karbi Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Skal skrive en fagartikkel i faget naturfag, og har valgt emnet; fra ape til menneske. Syntes dette er et veldig spennende tema. Problemet er at vi må skrive artikkelen ut fra en problemstilling basert på emnet, og jeg er helt tom for idéer. Har noen en idé om hva problemstillingen til "fra ape til menneske" kan være? Lenke til kommentar
KS Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 du kunne jo ta opp misforståelsen av at vi stammer fra Apene. Apeene og mennesker har felles opphav, men dette opphavet var ikke en ape. Lenke til kommentar
karbi Skrevet 17. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2009 du kunne jo ta opp misforståelsen av at vi stammer fra Apene. Apeene og mennesker har felles opphav, men dette opphavet var ikke en ape. Så det du mener er at mennesket ikke har sitt opphav fra apene, men noe helt annet? Er alle teorier om menneskets evolusjon liksom feil? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Dette er et vanskelig emne med tanke på definisjoner, ufattelig lett å misforstå. Viktigst av alt: Vi er aper. Mennesker er homo. Sjimpanser er pan Gorillaer er gorilla Orangutanger er pongo Vi er alle i Hominidae familien (The Great Apes/menneskeape familien). Som igjen er i Hominoidea superfamilien. Vi er aper. Å si "Vi stammer fra apene" er feil på mange måter. For det første er vi jo som sagt aper. For det andre så gir det inntrykk av at våre forfedre var identiske med f.eks sjimpansene. Det stemmer heller ikke. Det eksisterte en ukjent art for lenge siden, hvor noen individer utviklet seg til å bli mennesker. Og andre individer ble sjimpanser. Den ukjente arten var ikke identisk med hvordan verken dagens mennesker eller sjimpanser er. Men om den kan defineres som en ape eller ikke? Det vil jeg tro, og jeg vet ikke hvordan KS kan være så sikker på at den ikke var. Endret 17. januar 2009 av Venerable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå