Torbergh Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Har det noe før seg å oppgradere fra den gamle kit linsen (fulgte med 400d) til den nye med is. Er 18-55 is så mye bedre at det forsvarer prisen på ca. 1300,- ved kjøp av ny kit linse med is. Har fra før av en 50mm f1.8 og går med planer om å kjøpe 28mm f1.8 eller 30mm f1.4 , men ønsker å ha en god og lett standarzoom i tillegg som ikke trenger å vere lyssterk. Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Det kommer ann på hvor godt/dårlig eksemplar du har av den eldre kit-zoomen. Om du kjøper nytt så er mellomlegget klart verdt det, men siden du har den uten IS (og det er ikke det som er den viktigste forskjellen) allerede så ville jeg kansje heller spart til tamron sin 17/18-50 (husker ikke helt) f/2.8. Så får du garantert forbedringer på alle kanter. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg liker ikke helt å være uenig, jeg oppgraderte fra 18-55 non-is til tamronen etter fire dager, men hvis du uansett har/skal skaffe lyssterk fastoptikk, kan også 17-85 is være verdt å vurdere. Mer lyssvak enn tamronen, men du har 35 mm mer.. Eller for den saks skyld 18-125 fra sigma. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Men du er ikke uenig i at EF 18-55 uten IS er et klart objekt for utskifting, selv om du er uenig i valget av erstatter. For jeg er ikke helt uenig i det du skriver heller. Langt bak i hodet så spøker en tanke om nevnte Sigma som reserveobjektiv, men jeg er redd for at en prime-entusiast for meg hadde latt den ligge nesten like mye på hyllen som den Sigmaen jeg allerede har. Jeg liker ikke å kaste bort penger. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 PMnormal skrev: Men du er ikke uenig i at EF 18-55 uten IS er et klart objekt for utskifting, selv om du er uenig i valget av erstatter. Absolutt ikke. Jeg har tilbudt meg å stille med nevnte objektiv til den omtalte destruktive testen av om UV-filter har noe for seg, det sier vel sitt om hva jeg synes om det. Og Tamron'en er absolutt ikke et dårlig valg, men som sagt kan det være verdt å vurdere andre alternativer også. Lenke til kommentar
T34 Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hvis du er short on cash, og kan få tak i 18-55mm IS for en billig penge, er det vel ingen dårlig deal. Regner med at du kan få den for 500kroner av noen som skal oppgradere selv og har forstått hvilket prisleie den burde ligge på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå