heftig Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei jeg holder på og sette opp høytalere til pcn på rommet, så jeg har satt alt opp og koplet till Bassen og fått på strømm og slik . og når jeg hadde jort det så var det 3 jack`r som representerer høyre, venstre , og midt sektor på høytalerene. alle de jackene skulle inn i den inngangen på pcn som det er et Headsett ikon på , men jeg har bare en slik inngang på pcn .. så hva burde jeg gjøre da? btw hvis du ikke sjønte forklaringen så kan du bare gi besjed så skal jeg prøve og formulere det på en annen måte takker for svar mvh christian naaden Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hviss du ikke har lydkort som støtter Suround så sliter du litt med å få lyd i alle høytalerene. Da foreslår jeg nytt lydkort. Lenke til kommentar
heftig Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 what? jeg er ikke sånn spesielt inni dette med data og shit, men jeg tenker jeg får til resten av høytalerene hvis jeg får putta inn alle jackene i rettehull? men det er ikke nokk? Vil dette løse seg hvis jeg kjøper nytt lyd kort? og i så fall , vilket trenger jeg hvis jeg har meg acer aspire 5735z ???? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Hviss du bare har en utgang på pcen din så er det en tokanals jack utgang mest sannsynlig. Altså stereo, noe som medfører at du ikke kan ha suround lyd. Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Tipper de tre jackene går til front, rear og center, kan det stemme? Koble front-jacken til pcen din, så får du lyd i to av høyttalerne. Hvis du absolutt skal ha lyd i alle, må du, som beskrevet over, ha et surround-kort. Til en bærbar er sikkert en ekstern løsning det greieste. Du kan evt splitte jacken fra pcen, men da er vel litt av vitsen borte. Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 de fleste pc'er fra etter 2004 har flerkanals lydkort integrert i hovedkortet, du bestemmer da i driverprogramvaren hva de forskjellige jack- kontaktene skal brukes til, standard er da gjerne, 1 Headphones, 1 mic inn, og 1 line inn eller noe som ligner, ofte med forskjellige farger (husker ikke hvilke men i alle fall grønn og rosa) endel drivere for integrerte lydkort har dessuten en guide som hjelper deg å sette opp flerkanals lyd, og koble til( hvilken jack som skal til hvilken farge) Lenke til kommentar
heftig Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 stemmet at det går til høyre venstre og midten .. men hvor får jeg kjøpt sånn kort da? og hva k0ster det? og hvortdan montere osv? Lenke til kommentar
Petaaar Skrevet 29. januar 2009 Del Skrevet 29. januar 2009 Her for eksempel. kan du ikke bare kjøre toslink ? da sendes det "rått" ut av pcen og dekodes i reciver,, eller så kan du kjøpe 3 phono-jack, og koble inn på preinn på reciver, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå