Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil starter ikke i kuldegrader

mdmd

Anbefalte innlegg

Har altså en Peugeot 106 -97-modell med startproblemer. Man vrir om nøkkelen og motoren gir ikke antydning til å starte. Lyset i dashbordet, radioen, vindusviskere og alt virker, men det er altså ikke lyd i motoren. Når man dytter den starter den uten problemer. Jeg har hatt bilen på verksted og de konkluderte med at det måtte være startmotoren som var problemet. Denne ble derfor skiftet. Etter bare en uke fikk jeg problemer igjen. Startproblemene oppstår ikke hver gang, og den siste tiden har det virket som om det har sammenheng med om gradestokken ute viser over eller under null... Noen som vet noe om dette...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har altså en Peugeot 106 -97-modell med startproblemer. Man vrir om nøkkelen og motoren gir ikke antydning til å starte. Lyset i dashbordet, radioen, vindusviskere og alt virker, men det er altså ikke lyd i motoren. Når man dytter den starter den uten problemer. Jeg har hatt bilen på verksted og de konkluderte med at det måtte være startmotoren som var problemet. Denne ble derfor skiftet. Etter bare en uke fikk jeg problemer igjen. Startproblemene oppstår ikke hver gang, og den siste tiden har det virket som om det har sammenheng med om gradestokken ute viser over eller under null... Noen som vet noe om dette...?

Vet du om releet til startmotoren sitter i startmotoren, eller om det er en egen boks ved siden av? En mulig feil er at du får vann i releet som fryser til is og demed vil det ikke slå inn. Om vannet er ganske rent, og setter seg på de "rette" stedene i releet så kan det fryse uten å kortslutte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...