kevbre Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Heisann karer Er en "mest for pengene" kar som lurer på om dere som har peiling har noe å utsette på dette oppsettet for en spill-pc. Tenker at hovedkort og strømforsyning må holde noen år når det gjelder oppgraderinger. Ellers vil jeg ha mest for pengene selvsagt, synes kanskje 7000kr allerede er mye;) Er veldig usikker på minnet.. trenger jeg 4gb? eller holder det med et rimlig 2 gb? Kom gjerne med forslag. Handlevognen min: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91406. På forhånd takk Mvh Kalle Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du trenger 3GB - så da er det like greit å kjøpe et sett med 2x2. Synes ellers det ser ut som et fint oppsett Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hvis ikke jeg tar feil nå, som jeg tror jeg ikke gjør, så må du ha to RAM brikker. Dette er fordet CPU'en bruker to kanals minne. Ettersom DDR2 RAM er så billig i dag så kan du bare pøse på med 4GB RAM Lenke til kommentar
kevbre Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 Høres bra ut, har brukt noen dager og lest en del artikler før jeg kom fram til dette oppsettet. Men det er så mye forskjellig minne og til vidt forskjellig pris, så bare lurte på om dette minnet var bra nok? Takk for hjelpen, kan bestille nå og føle meg sikker på at det er et okå oppsett:) Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Ser bra ut, fin balanse. Vent litt, hvorfor akkurat det settet med minne og hvorfor akkurat skjermkortet fra HIS? Edit: Gjorde et par endringer, nå kan du kjøpe alt fra Amentio f.eks. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=91448 Endret 17. januar 2009 av Bludd Lenke til kommentar
kevbre Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Ja jeg drev å trikset noe med det jeg også, grunnen til at jeg ville ha det skjermkortet er at det hadde fått gode kritikker, mens asus finner jeg ingen anmeldelser på. Tenker på kjøling, støy og drivere... Har byttet ut rammen til noe de hadde på lager hos amentio. Ser at det skjermkortet du valgte er på 1gb, er det stor forskjell fra 512mb ytelsesmessig? Endret 17. januar 2009 av kevbre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå