RunarL Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Kan jeg bestille sending av inkasso selv om jeg ikke er registrert som firma? Det gjelden noe jeg solgte og avtalte med kjøper at jeg skulle lage en fakura. Lastet ned winwask å printet ut den. Etter dette har jeg sendt en kopi 4 ganger fordi jeg ikke har fått betalingen. Har ikke tlf til kjøper så jeg får ikke kontakt med ham. Har sendt mangen mailer uten svar. Kan jeg eventuelt registrere meg som firma for å sende ut den samme fakturaen gjennom et inkassobyrå? Det koster 2000kr å registrere seg så jeg føler at det er verdt det (det gjelder en ganske stor sum). Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg tror du kan det ja. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Hmm, til hvilken av delene? Må jeg registrere meg som firma eller? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Inkassoselskapet skal ha en god sum for å gjøre jobben. Hvor mye det dreier seg om vet jeg ikke, men det er nok en del av totalen vil jeg tro.. Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Legger ikke inkassoselskapene dette på totalsummen. F.eks hvis orginalsummen er 10 000kr så blir det 11 000 med inkasso salæret? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du må såvidt jeg husker ha et orgnr for å gå til inkasso. Derfor må du registrere et firma for å gjøre det Lenke til kommentar
RunarL Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Du må såvidt jeg husker ha et orgnr for å gå til inkasso. Derfor må du registrere et firma for å gjøre det Ok. Men tror du at jeg kan sende ut inkasso på en handel som skjedde før registreringen da? Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Du må såvidt jeg husker ha et orgnr for å gå til inkasso. Derfor må du registrere et firma for å gjøre det Ok. Men tror du at jeg kan sende ut inkasso på en handel som skjedde før registreringen da? Det er jeg faktisk litt usikker på. Lenke til kommentar
krage83 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det enkelste og billigste for deg er nok å stevne han inn for forliksrådet, dersom du har et rettmessig krav vil du vinne der. Da vil du ha et rettskraftig krav mot vedkommende, som så kan tvangsinnkreves. Lenke til kommentar
Spartan Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg brukte en adv. som sendte ut inkassovarsler for meg gratis i forbindelse med en dårlig privatkjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå