Krollo Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Heisann. Jeg er litt urolig for kompisen min. La oss bare ha han anonym, og kalle han Ole. Ole har over en 6mnd periode spist taco HVER eneste dag. Ikke bare til middag, men til nesten alle måltider. Han bor alene på hybel og nærmeste familien hans er kattene: Pus, nemi og leo. Så dette er ikke noe han lager til familien, han lager det til seg selv, fordi det er "enkelt og kjapt". Jeg fikk pratet han vekk fra dette ved å argumentere for at det ikke var sunt. Men her om dagen så jeg han på bussen, han spiste tortilla chips og jeg er litt urolig for at han mulig har blitt avhengi av taco igjen. Noen tips til hvordan jeg kan få han på rett spor? Takker på forhånd. Endret 16. januar 2009 av Krollo Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Rett spor? Fint at du bryr deg men jeg synes du legger nesen din i saker du egentlig ikke har noe med, Taco er ikke direkte sunt men det er sunnere enn andre alternativer som frosenpizza og gatekjøkkenmat. Er merksnodig avhengig av Nugatti på brødskiva, ikke direkte sunt det heller, men godt er det. Endret 16. januar 2009 av Bear^ Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Jeg tror ikke så ensidig kost er spesielt bra i lengden, uten å ha belegg for å si det sikkert. Det anbefales i hvert fall å ha en allsidig kost slik at man slipper kost- og vitamintilskudd. Lenke til kommentar
Rabbid Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Avhenger jo av hva han har i den tacoen da. Hvis det bare er kjött og skjell liksom, da er det ikke noe særlig aa spise. Spiser selv en del taco/wraps/chips og lignende med kylling. Bruker da en del tid paa aa skjære opp grönnsaker og slikt, saa kan ikke si det er enkelt og kjapt for meg. Bruker nesten kortere tid pa aa tilberede laks og annet som skal være sunnere Det eneste som kanskje er litt negativt er vel palmeoljen som det oftes finnes store mengder av i slike produkter. Endret 16. januar 2009 av Rabbid Lenke til kommentar
Niram Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Ensidig kost er ikke optimalt uansett hva man spiser! Men taco er langt fra det verste han kunne spist:) Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 jeg spiste taco 4 helger på rad. fra fredag til og med søndag. skal sies jeg ble ganske dårlig i magen etterhvert.......hehehe,men det smaker jo så godt;P Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Bare han spiser nok grønnsaker til kan det sikkert fungere helt fint. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Bare han spiser nok grønnsaker til kan det sikkert fungere helt fint. og vitaminer.........noen omega 3 skader ikke;) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Ensidig kost er ikke bra uansett hva det er man spiser. Han burde hvertfall varierer hva han har i tacoene sine. Han kan for eksempel bytte mellom kylling/kalkun, storfe og laks/ørret i tacoene sine (Ja, det er fult mulig å lage taco med rød fisk). Han bør ha mange typer grønnsaker/frukter i tacoene sine, eventuelt kan han jo variere med disse også. Ser ingenting iveien for å spise mye taco, så lenge man varierer. En annen ting å tenke på er at det er mye palmefett i taco-produkter enten det er snakk om tacoskjell, fajita-lefser eller annet. Så det kan være grunn til ikke å spise for mye av det. Lenke til kommentar
Ohhmyyyy Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Han kommer nok til å dø veeeeldig tidlig om han bare skal leve på taco Jeg vil nok si han har satt seg selv i en nokså helsefarlig situasjon allerede. Det som er med kosthold og slik, er det faktum at kroppen trenger ulike typer mat for å kunne få tak i alle de ulike vitaminene og slikt som kroppen trenger for å sunn og frisk. Gjennom taco får man kanskje bare en tiendedel av hvor mye vitaminer han egentlig trenger. Om "Ole" ikke legger om kostholdet sitt vil jeg nok foreslå at du kidnapper han og tvinger i han ordentlig husmannskost som vi mennesker var ment for å spise;) Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hva har han i tacoen sin da? Lenke til kommentar
