robin1379 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 har nå driti meg bra ut og formatert feil disk, og selfølgelig skulle jeg klare å formatere disken det ligger bilder osv på å da, så dette fort så fikk avbrutt det med en gang, men i windows står disken som tom, men håper alt som var på den ligger igjen på platene, men hvordan kan jeg evt finne dette igjen? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 har nå driti meg bra ut og formatert feil disk, og selfølgelig skulle jeg klare å formatere disken det ligger bilder osv på å da, så dette fort så fikk avbrutt det med en gang, men i windows står disken som tom, men håper alt som var på den ligger igjen på platene, men hvordan kan jeg evt finne dette igjen? Bruk et recovery-program, for eksempel Recuva. Det viktigste du kan gjøre nå er å sørge for at det ikke blir skrevet noe til disken før du er klar til recovery, for all informasjon som blir overskrevet vil gå permanent tapt. Filene dine ligger fortsatt på disken, det er bare at windows ikke finner index-tabellen som forteller hvor filene ligger. Recovery programmer sjekker først om det ligger igjen noen index filer, og hvis ikke kan de fysisk lese disken for å finne filer og mapper, men det tar lenger tid. Hvis du trenger mer hjelp enn dette er det noen eksperter på recovery her som sikkert kan forklare nærmere, men uansett hva du gjør, IKKE BRUK DISKEN før du er klar til recovery, du kan godt dra ut strøm kabelen for å være sikker. Lenke til kommentar
robin1379 Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 fant denne artikkelen heldigvis lå alt der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå