vikingkylling Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Jeg har ofte hørt Richard Matheson nevnt når man diskuterer bra skrekk og sci-fi forfattere, men har aldri fått meg til å lese noe av ham før. Folk nevner King, Barker, Matheson, Lovecraft og så videre, så jeg tenkte å gi ham en sjanse. Jeg bestile bøkene "The Shrinking Man" og "What dreams may come", og begynte å lese om den krympende mannen. Og kort sagt... i helvete så bra den er... Seriøst... Dette må være en av de beste bøkene jeg noensinne har lest. Karakterene er sinnsykt bra laget, og historien fantastisk. Greit nok handler det bare om en mann som krymper til han forsvinner (har ennå 30 sider igjen, så vennligst ikke korriger meg...) men måten det er fortalt på gjør at jeg ikke klarer å legge i fra meg boken. Det er faktisk så bra. Har tenkt å lese "What dreams may come" etterpå, men oppdaget med en tillfeldighet at han også skrev "I am legend". Det sier jo sitt... Men jeg bestilte de to bøkene med en tilfeldighet, og har nettopp bestilt "Nightmarer at 20.000 feet" eller noe sånt (en samling korte historier), men hvilke bøker bør man begynne med? Er en stor fan av skrekk og sci-fi og aner ikke hvordan jeg har prestert å overse dette geniet, men jeg har serøst tenkt å lese alt han har skrevet og tilbe ham som en gud. Vel, kanskje ikke det siste til vanlig, men jeg er litt full for øyeblikket... Endret 16. januar 2009 av thecrow77 Lenke til kommentar
Montag Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Matheson er gutten sin, ja. Sett hans fantastiske "I'm Legend" som neste på leselisten din. Så synd, men slett ikke uventet, at Hollywood klarte å ødelegge Mathesons flotte historie i sin Will Smith parodi av en film. Endret 17. januar 2009 av Montag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå