snurre86 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Blir innlegg og emner arkivert eller slettes de for alltid når de tas av nette? Slik som bibliotekene arkiverer aviser? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) På Diskusjon.no slettes ikke gamle tråder og innlegg. Men i enkelte kategorier vil emner eldre enn for eksempel 30 dager skjules. Eksempel på en kategori som har en slik tidgrense for skjuling av emner er Tilbakemeldinger til Hardware.no. Helt nederst er det en nedtrekksmeny hvor man kan velge hvordan emnene sorteres ("Fra: 30 dager" står valgt som standard). Hvorfor denne skjulingen av gamle emner er påslått kun i enkelte kategorier aner jeg ikke. Endret 16. januar 2009 av Skagen Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Jeg tolket det på en litt annen måte. Trodde trådstarter snakker om "slettede" poster. Altså poster som blir slettet grunnet regelbrudd. Arrester meg hvis jeg tar feil. Disse blir i hvert fall "arkivert". De blir egentlig ikke slettet, bare flyttet til en kategori vi ikke kan se, kalt "papirkurven". Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Ja, sletting er i praksis en flytteoperasjon der innleggene/trådene plasseres i en papirkurv-kategori som har begrenset tilgang for medlemmer. Men dette er på ingen måte et system med hensikt å arkivere tråder og innlegg bare fordi det begynner å bli "gammelt". Lenke til kommentar
snurre86 Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Etter hva jeg ser er mine innlegg fra før 07 slettet ... mener jeg hadde diskutert her på forumet for 5,6,7 år siden men kan ikke lese noen innlegg fra profilen. Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Postene som er å finne av deg matcher jo post-counten din. Veldig merkelig om det du sier stemmer. Kunne en med litt makt sjekket opp dette? Ble ekstremt nysgjerrig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg