Alieu Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Jeg har Nextgentel Bravo 704/384Kbps Hastigheten er stabil, men DSL lampa blinker jo som et juletre stadig vekk :-? Dette er meget irriterende når jeg laster ned mp3'r f.eks. Jeg har ringt og klaget et titalls ganger men til ingen nytte. Er det noen som har vært borte i dette problemet? Hva skal jeg gjøre? *Bor 400-600m unna sentralen* Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 eehh.. DSL lampa SKAL blinke som ett juletre, det er bare et tegn på et det er aktivitet på linja... Enkel løsning på "problemet": Dekk til DSL-lampa.... ikke sååå vanskelig Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Nei!!! Den skal LYSE HELE TIDEN... Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 DSL lampa på ruteren skal lyse hele tiden. Den indikerer at du er tilknyttet DSL sentralen. Virker som om linja inn til huset er skadet eller blir forstyrret av andre former for signaler. Lenke til kommentar
que Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hvilken router/dsl modem har du fra NGT? DSL lampen på mitt Netopia modem lyser stabilt, ingen blinking. Du sier hastigheten er stabil, men er linja stabil da? Lenke til kommentar
Mio Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 DSL lampen skal ikke blinke som et juletre nei. Det har den i hvertfall ikke gjort på mitt Netopia modem. sjekk kablene dine og evt diverse andre logiske ting. Kontakt Nextgentel og si at hvis det ikke ordner seg,så skifter du leverandør,da burde det skje ting derfra oxo. Hvis DSL blinker,så kan det ikke være noe særlig å game i hvertfall Lenke til kommentar
enmannen Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Har hatt noen sånne problemer selv, men bare mens heg har brukt MSN messenger. (lyset slo seg av/på og 'ødela' downloads) Gikk over til Trillian og det løste mitt problem. Det kan sikkert hjelpe og oppgradere modemet på http://endring.nextgentel.no/ hvis du ikke allerede har gjort det. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Jeg har netopia modem. Målinger på Itavisen.no ligger på over 730kbps HVER gang! :smile: Men jeg opplever daglig at linja streiker noen minutter og da er DSL lamap "spinn vill" Har også oppgraderrt firmware!!! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Hva skal jeg gjøre? Er det delt linje med splitter? Er du 100% sikker på at det er korrekt montert i såfall med splitteren forran alle telefonuttak i huset? Ring feilmeldinga på 145 og få de til og måle linja for støy. prøv med andre kabler mellom splitter/veggutak og modem. Disse feilene kan være svært vanskelige og finne så du bør ha litt tolmodighet. Lenke til kommentar
Alieu Skrevet 13. april 2003 Forfatter Del Skrevet 13. april 2003 Hva skal jeg gjøre? Er det delt linje med splitter? Er du 100% sikker på at det er korrekt montert i såfall med splitteren forran alle telefonuttak i huset? Ring feilmeldinga på 145 og få de til og måle linja for støy. Nei, jeg har ikke splitter. Har også sjekket kabler osv. MEN telefon kontakten ligger FORAN ADSL uttaket Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Nei, jeg har ikke splitter. Da er linja levert på et eget trådpar og du trenger ikke splitter. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 ååå DEN dsl-lampa ja.. Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Nedgrader firmware ...... vil nok fungere. Lenke til kommentar
Makky Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Er det egentlig vits i å oppgradere firmware på netopia-modemet? Lenke til kommentar
Sesches Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Er det egentlig vits i å oppgradere firmware på netopia-modemet? Kan i noen tilfeller være nødvendig hvis man må bruke msn til filsending etc. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 13. april 2003 Del Skrevet 13. april 2003 Faen og. Hvor finner jeg firmware til modemet uten å gå inn på endring sida ? Har mistet passordet mitt :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå