k-ryeng Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 betalte nesten en laks for minnekortet så å si at det "koster null for minneenheter nå" er vel ikke heeelt riktig...Jeg gav nylig 219,- kr for 8GB Sandisk Ultra II 15MB/s, pluss frakt på 89kr riktignok (brukte gavekort, så måtte handle på Komplett). Lenke til kommentar
aklla Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 kjøpte det samtidig som jeg kjøpte kameraet(2 dager siden) Kjøpte dette: http://www.elprice.no/minnebrikker/sandisk...pby=792;5?791;2 "Extreme III kortene fra Sandisk er beregnet på profesjonelle fotografer som krever et hurtig kort som tåler harde påkjenninger. Leveres med Rescue Pro programvare. " Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Extreme III 8 Gb ligger vel rundt 700 kr nå om dagen, men jeg vil si det er litt overkill til D40, tror ikke D40 har høy nok skrivehastighet til å utnytte Ultra II fullt ut en gang. (Men på den annen side kan det sikkert være kjekt å ha raske minnekort den dagen man oppgraderer). Ulempen med store minnekort er at man fort blir litt lat mtp. å tømme dem, og så plutselig står man der en dag og får kameraet stjålet/mister det på sjøen/får rota vekk bagasjen og mister et par måneder med bilder i samme slengen. Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Extreme III 8 Gb ligger vel rundt 700 kr nå om dagen,... Er ikke dette samme kort? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå