Gå til innhold

Får jeg for lav hastighet?

Anbefalte innlegg

Har en 20/2 mbps linje fra canal digital. Når jeg tar speedometer testen på feks itavisen ol.viser det bare en nedlastningshastighet på 8000-11000 kbit/s. Har målt hastigheten over lengre tid nå og viser samme hastighet hver gang. Har prøvd med kabel rett fra kabelmodemet også men fortsatt det samme.

På laptopen min som bruker trådløst nett viser testen bare 3000-6000 kbit/s. Har jeg grunn til å være missfornøyd? Vet at avstand fra sentralen osv kan spille en liten rolle, men syns likvel jeg kan forvente mer.

Takknemlig for alle innspill, på forhånd takk

Et spm til i samme slengen, når jeg går på egenskaper på trådløse tilkoblingen står det hastighet 36mpbs, har et trådløst G nettverkskort og en D-link Dir 655 trådløs router som kan bruke N teknologien, selv om jeg har begreset den til å bare sende på G. Men skal ikke det være maks 54mbps?

Endret av Furiouz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en 20/2 mbps linje fra canal digital. Når jeg tar speedometer testen på feks itavisen ol.viser det bare en nedlastningshastighet på 8000-11000 kbit/s. Har målt hastigheten over lengre tid nå og viser samme hastighet hver gang. Har prøvd med kabel rett fra kabelmodemet også men fortsatt det samme.

På laptopen min som bruker trådløst nett viser testen bare 3000-6000 kbit/s. Har jeg grunn til å være missfornøyd? Vet at avstand fra sentralen osv kan spille en liten rolle, men syns likevel jeg kan forvente mer.

Takknemlig for alle innspill, på forhånd takk

Et spm til i samme slengen, når jeg går på egenskaper på trådløse tilkoblingen står det hastighet 36mpbs, har et trådløst G nettverkskort og en D-link Dir 655 trådløs router som kan bruke N teknologien, selv om jeg har begrenset den til å bare sende på G. Men skal ikke det være maks 54mbps?

Ligner jo mye på hva de får her: http://www.dinside.no/php/art.php?id=372517

Nå skriver de ikke hva som er maks mulig på testoppsettet sitt så det er jo et forbehold.

Legg også merke til at selv om at 802.11g angir 54 Mbps så er throughput ofte mye lavere. Gjerne bare halvparten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...