Gå til innhold

Er det skadelig med litt for høy ladespenning på en bærbar PC?


quack

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Batteriet vil nok ikke ha noe godt av dette nei!

 

Ville ha kjøpt en univarsallader og brukt den.

Det er en litt gammel PC som jeg ikke har tenkt å legge mer penger i. Batteriet er allerede lusent, og varer ikke mer enn 30 minutter. Er det brannfarlig eller skadelig på andre måter å lade med 19V-laderen eller er det kun skadelig for batteriet?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Batteriet på PCen er allerede veldig dårlig, så laderen vil være tilkobla omtrent hele tida likevel. Lurer mest på om det kan bli veldig varmt og evt brannfarlig. Dette er jo ikke akkurat store spenninger, men hører jo om ladere/batterier med feil som gjør at det blir stor varmeutvikling.

 

Jeg har testa det litt, og batteriet blir ikke varmt i løpet av noen timer værtfall. Det lader også.

Lenke til kommentar

Dette virker heilt til det ikkje gjer det lengre. Eg ville værtfall ungått å ha feil ladar kobla til om natta.

Størrste problemet er ikkje brann direkte, men om det blir varmgang så vil plasten i laptopen produsere store mengder CO og CO2 rik røyk.

 

Så om du ikkje er så veldig glad i PC'en så er det berre å bruke ein uorginal ladder, vanligvis går det greit men ikkje gå fra PC'en utan tilsyn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...