blehnda Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Som emne sier, hvor i landet kan jeg ha min lærlingtid? Går nå vg2 data og elektronikk, og har planer om å bli BIL-elektroniker eller Service Elektroniker, som det engang ble kalt. Er det egentlig mulig å få fagbrev som BILELEKTRONIKER? og hvordan går jeg frem? har forhørt meg med litt tuningfirmaer, men er usikker på om de har mulighet til å la meg få fagbrev i den typen elektronikk. På forhånd Takk for alle svar :-) Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Det er ingenting som heter bilelektroniker. Kjøretøy hadde nok vært den riktige linja for deg. Bilelektronikk er mye om der. Endret 17. januar 2009 av Joker91 Lenke til kommentar
blehnda Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Det er rart det ikke er noe som heter å være bilelektroniker, når det jeg VET det finnes mange av dem her i Norge, men hvordan de BLE det, det vet jeg ikke. Det er der spørsmålet mitt kommer inn! Lenke til kommentar
AnonymGjest Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg mente at det ikke er noe fagbrev som heter bilelektroniker i norge. Da mekanikerne gjør i stor grad den samme jobben. Hvis du ser i læreplanmålene i Vg2 kjøretøy vil du se at elektronikk er en vesentlig del av faget. Forresten må du gå vg3 dataelektroniker for å bli service elektroniker. Hvis du skal jobbe med elektronikk i bil bør du gå kjøretøy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå