Gå til innhold

Førstegangstjeneste + førerkort

Liiine

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig å ta førerkortet utenom tjenestetiden (avhengig av hvor man havner og i hvilken stilling). Men vet ikke om noen som har fått dekket førerkort klasse B. Kjenner en del sjåfører, både for personbil, lastebil og minibuss, og de hadde alle førerkortet klasse B før de ble sjåfør. Klasse D og C dekket forsvaret.

Lenke til kommentar

På Setermoen fikk en jeg kjenner dekket B-lappen av velferden. Dette var vår 2007, han fikk dette fordi han trengte lappen til en jobb som ventet på ham etter fullført førstegangstjeneste. Så jeg ville i hvertfall søkt. Dette var forresten en vekterjobb som han fikk etter et vekterkurs gjennom voksenopplæringa

Om trådstarter lurer på om man får tid så tror jeg det avhenger av tjeneste, noen har mer fritid enn andre, men etter hva jeg har hørt så er mange avdelinger så gira på å få flere soldater med lappen at de er villige til å strekke seg langt. Alle i min tropp ble tilbudt tid og oppkjøringen dekket om vi tok b-lappen. Bør kasnkje legge til at min tropp hadde veldig lite å gjøre så vi hadde greit med tid til overs.

Endret av Snillingen
Lenke til kommentar

Som regel får man ikke dekket kl.B førerkort så lenge man ikke trenger det i tjenesten eller det er noen spesiell grunn for det. Kjangsen for å få dekket det pga man trenger det i tjeneste er også ganske liten, i og med at de plukker ut de som allerede har førerkort til disse stillingene, men kan gi kl.B førerkort hvis dette er nødvending og det mangler personer med førerkort i troppen. Det har også noe å si hvor man blir innkalt, hvordan troppsjefen stiller seg osv.

Men det skader ikke søke, eller prøve.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...