Gå til innhold

Vista Media center legg in dvd filer i bilblioteket!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har heile min dvd samling på pcen, som en slags backup. Så no har jeg funnet ut at jeg vil legge alle desse filmene inn på Vista Media center, i biblioteket for film. Dvd samlingen min består av 50 filmer hvor hver film har en mappe med navnet sitt på og en under mappe Video ts, med Vob filer i.

 

Så når jeg ber biblioteket overvåke disse mappene for å finne filmer finner det ingen ting. Så det jeg lurer på er om Mediacenteren ikke støtter Vob filer i Biblioteket?

hva bør jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

jeg har heile min dvd samling på pcen, som en slags backup. Så no har jeg funnet ut at jeg vil legge alle desse filmene inn på Vista Media center, i biblioteket for film. Dvd samlingen min består av 50 filmer hvor hver film har en mappe med navnet sitt på og en under mappe Video ts, med Vob filer i.

 

Så når jeg ber biblioteket overvåke disse mappene for å finne filmer finner det ingen ting. Så det jeg lurer på er om Mediacenteren ikke støtter Vob filer i Biblioteket?

hva bør jeg gjøre?

 

??_:)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvordan få DVD filmene inn i Media Center?

Har du som meg mange DVD filmer lagret på pc’en i sine TS_video mapper? I Media Center 2005 kunne man finne disse under videoer, men det funker ikke i Vista Media Center. I stedet må du gjøre en endring i registret for å få frem DVD Gallery (bibliotek):

 

Gå på start knappen og skriv regedit i Start søk feltet. Du får et par advarsler som du trykker fortsett på.

Finn følgende innføring:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ MediaCenter\Settings\DvdSettings

Bytt ut verdien Play med Gallery (NB!! Husk stor G)

Restart Media Center (lurt å gjøre dette mens Media Center er avsluttet) og du vil nå finne dvd-bibliotek ved siden av tv-opptak.

Trykk så på i knappen på fjernkontrollen (eller høyreklikk på musa) og velg legg til filmer.

Legg til de mappene der du har lagret DVD filmene dine, og vips så har du et DVD-bibliotek i Vista Media Center

Endret av jebfx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...