avslørt som sjarlataner gang på gang.

Hadde noen hatt overnaturlige evner så kunne det enkelt ha blitt bevist innenfor vitenskapen også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...