Theresa Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Hei Det avhenger jo hva han har oppi tacoen. Men det er visst risiko når det gjelder å spise bare ensidige måltider. Altså samme av alt hver eneste dag, og det er ikke noe særlig sunt eller bra for helsen. Jeg husker at jeg elsket omelett en periode at jeg kunne spise så mye av det, men så kom min store skuffelsen da jeg var hos legen min etter å ha hatt en rekke magesmerter. Jeg skjønte ikke hvorfor i alle dager jeg hadde så ofte smerter i magen. Så spurte legen meg om jeg hadde spist mye av noe i det siste perioden, og da svarte jeg ja så klart. Jeg pleier alltid å spise omelett hver dag. Så sa legen til meg at jeg hadde visst utviklet melk- og eggeallergi. Jeg følte meg mye bedre da jeg kuttet ut egg og melk for par måneder. Men så klart savnet jeg egg og melk i noen sammenhenger, så sa legen at jeg kunne gjerne få prøve igjen, men han påminnet meg om at ensidige måltider er faktisk ikke bra for helsen pga kroppen trenger andre ting og. Taco er kanskje litt sunt, men den kan være farlig for helsen pga fettet fra rømme, ost, alt mulige ting kan forverre eller fører til diabetes, sykdommer, etc på grunn av det usunne. Du kan gjerne tipse din kamerat til å lese litt på noen av nettsidene som omtaler mye om mat og helse, kanskje han innser at det er lurt å roe ned med tacoen. Lenke til kommentar
Kazumo Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det høres ikke så veldig bra ut, men nå er ikke taco den værste maten du kan spise.. I det jeg vil si er en normal taco har man ost, kjøtt, salat, og evt. mais, tomater osv.. Og da får man i seg litt av hvert. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Det er jo så mye enkelt man kan lage nå for tiden , det skal ikke være nødvendig å spise så ensidig. Om det er skadelig avhenger jo om vedkommende tar vitaminer , drikker melk og selvfølgelig om han varierer hva han har i tacoen. Skal jeg ha noe enkelt tar jeg rett og slett en Fjordland ferdigrett eller noe. Det er litt dyrt men det er ferdig på 5-6 min og er en fullverdig middag. Jeg har også den fordelen at jeg elsker fisk og grønnsaker , og det liker jo kroppen Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg spiste McDonalds-mat så og si hver dag i 6 måneder, så hjemmelagd taco burde funke fjell i forhold. Nå spiste jeg frokost, brunsj, lunsj, kvelds osv. i tillegg, men det skadet meg ikke mer enn at jeg følte stanken av Mickey Ds uansett hvor mye jeg pussa tenner og tunge. Endret 19. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg spiste McDonalds-mat så og si hver dag i 6 måneder, så hjemmelagd taco burde funke fjell i forhold. Nå spiste jeg frokost, brunsj, lunsj, kvelds osv. i tillegg, men det skadet meg ikke mer enn at jeg følte stanken av Mickey Ds uansett hvor mye jeg pussa tenner og tunge. burde se dokumentaren: "supersize me" som er ganske artig å se på. en fyr som skal leve på kun mcdonaldsmat i en måneds tid. til frokost,lunsj og middag. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Har sett den . Merka ikke den voldsomme vektoppgangen jeg, selv om jeg på slutten spiste middag i tillegg til McD. Veide litt mer enn vanlig, men det jeg prøvde på også. Greit at han spiste det 3 ganger om dagen, men jeg holdt på i et halvt år! Nesten alle de ansatte kjente meg igjen og kunne menyen min, og hu ene blonde ansatte rødma på slutten hver gang jeg kom opp. Skulle bedt henne ut. Endret 19. januar 2009 av Quicko Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Har sett den . Merka ikke den voldsomme vektoppgangen jeg, selv om jeg på slutten spiste middag i tillegg til McD. Veide litt mer enn vanlig, men det jeg prøvde på også. Greit at han spiste det 3 ganger om dagen, men jeg holdt på i et halvt år! Nesten alle de ansatte kjente meg igjen og kunne menyen min, og hu ene blonde ansatte rødma på slutten hver gang jeg kom opp. Skulle bedt henne ut. hahah;P blir slik at du nesten kan forvente julekort fra mcdonalds. "takk for nok et hyggelig år sammen.......osv".......heheh. PS:kan jo bare si hei og se hvor det bærer hen;) Endret 19. januar 2009 av SLIguy Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Tipper du hadde fine kolestrolnivåer og slikt etter de seks månedene. Tror du lyver litt egentlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå