sablabra Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Her om dagen kom jeg over en del gratis (og for det meste åpne) spill til Linux. Jeg tenkte det kunne være greit å samle en del morsomme, gratis spill til Linux i en tråd, så da må dere komme med innspill. Jeg klarte i hvert fall ikke å finne en tilsvarende tråd. De fleste spillene jeg har kommet over har ikke særlig imponerende grafikk (for det meste 2D), men det betyr jo bare at selv de svakeste maskinene klarer å kjøre dem. Jeg kan begynne å fortelle om et spill: Pingus (lisensiert under GNU GPL) Beskrivelse: Målet med spillet er å få alle pingvinene trygt til utgangen. Pingvinene må bore og sprenge seg gjennom is for å nå utgangen. Det høres kanskje ikke så spennende ut, men det er et lite spill man fort blir avhengig av. Hjemmeside: http://pingus.seul.org/ . Spillet er også tilgjengelig gjennom de fleste pakkebehandlere. Det kunne også kanskje vært greit om alle forholdt seg til nogenlunde samme mal som jeg har brukt ovenfor. Så da er det bare å poste de spillene dere kommer over. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Vi har allerede en tråd for det. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=361770 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 16. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Herlich, da har vi ikke bruk for denne. Så kan jeg lese gjennom den istedenfor (Den tråden er ganske gammel, derfor fant jeg den ikke) Endret 16. januar 2009 av sablabra Lenke til kommentar
genstian Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ja, den statet i 2005, men det blir lagt til et spill en gang i blant. Håper iallfall at flere vil legge til spill der. Den var jo i listen over viktige emner for ei stunt siden, vet ikke hvorfor det ble fjernet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå