havardt Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei folkens Har snekra sammen et enkelt lite program for å vise Trafikantens sanntidsinformasjon på mobilen. Funker ved å enten søke på stasjonnavn, eller ved å liste de nærmeste stoppene vha GPS, og så velge det som måtte passe. Dette fungerer helt fint på min Nokia E71, men aner ikke om det funker i det hele tatt på andre telefoner. Og uansett er jo E71 noget spesiell i utforming av skjerm, så ser ikke bort fra at tekststørrelser og sånn godt kunne trenge litt tuning mtp andre modeller. Fint om noen har lyst til å teste og gi tilbakemelding - kan jo tenkes at det er andre enn meg som kunne ha glede av programmet etter litt finpussing. Det er ikke et krav at telefonen din har GPS for å bruke programmet (selv om det er en fordel), men den må sannsynligvis støtte en relativt ny java-utgave. For den som har lyst, styr mobilen til: http://www.tegelsrud.com/m - H Lenke til kommentar
sisk2105 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Flott program! Fungerer helt fint på min n95! Jeg skal melde ifra når jeg får mulighet å teste programmet ordentlig. Edit: Nå har jeg testet det litt i noen dager og det fungerer glimrende. Det jeg savner mest er flere funksjoner som gjør dette programmet til mer enn bare ett program for å sjekke hvor mange minutter bussen er forsinka. Noe som etter min mening hadde vert genialt var et program som beregner en rute for deg. I min lille drømmeverden skriver jeg da bare inn hvor jeg vill. Så kommer det opp forslagene til holdeplasser og veier. Også finner programmet ut hvilke busser jeg må ta og når jeg må ta disse. Men jeg ser at dette programmet ikke er laget for det og det dette programmet er beregnet på mestrer det fantastisk Endret 22. januar 2009 av sisk2105 Lenke til kommentar
Octavarium Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 fungerer det bare i oslo, eller funker det like utafor som på skjetten, lillestrøm, strømmen osv. ? Lenke til kommentar
havardt Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 fungerer det bare i oslo, eller funker det like utafor som på skjetten, lillestrøm, strømmen osv. ? Skal fungere overalt der Trafikanten.no måtte tilby sanntidsinformasjon, og det innebærer vel deler av akershus også, men jeg vet ikke nøyaktig hvilke stopp desverre. - H Lenke til kommentar
Mokko Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 (endret) Bruker programmet internettet, så det koster penger å bruke det? Eller bruker det bare GPS'en? Har en Sony Ericsson C905, kan godt teste litt om det ikke koster noe Endret 18. januar 2009 av Mokko Lenke til kommentar
fossegrenda Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Fungerte fint den. Både å søke etter holdeplassen eller bruke den innebygde GPSen. Finnes liknende for iphone og den er kriminell rask. Her tok det 10 - 15 sek før holdeplassen kom opp via GPS. Som beta-utgave ser den ok ut, og fungerer ok, selv om jeg skulle ønske den var raskere. Grafisk kunne den fått litt mer sminke slik at bruden ser finere ut Lenke til kommentar
havardt Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Bruker programmet internettet, så det koster penger å bruke det? Eller bruker det bare GPS'en? Har en Sony Ericsson C905, kan godt teste litt om det ikke koster noe Den baserer seg på faktisk live-data fra Trafikanten.no om hvor transportmidlene befinner seg, og ikke de faste tabellene. Dette må lastes ned for hver gang, så noen øre blir det nok desverre, men det er ikke mye data det er snakk om. Lenke til kommentar
havardt Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Fungerte fint den. Både å søke etter holdeplassen eller bruke den innebygde GPSen. Finnes liknende for iphone og den er kriminell rask. Her tok det 10 - 15 sek før holdeplassen kom opp via GPS. Som beta-utgave ser den ok ut, og fungerer ok, selv om jeg skulle ønske den var raskere. Grafisk kunne den fått litt mer sminke slik at bruden ser finere ut Takker for det! Tror det er GPS-lockingen som bruker tid, og i så fall er det vel ikke så mye jeg kan gjøre med det siden dette er litt telefonmodellavhengig, men kan se om jeg klarer å tune det litt. Enig i at den ikke er spesielt estetisk.. Kan jeg spørre hvilken telefonmodell du har? Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Innlegg Slettet.. Endret 15. februar 2009 av Mr. P Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 15. februar 2009 Del Skrevet 15. februar 2009 (endret) Fungerer fint her. Knall bra program foresten. Veldig nyttig! Tips: La brukeren legge til favoritter som brukes ofte slik at man slipper å skrive inn stasjonsnavnet hele tiden. Edit: Fant en bug. Søk på Tåsen. Kommer ikke opp spesielt mange relevante treff som du ser. Endret 15. februar 2009 av Symbian_Pro Lenke til kommentar
havardt Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Fungerer fint her. Knall bra program foresten. Veldig nyttig! Tips: La brukeren legge til favoritter som brukes ofte slik at man slipper å skrive inn stasjonsnavnet hele tiden. Edit: Fant en bug. Søk på Tåsen. Kommer ikke opp spesielt mange relevante treff som du ser. Takk for tilbakemelding! Lagde den på nytt fra scratch, og la til favoritter samt fiksa den bugen. Kan testes på http://tegelsrud.com/trafikantenjava. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hvordan legger jeg til favoritter? Lenke til kommentar
jan-_-93 Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Det virker med min LG KU990... Bra program Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Reiser en del kollektivtransport i Oslo, så dette kan være nyttig for meg. Har tidligere bokmerket sider fra WAP løsningen trafikanten kom med for en liten stund tilbake, men skal teste dette, så kommer jeg med tilbake melding. Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Den klarte ikke å bruke GPS'en på min E75, ellers er dette et nyttig og greit program. Lenke til kommentar
havardt Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Den klarte ikke å bruke GPS'en på min E75, ellers er dette et nyttig og greit program. Hmm, litt snodig at det ikke fungerer på E75. Har vært uproblematisk på andre Symbian-telefoner jeg har testet på. Men GPS-delen er litt eksperimentell og lite testet, så det kan godt være noen problemer der ja. Lenke til kommentar
havardt Skrevet 21. april 2009 Forfatter Del Skrevet 21. april 2009 Hvordan legger jeg til favoritter? Hent opp menyen etter du har søkt på navn eller brukt GPS og fått opp en liste over stopp. Der skal legg til favoritter være et valg. Hvilken knapp som får opp denne menyen avhenger av telefon, men er typisk en av de rett under skjermen. Lenke til kommentar
Mr. P Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Flott program Eneste jeg kan pirke på er at ikonet ikke ser spesiellt pent ut i standby mode på E71 Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 (endret) Dette virket veldig bra, testet på en N95, men ikke testet med GPS enda (er vistnok problemer med GPS-en på telefonen jeg bruker til testingen). Mye bedre og enklere enn noen av løsningene jeg har sett fra trafikanten sin side. Testet nå også på 5800 med S60 Touch (v5), virker der også, man får opp piltaster på skjermen man må bruke for å navigere seg rundt, styringen er enkel og grei, selv om støtte for touch hadde vært topp. Her fikk jeg også testet GPS biten, som også virket raskt og smertefritt. Flott arbeid havardt Endret 22. april 2009 av Blunderguff Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 22. april 2009 Del Skrevet 22. april 2009 Takk for tilbakemelding! Lagde den på nytt fra scratch, og la til favoritter samt fiksa den bugen. Kan testes på http://tegelsrud.com/trafikantenjava. Har brukt programmet ditt daglig siden jeg installerte det og har gått rundt å ventet på neste versjon Tuuusen takk! Fungerer helt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå