schneidig Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Jeg har tenkt en del. En ting jeg vet er at jeg ikke vil gå tredje år på vgs (media og kommunikasjon). Så jeg har tenkt å gå på militæret, for der får man gratis utdanning. Jeg vet svært lite om militæret. Kan jeg få litt info om det? Som hvor kommer jeg til å havne, når jeg skal bli fotograf? hva får jeg i lønn spånn ca? jobb tider? Hilke fordeler får jeg av å være i militæret? En kamerat skal i militæret i år, kan jeg få søkt/spurt om å få komme på samme sted som han? Tar gjerne imot mer info Endret 16. januar 2009 av schneidig Lenke til kommentar
srbz Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Førsteåret får du vanlig tjenestetillegg, som per i dag er på 140 kr dagen (skattefritt), samt at du får dimmisjonsgodtgjørelse som per i dag er på 26850 (også skattefritt). For andre anliggende som f.eks. barn, ektefelle, huslån kan du få tillegg til dette (også skattefritt). Dette er fordi førsteåret teller som vanlig førstegangstjeneste, og du har samme økonomiske vilkår som alle andre vernepliktige. Fordelen med dette er at du slipper å måtte ta ordinær fgtj i tillegg til utdannelsen. Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 Får jeg tatt fotograf utdannelse i militæret? Første eller flere år må jeg gå. Hva er fgtj? Man får får vel mer penger hvis man er der 2år osv. Lenke til kommentar
schneidig Skrevet 18. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2009 Har også lyst å dra til et annet land. Som hawaii, et godt og varmt land. Jeg vil ta fine natur bilder, også kultur. Hvordan dem lever, og kultur. Så får jeg gått i militæret i et eksotisk land, hvis jeg er fotograf/skal utdannes som det? Hvilke land kan jeg havne i, velge? Lenke til kommentar
srbz Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Får jeg tatt fotograf utdannelse i militæret? Første eller flere år må jeg gå. Hva er fgtj? Man får får vel mer penger hvis man er der 2år osv. Lærlingordningen går vel over 2 år uavhengig av hva slags læreplass du har tror jeg. fgtj = førstegangstjeneste Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Har også lyst å dra til et annet land.Som hawaii, et godt og varmt land. Jeg vil ta fine natur bilder, også kultur. Hvordan dem lever, og kultur. Så får jeg gått i militæret i et eksotisk land, hvis jeg er fotograf/skal utdannes som det? Hvilke land kan jeg havne i, velge? Forsvaret tilbyr ikke utdannelse som fotograf. Om du vil utenlands, så er det nok best sjanse på et marinefartøy -med mindre du søker deg til Afghanistan etter et år i Hæren.. Forsvarets utdanningskatalog. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvis du tar deg en runde på facebook, så vil du fort se at det er mange fotografer i førstegangstjenesten Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hvis du tar deg en runde på facebook, så vil du fort se at det er mange fotografer i førstegangstjenesten Sikkert nok, men de er så vidt jeg vet ikke utdannet der.. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 http://www.mil.no/felles/fms/ Der er linken for deg. Forsvarets Mediesenter har fotografstillinger. De holder til overalt i landet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå