Gjest gutt_16 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg er en gutt på 16 år som lider av en fryktelig kjærlighetssorg. Har likt ei jente i snart et og et halvt år, men har ikke hatt noe nevneverdig kontakt med henne siden før sommerferien. Problemet her er det at jeg aldri har vært kjæreste me denne jenta, men vært utrolig nær. Så utrolig mange ganger. Jeg er egentlig en veldig utadvendt gutt, men med en gang jeg begynner å få følelser for en person stopper det helt. Jeg blir bare så sinnsykt nervøs, noe som da har medført til at jeg ikke har klart å fortelle hva jeg føler til jenta. Vi tilbringte i perioder mye tid sammen, og det førte til at forholdet vårt kom litt lengere oppe i hodet mitt enn i virkeligheten. Jeg frømte om at vi var i lag, at alt var så flott. Men det som skjedde var jo at hun ble usikker siden jeg aldri torte å si noe, og da ryktene på skolen vi begge går på begynte å gå, trakk hun seg unna. De kommende ukene var de værste i mitt liv. Ingen kontakt med jenta jeg hadde likt sammenhengende i ca et halvt år! Så kom jeg delvis over henne og bynte å se på nye jenter. Trodde jeg, kjærlighetssorgen komemr nemlig med javne mellomrom og jeg ahr ikke sjans til å få til noe forhold med noen annen jente ettersom hun kommer opp i hodet mitt hele tiden. Denne kjærlighetssorgen er nå på sitt verste stadie hittill, enda det altså er et halvt år siden sist jeg var med henne. Det er så ille at jeg såvidt klarer å tenke på annet enn henne, og når jeg ser henne på gaten blir det bare enda værre. Unnskyld for langt innlegg, men det er mye som må ut. Har sittet inne på disse følelsene uten å ha klart å fortelle det til noen, blant annet fordi jeg har trodd at jeg klarte å komme meg videre. Dette makter jeg ikke lengere noe som altså går ut over de som eventuelt leser dette. Lenke til kommentar
JensViking Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Aah, jeg føler meg så sykt truffet av det du skriver. Var/er forelska i ei jente i tre år og har ikke komt over det uansett hvor mye jeg prøver. Det faller _alltid_ tilbake, og når vi er rundt hverandre nå føles det bare unaturlig og jeg blir bare deppa/emo og går. Jeg prøver konstant å komme over det, og etter jeg hadde klint med ei annen jente for noen måneder siden fikk jeg nesten et slags anfall etterpå og begynte å gråte. Problemet er at det alltid faller tilbake, spesielt om dere "treffer" hverandre. Det beste er kanskje å kontakte henne og fortelle om det slik at du selv kan komme over det. Jeg burde ha gjort det, men av en idiotisk grunn klarer jeg ikke å ta meg nok sammen til å gjøre det, det ender bare opp med å tenke på hvor nær vi var hverandre. Kan ikke si så mye mer enn at jeg føler med deg og at jeg ellers er uenig med "noe som da har medført til at jeg ikke har klart å fortelle hva jeg føler til jenta", mye bedre å bare gripe sjansen å kline til når det føles riktig, om du sier til henne "jeg liker deg" har du nesten tapt uansett. Endret 17. januar 2009 av JensViking Lenke til kommentar
Gjest gutt_16 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Virker som vi er i en ganske lik situasjon ja, men hovedproblemet mitt er det at jeg rett og slett ikke klarer å si noe til henne om at jeg liker henne. Og tro meg, jeg har prøvd MANGE ganger, men mister helt selvtilliten eller va det nå er. Går å vurderer å si noe til henne om hva jeg har følt/ hva jeg føler, men vet egentlig ikke om det blir å hjelpe noe, for da blir det liksom enda et slag i rettningen "det blir aldri oss". Uansett, takk for svar, godt å føle at jeg ikke er alene. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Fei over noen jenter, før dere vet ordet av det fatter dere ikke hva dere så i alle andre jente. Enjoy! Lenke til kommentar
floww Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 been there. du må tørre å ta sjansen på å spørre henne ut, eventuelt hinte til at du virkelig liker henne. opplevd selv at det er vanskelig å være seriøs og snakke seriøst med en jente når det er mange rundt, det som gjelder er å få henne på tomannshånd. har dere bra kjemi bør alt flyte og gå sin gang. jeg har vært i nesten nøyaktig situasjon. hvis hun fortsatt er singel bør du for din egen skyld ta kontakt med henne igjen, ellers ender du opp med å pine deg selv med tanker om hva som kunne ha blitt, eller hvorfor du ikke gjorde noe mens du hadde sjansen. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Fei over noen jenter, før dere vet ordet av det fatter dere ikke hva dere så i alle andre jente. Enjoy! /signed Greia deres er at dere tror livet blir sååååå mye bedre om dere blir sammen med denne "fantastiske" jenta. Heres a bomb for yah, det blir ikke stort bedre. Slutt å sutre, det fins 3 milliarder jenter der ute i forskellig form og farge. Dessuten har dere blowet alle mulige sjanser for lengst når dere har brukt så lang tid på å ta kontakt. </mantalk> Altså, grunnen til at dere henger dere sånn opp når dere skal snakke med jenta dere liker så fælt er at dere setter henne så høyt. Et sted langt inne i dere tenker dere (ikke bevisst, men under overflaten i underbevisstheten) at: Om jeg klarer å bli i lag med denne jenta, så trenger jeg ikke tenke på noe ever igjen. Da er livet mitt komplett og alt vil være helt fantastisk. I og med at dere setter denne "spesielle" jenta så høyt, så blir du redd for å si noe feil eller drite deg ut. Det som skjer da er at du klarer ikke si en dritt for du er praktisk talt stiv av skrekk. Ergo du driter deg ut alikevel. Forstå at jenter er ikke nødvendigvis nøkkelen suksess, lykke og alt det der. Så vil du nok bli rolig nok til å klare å åpne kjeften din. Moral: Om du finner deg selv paralysert så er det for det du har sett henne way to high og du blir fylt av frykt = FAIL. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Beklager men har du vært forelsket i en jente 3 år er det virkelig på tide å komme seg videre. Ikke kast bort mer av ditt liv på avstandsforelskelse. Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Qbab, brutal_mann og Blåbær har noen poenger her, men jeg tror ikke noe av det vil hjelpe deg for å være ærlig. Det jeg tror du må gjøre, er å innstille deg på å ta det neste steget. Det er mange måter du kan gjøre dette på, men ingen av dem er noe spesielt enkle. Jeg vil foreslå at du ber henne hjem til deg for å se på film, eller ut på feks. kino. Ja, du burde kanskje ha gjort dette mye tidligere, men whatever, gjør det nå mens du fortsatt kan! Før du vet ordet av det, er dama sammen med noen andre. Hvis du ikke tør face 2 face, så sender du melding, eventuelt msn. Du er sikkert redd for at folk får vite om det hvis du blir ditcha, men det får du enten leve med, eller be henne være stille om det eventuelt skjer. Bare gjør det klart for henne at du liker henne på en direkte måte, ikke indirekte med småflørting etc. Også føler jeg nesten at jeg må være litt positiv også: Kjør på mann! Gå all inn. Du kommer til å angre hvis du ikke gjør det. Så får du ha lykke til;) Oppdater oss litt på saken og da:P Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Mine innlegg er ikke snakk om "gode poeng", de er fukkins EPIC WIN! Ellers vil jeg også være positiv og si at du er regel rett screwed angående sjanser med denne dama. Men om du nå mot all formodning skulle prøve alikevel, på et kino hattrick fra "dating 101" så spør henne over msn. Seriøst, du kommer til å loke ut om du spør henne face2face. Det å spør over MSN har tidligere blitt sett på som feigt, men om du ser under overflaten kan det også være at du bruker MSN siden du bare "casually" inviterer henne på kino. Ok, her skal du få en fremgangs måte. I ditt tilfelle, ikke kjør direkte først. Step 1 - inviter henne som sagt ut på en "casual" måte, når det ikke er noe big deal er det lettere for henne og si ja. Step 2 - På kinoen er du mer direkte, nå tar du frem mannen i deg selv. Gå arm i arm, kjøp noe snacks, vær mann! Ta kontroll, ikke dilt etter henne som en tøffel, led veien, vær pappan hennes. Det er dette du er skapt for. Inne på kinoen kan du ta det gamle pirattrikset å "slenge armen rundt skuldren hennes" eventuelt topp heile driden med å legge hånda på kneet/låret hennes. Om du mestrer dette skal jeg faen meg sende deg en kondom i posten som du kan bruke neste gang dere møtest. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Leste førsteinnlegget ditt igjen, ser du ikke har snakket med henne på et halvt år. Siden situasjonen er slik, kan du gå mer direkte. Prøv å få kontakt med henne på MSN/nettby/facern etc, varm henne opp med litt chit chat og så sier du noe ala: Fy faen, vi to må så jævlig se en film eller noe. Går en film Xxx dato klokken xxxx. Du er med, epic win! Så tar du budskapet mitt og formulerer det på en måte som passer din skrivestil. Anyhow, jeg er fremdeles temmelig sikker på at dette er doomed business. Når du er så skamforelsket vil det bli jævlig vanskelig og holde hodet kaldt og klekke ut noe fornuftig å si. Lykke til skal du nå ha uansett! Endret 19. januar 2009 av QBab Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 jente_12: Mitt poeng er som følger: Jo fortere enn lærer jo bedre, jeg håper trådstarter og andre vil se tilbake en vakker dag og tenke gjennom all den tiden de kastet bort på å stalke damen de har vært hemmelig forelska i så mange år og tenke; hva i helvete drev jeg med. Jo fortere de kommer inn i den tankeprosessen, jo bedre. Jeg ønsker ingen gutter om å holde på slik trådstarter har gjort så lenge. Hvis trådstarter trenger råd til å komme seg videre kan vi hjelpe, men hjelp til å fortsette denne form for selvpiningen er nytteløst. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Makan... trippelpost å greier. Endret 19. januar 2009 av QBab Lenke til kommentar
Dzeko Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) jente_12:Mitt poeng er som følger: Jo fortere enn lærer jo bedre, jeg håper trådstarter og andre vil se tilbake en vakker dag og tenke gjennom all den tiden de kastet bort på å stalke damen de har vært hemmelig forelska i så mange år og tenke; hva i helvete drev jeg med. Jo fortere de kommer inn i den tankeprosessen, jo bedre. Jeg ønsker ingen gutter om å holde på slik trådstarter har gjort så lenge. Hvis trådstarter trenger råd til å komme seg videre kan vi hjelpe, men hjelp til å fortsette denne form for selvpiningen er nytteløst. Mitt forslag er jo at han avslutte det, nettopp ved å gi deg hele en sjanse. Han har jo faen ikke prøvd. Personlig så loka jeg selv et år før jeg ble sammen med min nåværende kjæreste. Mangel på baller fra min side + at dama var sykt sjenert resulterte i at jeg fikk haugevis av miksa signaler og ikke ante hva jeg skulle. Men det ordna seg tilslutt da... Så det er bare å prøve, man vet aldri. Endret 19. januar 2009 av jente_12 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå